Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, november 04, 2012

Klok een uur terug

Zaterdag

Sandy heeft echt de warmte meegenomen.  Het is 's nachts telkens om het vriespunt en overdag komt het kwik maar nauwelijks boven de tien graden uit.  Dat is zo'n 7 graden kouder dan normaal.  Hopelijk is dit geen voorproefje van een koude winter!

Rillend rijd ik na het ontbijt naar de sportschool.  Rick is buiten gaan hardlopen, maar daar ben ik, al voelen mijn voeten een stuk beter aan, nog niet aan toe.  In plaats daarvan doe ik drie kwartier cardio op de crosstrainers.

Een aantal van onze buren zijn er ook, waaronder buurvrouw twee deuren verderop.  Onze zeer conservatieve Mormoonse buren hebben een Romney/Ryan bord in hun tuin staan en zij vond dat ze tegenwicht moest bieden met een Obama/Biden bord. 

Ze vertelt dat ze er nog een heeft voor ons, mochten we hem willen.  Ik weet echter dat Rick onze politieke voorkeuren liever prive houdt, dus bedank ervoor.  Dit is wel een van de fanatiekste verkiezingstijden, die ik me kan herinneren geweest en het gaat erom spannen dinsdag!

Met dit koude weer bedenk ik me dat ik dankzij Petra de perfecte lunch in huis heb.  Ik maak mosterdsoep met gerookte zalm en reepjes verschillende kleuren paprika erbij.  Het is heerlijk!  Ooit moet ik toch eens zelf mosterdsoep gaan maken, aangezien het hier niet te krijgen is.


Rick is intussen druk bezig in de tuin, die helemaal bezaaid ligt met takken en bladeren.  Saskia moet werken en ik voel me nog steeds niet je van het, dus houd het zo rustig mogelijk.

Tegen vieren vertrekken Rick en ik naar het nieuwe Angelika Film Center hier vlakbij.  We willen daar de film Cloud Atlas gaan kijken.  Eerst bestellen we popcorn en een drankje.  Dat laatste wordt een biertje voor Rick en een wijntje voor mij. 

Al het eten is hier wat specialer dan bij de gewone bioscopen.  Zo kun je, behalve de "gewone" smaak, nog vijf verschillende smaken popcorn kiezen.  Wij willen dit keer de yoghurt tandoori smaak wel proberen.  Die blijkt wel lekker, maar is mij te vet.  Ook Rick is er geen grote fan van.

Van de film zijn we dat echter wel helemaal!  Van tevoren wist ik niet goed wat ervan te verwachten.  Ik had enkel gelezen dat een aantal acteurs en actrices meerdere rollen speelt in deze film.  Dat bleek inderdaad het geval en meestal herkenden we ze wel, maar een paar keer was het ook zo goed gedaan dat het niet opviel.

De film is een gecompliceerd verhaal met zes verschillende "onder"verhalen over hoe mensen van midden 19e eeuw tot midden 22e eeuw met elkaar verbonden staan.  Ik vind het te ingewikkeld om er meer over te zeggen en denk er zelfs over hem een tweede keer te gaan zien om het helemaal te snappen.  Echt een aanrader, dus, als je zin hebt in een ongewone film.
 
Ik blijf die reflectie van een hart zo leuk vinden, ben benieuwd of dat expres was

Na afloop is het etenstijd en nog voor het einde van happy hour bij Chevy's.  De keuze is snel en binnen de kortste keren zitten we aan de bar met een lekkere margarita en vistaco's. 

Thuis komt Kai online.  Hij vertelt over zijn studie en heeft nu Anthropologie als minor.  Dat betekent dat hij daar dit semester mee klaar zal zijn.  Ook vertelt hij morgen even naar huis te willen komen.  Dat is natuurlijk altijd heel gezellig. 

Bijzonder is dat deze hele MSN conversatie in het Nederlands ging en Kai geen enkele spellings of grammatikale fout maakte!  Zijn Nederlands is enorm verbeterd de afgelopen maanden!  Wij hebben ze wel Nederlands leren spreken en lezen ging ook min of meer vanzelf, maar schrijven is toch weer iets heel anders.

Zondag

Het is dit weekend hier "fall back", dus vannacht is de klok een uur teruggezet.  We slapen lekker uit, maar dan is het nog "maar" half tien als ik mijn ogen opendoe.  Tot mijn verbazing is Kai er al.  Hij had kennelijk erge zin om thuis te komen!

