Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 12, 2012

Veterans Day

Eigenlijk was het gisteren officieel Veterans Day hier, maar vandaag is het er de vrije dag voor.  De dag dat de oorlogsveteranen worden geeerd.  En dat zijn er nogal wat in dit land, natuurlijk.  Iedereen kent wel iemand, die in het leger heeft gezeten of nog zit. 

Onze neef Lucas zit op het moment in Afghanistan als marinier.  Hij had eerst te horen gekregen dat er geen baan voor hem zou zijn na deze tour, maar [precies op tijd voor Veteranendag werden zijn smeekbeden gehoord en kan hij toch blijven.  Hij schijnt het werkelijk supergoed te doen en zeer gerespecteerd te zijn, vandaar.  Gelukkig komt hij wel voor Kerst terug uit Afghanistan en zal hij dan waarschijnlijk eindelijk een tijd samen met zijn vrouw en baby kunnen zijn hier in de VS.

Veel mensen zijn dus vrij vandaag, maar voor de verandering zijn de scholen niet gesloten tot Saskia's teleurstelling.  Anders was er geen enkele volle week school geweest voor haar in november! Ook Rick moet gewoon werken, ondanks de vrije dag voor zijn klanten, die werknemers zijn bij de Federale regering.

Voor het eerst in een paar weken sta ik op en voel me helemaal normaal.  Eindelijk is die stomme verkoudheid echt weg.  Jemig, zeg, dat heeft toch wel even geduurd.  Maar hoera, ik ben weer de oude en heb gelukkig niemand anders aangestoken hier.

Sharon wacht me al op bij de sportschool.  Zij heeft voor mij een sweater gekocht bij Athleta.  Sharon krijgt daar 30% korting en ik vond de sweater, die zij aanhad erg leuk.  Heel aardig van haar dat ik met haar korting nu die trui heb.  Wel een andere kleur dan Sharons, de mijne is wat zij olijfkleurig noemen. 

We doen een uur met gewichten en ik heb gelukkig weer energie om er echt tegenaan te gaan.  Het is druk, want veel mensen zijn toch vrij vandaag.  Het leuke van zo'n kleine sportschool is dat er veel bekenden zijn, het vervelende dat er ook irritante figuren zijn. 

Daaronder de kerel, die een paar weken geleden vond dat ik maar ergens anders mijn gewichtenroutine moest gaan afwerken.  Vandaag krijgt hij Sharon boos, want hij blijft maar voor mij langs lopen, zodat ik moet stoppen, terwijl daar geen reden voor is.  Grrr, die man denkt dat de sportschool van hem is!

Na de gewichten doe ik nog een half uur cardio.  Dan ga ik huiswaarts en lijn meteen Cosmo aan.  Dit is voorlopig de laatste dag dat het lekker warm wordt en daar wil ik volop gebruik van maken.  Ik neem mijn fototoestel mee, want de esdoorns in onze straat en elders lijken op het moment wel in brand te staan!

We lopen een flink stuk en ik zie dat Hornsby, het cementen varken, ook bijna klaar is voor Thanksgiving.  Onvoorstelbaar dat dat al volgende week is!  Twee dagen daarvoor is Rick ook jarig en ik heb nog geen idee wat hem daarvoor te geven.  Iemand een briljant idee voor een 53-jarige techie?

Natuurlijk kan het niet maandag zijn zonder dat ik naar Whole Foods ga.  Daar zie ik een heel vreemde vrucht, die Buddha's hand heet.  Het blijkt een citroenachtig iets te zijn.  Whole Foods heeft allerlei exotische groentes en vruchten, maar deze had ik nog niet eerder gezien.


Even later waan ik me gewoon bij een Nederlandse kaasboer.  Grote wielen Uniekaas liggen uitgestald.  Robusto, Parano, "gewone" oude Goudse, Oud Amsterdam, maar ook Goudse geitenkaas en "gewone" Goudse.  Echt jonge kaas vind je hier alleen helaas niet.

Natuurlijk kan ik niet vertrekken zonder wat sushi voor mijn lunch.  Die eet ik in het zonnetje voor het huis op.  Het is echt genieten met de mooie vlammende bomen in de straat.  Opeens is de boom voor ons huis ook helemaal verkleurd.
 
