Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, november 08, 2012

Great Falls

Mijn excuus om pas om tien over half tien op te staan vanochtend?  Een spinnende schattige Flapjack op mijn buik.  Zo'n schattig en zacht katje is het en lekker warm op mij en ik wil me niet meer veroeren.  Ok, reden is ook dat Rick en ik bar slecht geslapen hebben.  Hij had pijn in zijn schouder en ik voel me (grrr!!!) nog steeds niet goed.

Helaas voor Rick moest hij er wel vroeg uit om een presentatie bij het Pentagon te gaan geven.  Hij was echter zo moe dat hij opeens binnen komt lopen, terwijl ik mijn ontbijt zit te eten.  Arme Rick, hij komt even op de bank liggen en moet dan weer door.  Hopelijk gaat de fysiotherapie voor zijn schouder gauw helpen.

Het is prachtig weer buiten, maar wel maar zes graden en flinke wind.  Toch besluit ik de sportschool vandaag te laten voor wat hij is. Cosmo en ik zijn helemaal toe aan een wandeling in de natuur.  Ik besluit mijn skijack en handschoenen mee te nemen en eens te gaan kijken hoe Great Falls eruit ziet, een week of wat na Sandy.

De weg erheen is altijd al zo mooi.  Veel van de maples hebben nog kleur en de meeste eiken zitten ook nog helemaal in het blad.  Het hoogtepunt is voorbij, maar het zal nog even duren voor het helemaal grijs is, gelukkig.  De enorme huizen onderweg zijn ook altijd imposant om te zien.

Het is heel rustig in het park en met de blauwe lucht kleurt de rivier ook mooi blauw.  Er is nog wat kleur te zien in het park, maar de meeste bomen zijn kaal.  Daardoor zijn de vogels ook weer beter te zien en ik probeer hard een spechtje te fotograferen.  Dat lukt alleen in de schaduw, waardoor zijn rode kopje niet mooi uitkomt, helaas.

Vorige week zag ik op de Facebook pagina van Great Falls foto's van razend water na Sandy.  Het kwam nog net niet tot het pad vorige week.  Vandaag zijn de watervallen zo ongeveer op hun mooist.  De rivier is vol, maar het zijn echte watervallen en met de zon is het water mooi blauwgroen gekleurd.

 
 
En een filmpje:
 

Zoals altijd krijgt Cosmo weer veel aandacht van toeristen.  Eentje ervan heeft een fototoestel met een gigantische lens en hij vraagt of ik het goed vind dat hij Cosmo fotografeert.  Dat is natuurlijk prima en Cosmo werkt goed mee.  Hij zou zo een hondenmodel kunnen zijn. 

Na de watervallen bewonderd te hebben, besluit ik nog wat verder te lopen op het River Trail.  Hier zie ik opeens allerlei tekenen van Sandy.  En op een gegeven moment is ons pad compleet verperd door een omgevallen boom.  Ik zie er geen weg omheen, dus keer maar terug.  We hebben er toch een mooie wandeling opzitten, hoe koud ook.

Op de terugweg haal ik een Bangkok Curry bij Noodles & Company voor mijn lunch.  Daarna neem ik Cosmo mee de Petco in en koop wat snoepjes voor hem.  Thuis eten we het allemaal op.  Een hond is toch echt de beste mensenvriend!

Saskia belt of ik haar van school kan halen.  Ze heeft vanmiddag meegedaan met de PAWS Club, een schoolclub, die zich inzet voor dakloze dieren.  Zo heeft ze heel wat gaande met Honor Societies en een baantje.

Saskia heeft ook een hekel aan Latijn en wilde eigenlijk al vanaf haar eerste high school jaar Duits doen.  Dat eerste jaar lukte dat, maar daarna vertrok de Duitse lerares en kwam er niemand voor haar in de plaats.  Noodgedwongen koos Saskia dan maar Latijn, geen goede match. 

Nu heeft ze met haar counselor gepraat en kan ze via het Northern Virginia Community College online Duits doen en zo toch nog haar credits voor drie of vier jaar Duits halen.  Ik schrijf Saskia daarvoor in en morgen zal haar counselor er dan voor zorgen dat ze geen Latijn meer hoeft te doen.  Ze hebben een heel slechte leraar daarvoor wat ik erg jammer vind, want ik heb altijd veel aan mijn Latijn gehad.  Het zal discipline van Saskia vergen om dat Duits online te doen, maar Rick en ik hebben daar alle vertrouwen in.

Rick neemt eten mee van Sunflower voor mij, want hij had zin in McDonald's en daar hoef je bij mij niet mee aan te komen, tenzij het echt moet.  De vegetarische mu shu rolls en General Tso's surprise daarentegen vind ik een grote traktatie. 

Vanavond gaan we allemaal vroeg naar bed, hopend dat het een betere nacht zal worden. 

Foto's van vandaag staan hier.


5 reacties:

Sally zei

he wat naar dat jullie beiden nog steeds zo in de lappenmand zijn hebben. Hopelijk knappen jullie snel op. En heerlijk toch dat lange uitslapen, daar heb je eigenlijk geen excuus voor nodig hoor. Ik ben vanmorgen zelf ook nog een uurtje terug naar bed gegaan (en de beestenboel volgde ook). Ik had geen plannen vandaag en vond 7 uur gewoon nog te vroeg LOL. Fijn weekend.

Ineke zei

Wat is soep dan toch altijd lekker als je niet in orde bent, he? Beterschap!
Leuk dat Saskia nu ook Duits gaan doen, veel succes voor haar!

Cardboard Fan zei

Hopelijk voelen jullie je beiden snel beter. Goed dat je er toch op uit bent gegaan, met die kou blijf ik veel te makkelijk binnen.

Tineke zei

Beterschap voor Rick en jou toegewenst. Ik heb nog een leestip voor je; 'In het beloofde land'van Sebastian Barry en 'dochters van het land' van Joyce maynard. Ik ben benieuwd of je ze al kent; spelen allebei in de vs.

Petra zei

@Sally - Ja, soms is een bed zo ontzettend lekker ;)

@Ineke - Ja, en ik ben sowieso gek op soep

@Bibi - Ik ook, hoor, moest me er echt toe zetten

@Tineke - Bedankt voor de tips, kende ik nog niet.