Niet alleen dat, maar Kai heeft ook enorme zin in een zoete crepe als ontbijt.  Dat vinden Rick en ik ook een goed idee, dus we rijden naar Crepe Amour.  Alle acht stoelen in het piepkleine restaurant zijn bezet, maar we hopen tegen de tijd dat onze crepes klaar zijn zitplaatsen te hebben.

Rick bestelt de French Toast met ei en bosbessen,  Kai de Carnivale met chocola, Nutella, banaan en aardbeien en ik neem de crepe met de meeste verse vruchten erin, de Madagascar.  Daarin zitten bosbessen, aardbeien en mango, zo ontzettend lekker!  Er komt inderdaad net een tafeltje vrij, dus we hebben geluk.  Lang houden we die ook niet bezet, want we maken korte metten met al het lekkers.

Hun koffie is echter niet zo bijzonder, dus ik ben blij als Rick voorstelt nog even door de drive thru van Caribou Cafe te rijden.  Hun koffie is lekker sterk en vooral ook warm.  Ik vind deze vroege kou maar niets, maar dat zal al duidelijk geworden zijn.  In ieder geval is het in de zon en uit de wind wel te doen, omdat de zon nog vrij hoog staat.

Na Rick geholpen te hebben de Halloweenversieringen weer naar binnen te halen (tot groot verdriet van ons tweejarige buurmeisje, die maar met een zielig stemmetje "No more Halloween?" blijft vragen) vertrek ik naar Anytime Fitness.  Ik voel de kou in mijn spieren, dus heb tenminste een half uur sporten nodig.  Dat helpt inderdaad.

Inmiddels is het alweer lunchtijd.  De mannen willen graag Panera sandwiches en soep.  Kai en ik gaan het ophalen.  Iedere keer neem ik me weer voor hier eens iets anders te bestellen en iedere keer vertrek ik weer met dezelfde maaltijd: kippensoep en tonijnsalade op tomaat-basilicumbrood. 

Het is gezellig zo met Kai er weer even bij.  Dat gaat volgend semester waarschijnlijk een paar maanden niet voorkomen, want het ziet er steeds meer naar uit dat hij dan in Duitsland zal zijn.

Rick heeft van alles gaande in de tuin en Saskia moet weer werken.  Kai heeft zin om een middagje te relaxen en ik ook, want mijn boek is weer spannend.  Ik ga ermee buiten voor in het zonnetje zitten en dat is zeer aangenaam!  Als het warm genoeg is om dat mogelijk te maken vind ik het prima.

Voor het avondeten bestellen we, alweer volgens Kai's wensen, Thais.  Verder wordt het een rustige zondagavond met weer een nieuwe aflevering van een van onze favoriete series, Once Upon A Time.  En zo eindigt een rustig, maar ook weer erg leuk weekend.

PS: Ik heb ook de laatste aflevering van Boer Zoekt Vrouw gekeken.  Wat hebben Martin en Henk leuke keuzes gemaakt.  Maar voelen jullie (die de serie volgen) je ook zo ongemakkelijk bij Henrieke en Bert.  Die laatste scenes in het theekopje bij Disneyland, de spanning is te snijden.  En Aad en Jeannet?  Hij is hoteldebotel, maar zij?  Zelfde met Willem en Klaas, Klaas lijkt overweldigd door Willems knuffelen.  Was het eerst zo saai, nu wordt het toch wel interessant.  En ik ga de molen op de achtergrond van opnames bij Henk missen!

10 reacties:

Margreet zei

Gezellig dat Kai er even was. Super dat hij zo goed NL schrijft. Steven maakte gisteren boerenkool voor zijn vrienden, dus hier ook NLse invloeden.
Hier is het nog heerlijk zacht weer, heel anders dan in RMNP, daar was het al echt winter.
Heerlijk he, dat extra uurtje vandaag!

Petr@ zei

Leuk dat Kai er een dagje was. Toch fijn dat hij wat dichter bij zit dan Katja. Heeft Kai ook een baantje naast zijn studie? En hoe gaat het met zijn band?
Spannend dat hij volgend jaar waarschijnlijk een paar maanden naar Duitsland gaat. Een hele superervaring voor hem.

Lekker hoor, dat je nog een poosje buiten hebt kunnen zitten. Hier scheen het zonnetje gistermorgen ook even en toen was het best aangenaam. Beter dan het grijze, sombere en natte weer van zaterdag.

Anoniem zei

Wat goed dat Kai in het Nederlands schrijft.
Wat lekker dat je nog in het zonnetje hebt kunnen zitten. Ik denk dat dat hier wel voorbij is.

Ja, Henrieke en Bert, ik krijg kromme tenen als ik er naar kijk. Volgens de roddelbladen heeft ze ook al een andere jongen gevonden.
Jeannet is volgens haar dochters gelukkig maar ze straalt het gewoon niet uit. Misschien is ze anders zonder de camera op haar gericht.
Groetjes Anja L.

