Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, november 03, 2012

Nog wel wat herfstkleuren, gelukkig

Met een dof hoofd sta ik op.  Het gaat nog maar niet veel beter.  Ik heb dus ook maar bar weinig energie.  Het zonnetje schijnt lekker en op het moment heb ik vanuit ons bed zicht op een maple in onze tuin, die net aan het verkleuren is.  Met de zon erop zijn de groen, gele en rode kleuren zo mooi!

Tijdens het ontbijt geniet ik van de mooie vlammend rode maple in de tuin van onze buren en van de ruziende eekhoorntjes erin, waarvan er eentje telkens uit de boom valt.  Sandy heeft wel veel bladeren van de bomen geblazen, maar gelukkig nog lang niet allemaal.

Fut om naar de sportschool te gaan heb ik niet, maar ik besluit dat wat frisse lucht zowel mij als Cosmo goed zal doen.  Ik lijn hem aan en kleed me warm aan, want het lijkt wel midden winter qua temperatuur!  Er staat ook een straffe koude wind.  Voor het eerst dit seizoen gaan zelfs de handschoenen aan.

 
De straat die naar ons huis leidt heeft nog mooie kleuren

Het wordt een prachtige wandeling.  We zien zelfs een hert in het bos met een groot gewei.  Helaas blaft Cosmo zo hard dat het dier er voor ik een foto kan maken vandoor gaat.  Gisteravond vertelde Saskia dat er zelfs een hert in onze voortuin liep toen zij terugkwam van haar loopje.

Na een uurtje ben ik weer thuis met een aantal mooie bladerfoto's.  Het is alweer lunchtijd en ik bestel online van Noodles & Company,  de lekkere Bangkok curry met de vele groentes. Dat online bestellen kan bij steeds meer restaurants.  Heel handig, want het staat al klaar en is al betaald als ik het restaurant binnenloop.

Intussen gaat het nieuws nog steeds over alle problemen, die Sandy New York en New Jersey heeft bezorgd.  Mensen staan bijvoorbeeld meer dan drie uur in de rij voor benzine.  Een van mijn Facebookvriendinnen kon zelfs nergens benzine meer vinden en kan nu maandag niet naar haar werk.  Het maakt mij weer heel blij dat wij die "dans" ontsprongen zijn! 

Steeds vaker horen we ook, net als na Katrina, Nederland genoemd worden om te helpen New York te beschermen.  Dit artikel gaat daar bijvoorbeeld over.  Het probleem is en was natuurlijk altijd de kosten van zo'n projekt.  Maar wie weet is men meer bereid er echt aan te gaan werken nu het kalf verdronken is.

De rest van de middag doe ik het rustig aan.  Ik doe zelfs, heel ongewoon voor mij, een middagdutje.  Saskia moet werken en Rick komt laat uit zijn werk, dus het is een hele rust in huis.

Zodra Rick thuiskomt, kan het weekend beginnen.  Hij wil dat graag met een Indiase maaltijd inluiden en daar ben ik ook zeker voor te vinden.  Bij Jaipur is het altijd heel gezellig en mijn Tandoor paneer (Indiase kaas) zoals altijd super lekker!

Foto's van vandaag staan hier

7 reacties:

Petr@ zei

Blijft toch bijzonder, wilde dieren praktisch in je tuin. Wij wonen aan de rand van een bos en zien dus ook regelmatig wild (herten, wilde zwijnen en Schotse hooglanders, al zijn die laatste natuurlijk niet oorspronkelijke bewoners).

Vreselijk om in de rij te staan voor benzine of nog erger: zonder benzine te staan. Dan hebben jullie zeker geluk gehad.
Jammer dat er altijd gekeken wordt naar oplossingen nadat er iets is gebeurt, maar zo werkt dat altijd en overal.
Wel leuk om dat artikel te lezen. Voor zo'n klein landje zijn we soms best groot in bepaalde dingen ;-)

doe lekker rustig aan dit weekend. Hopelijk knap je dan snel weer op.

USA2007 zei

Dat mis ik toch wel hier in Orlando. De herfstkleuren in de bomen.

Jeanny zei

Hele mooie foto's!! Dank!
Beterschap vanuit Oisterwijk.

Tineke zei

Lekker warme kruidenthee; weerstandsthee, kamillethee.
Hoe gaat het met Katja; heeft ze al werk gevonden dat haar week vult , naast haar studie.
Hoelang moet je wachten voor je Kai en Katja weer ziet.
Wij zijn een lang weekend op texel met kleindochter van 3,5 , lekker uitwaaien.

jolanda zei

Mooi is de natuur, ik hou wel van de seizoenen. Ik woon bij de Maas en geniet weer van het geluid van de ganzen. Net zoals ik in het voorjaar weer blij ben met de kieviten.

Ik ben blij dat Sandy voor jullie weinig schade en overlast heeft gegeven.

Cardboard Fan zei

Je hebt in elk geval nog iets van herfst kleuren, hier is alles al praktisch helemaal kaal. En we hadden sneeuw vanmorgen!

Petra zei

@Petra - Ja, dat wild verveelt nooit

@Sue - Dat kan ik me wel voorstellen, al merk ik steeds minder tegen de kou kan.

@Jeanny - Dank je!

@Tineke - Katja heeft geen werkvullend werk, maar wel een paar uur per week werk op de EHBO (ook gratis) en vrijwilligerswerk. Ze heeft het heel druk in ieder geval. Ik hoop haar binnenkort te kunnen gaan opzoeken, maar wil eerst beter zijn. Kai is er vandaag.

@Jolanda - Ik houd ook van de seizoenen, maar merk dat de kou steeds erger is voor mijn gezondheid

@Bibi - Ja, bij jullie is het altijd eerder kaal, bij mijn zus ook. Wij zitten natuurlijk zuidelijker en lager.