Rita Meyer zei

Ik heb een voorstukje in de bioscoop gezien voor die film, maar ik snapte er echt helemaal niets van. Na jouw review wil ik misschien toch wel gaan kijken!

Ik maak regelmatig mosterdsoep en ik gebruik nooit een pakje! Ik doe het zelf met een bouillontablet, mosterd en smeerkaas.

Als Kai in Duitsland is en hij wil een keer naar Amsterdam mag hij hier wel logeren! Lijkt me heel leuk om hem op bezoek te hebben en ook goed voor het Engels van de kids. Hoewel hij natuurlijk juist Nederlands wil praten :-).

Marion2 zei

Gezellig dat Kai tussendoor langskwam. En wat een leuk avontuur om naar Duitsland te gaan!

Ik geniet weer van BzV. Ik was blij dat Henk Fiona koos. Dat gaat vast goed komen tussen die twee. Ik vond Swaen het erg sportief opnemen. Klasse. Maar het lijkt me nogal niet wat: 8 kinderen en straks komt er ook nog aanhang bij. Voor Willem ben ik bang dat hij verkeerd gekozen heeft. Maar we zullen het zien. Ook ben ik heel benieuwd hoe het bij Aad afloopt. Ik gun die man wel een fijne vrouw. Misschien is Jeannet beschadigd door haar verleden? Het is alsof ze amper kan geloven dat haar dit allemaal overkomt. En arme Henrieke. Wat moet zij zich ongemakkelijk voelen. Hopelijk zijn de geruchten waar en heeft ze inmiddels een andere leuke jongen gevonden. Ik kijk al uit naar de Citytrips!

jolanda zei

Kai lijkt als een vogel die gaat uitvliegen maar nog even bij het nest blijft rondhangen. Het zijn natuurlijk ook belangrijke keuzes die hij moet maken.

Ik was blij met de keuzes van Henk en Martin. Met name die Yoni vond ik een vage tante. Swaen vond ik eerst hard en zakelijk, maar zij viel me toch heel erg mee. Willem gaat te hard voor Klaas. Dit schrikt af. Aad heeft dat ook wel een beetje, Jeannet is echt heel schuchter en wantrouwend. Of dat karakter of geschiedenis is, geen idee. En Henrike en Bert, hij valt voor mij onder de categorie lompe boer als veearts. Het lijkt hem allemaal niet te boeien terwijl zij zielig haar best blijft doen. Dit wordt helemaal niets.

Tineke zei

Ik geloof dat iedereen het aardig eens is over boer zoekt vrouw; de camera is ook overduidelijk, dat lijkt mij nu zo moeilijk, je komt toch voor heel ned. op de tv.
Fijn dat je in Kai een nl fan gevonden hebt; voor jou ook een gelegenheid om duitsland met een bezoek aan ned. te combineren.
Bij ons kun je as zaterdag in de molen mosterdsoep proeven; gemalen op een molen met molenbrood ; ik heb tekendag met zussen en schoonzussen dus weet niet of ik er aan toekom.

Ineke zei

Wät een BZV fans... ik moet bekennen dat ik er nog nooit naar gekeken heb!
Wat goed van Kai dat hij zo goed Nederlands spreekt en leuk voor hem dat hij straks naar Duitsland zal gaan. Weet hij al in welke stad hij gaat studeren?
Sterkte met je verkoudheid!

Petra zei

@Margreet - Wauw, boerenkool zie ik onze kinderen niet gauw maken.

@Petra - Nee, Kai heeft geen baantje. Wel doet hij nog steeds de band. Hij heeft heel veel te lezen voor zijn studie, dus verder geen tijd voor iets anders.

@Anja - Ik ben heel benieuwd naar de aflevering volgende week!

@Rita - Het neemt even tijd en het is een film waar je goed moet opletten, maar wij vonden hem geweldig. Kai kennende zal hij niet gauw bij vreemden gaan logeren :). Als het nou Katja was geweest...

@Marion - Ik ook! Je zal toch met zo'n stille Bert op een kamer moeten slapen!

@Jolanda - Ik ben het helemaal met je beschouwing eens!

@Tineke - Ja, maar je weet natuurlijk als je aan het programma meedoet dat heel Nederland er meningen over gaat hebben. Leuk zo'n speciale mosterdsoep proeverij.

@Ineke - Kai hoopt in Marburg te gaan studeren.

@

Ineke zei

@ Leuk, Marburg....heel mooi en oud stadje!