Mijn uitzicht vanuit mijn stoel
 
 

Al gauw zit ik weer helemaal in mijn boek.  Eigenlijk zou ik van alles binnen moeten doen, maar morgen is het weer gedaan met de lekkere temperaturen, dus ik besluit het een dagje uit te stellen.  Ik geniet van het lekkere weer tot Saskia belt of ik haar, Laura en Kaylee op kan halen bij school.

Inmiddels is de zon ook achter de wolken verdwenen, helaas.  Dan toch maar wat huishoudelijke klusjes afwerken, dan hoeft het morgen niet meer.  Net als ik daarmee klaar ben, schijnt de zon weer.  Alsof de natuur me dwong om toch aan het werk te gaan.  Nog een half uurtje lees ik buiten, voor de zon weer achter de huizen verdwijnt en het weer te koel wordt.

Rick komt wat laat uit zijn werk en brengt kabobs van Friends mee.  De afgelopen vier dagen met warmere temperaturen zijn zo'n cadeautje geweest!  Hoe ouder ik word, hoe meer ik de zogenaamde "snow birds", oudere mensen, die de winter in warmere klimaten door gaan brengen, kan begrijpen!

Foto's van vandaag staan hier.

14 reacties:

Bente zei

Haha, ik ben van jongs af aan al een "snow bird" geweest. Een van de redenen voor mijn verhuizing ook naar NOLA. Ik leef zo op van een blauwe lucht en warm weer.

Karin zei

Dat heb ik ook hoor, hoe ouder hoe meer ik het begrijp en zelf 'later' ook wil, s'winters naar warmere temperaturen:-) Wij hebben de eerste sneeuwvlokken gehad en het was al behoorlijk koud vandaag met de wind. Vannacht zakt het naar 24 en dan te bedenken dat het in het weekend nog 69 was!
Hier moest Marloes ook gewoon naar school vandaag.

Anoniem zei

Oh wat prachtige foto's, de natuur is toch zo mooi deze tijd van het jaar. Wij wonen ook aan de bosrand en het is hier momenteel ook zo mooi met die herfstige kleuren. Wij genieten nog tot eind van de maand want dan spijtig genoeg zijn de meeste blaren van de bomen gevallen en wordt de natuur kaal en komen de donkere dagen aan.
Groetjes van Hilde uit B.

Petr@ zei

Wat een vervelende man bij de sportschool. Dat soort types kom je helaas in elke sportschool tegen.

Wat een grappige vrucht, die Buddha Hand. Ik ken het ook niet.

Jeanny zei

Schitterende foto's!! Wat mooi is het in je buurt. Is dit nu in Washington ook?
Fijn voor je, dat je weer helemaal opgeknapt bent!! Zo zie je maar wat een verkoudheid met je doet.
Groetjes!!!
P.S. nu weer gaan klungelen met de "wachtwoorden". Meestal lukt het pas de 3e keer, haha.

Ineke zei

Het is elke keer weer genieten van die prachtige herfstkleuren. Grappig,4 weken geleden was het in New England op z'n hoogtepunt en nu pas bij jullie. Fijn dat je verkoudheid eindelijk over is.

PS ik zit ook elke keer te klungelen als ik moet bewijzen dat ik geen robot ben :-)

Petra zei

@Bente - Vroeger dacht ik dat ik de seizoenen zou missen, maar nu denk ik dat ik heel goed zonder winter kan!

@Karin - Jullie zitten in een nog wat kouder klimaat dan wij!

@Hilde - Ja, ik denk dat het hier ook hooguit nog een paar weken mooi blijft. Een windstorm en het is afgelopen.

@Petra - Gelukkig zijn de meeste mensen bij de sportschool erg aardig en beleefd.

@Jeanny - Of het in Washington nog mooi is ga ik morgen bekijken. Ik heb net de robot check uitgezet, eens kijken of ik nu niet overspoeld ga worden door spammers.

@Ineke - Ik heb die check eens uitgezet, we zullen zien.

Ineke zei

Bedankt, Petra, dat maakt het reageren een stuk eenvoudiger :-)

Anoniem zei

[url=http://www.uklouisvuittonhandbagsx.co.uk]louis vuitton official website shop online[/url] All three artists were in it to sell it.
[url=http://www.sacschanelx.fr]sac chanel [/url] coque ipad louis vuitton sac homme louis vuitton louis vuitton boutique paris lunette louis vuitton prix sacoches louis vuitton evidence louis vuitton images louis vuitton louis vuitton champs elysees [url=http://www.imonclercoatsx.com]moncler jacket[/url] moncler winter coats thom browne moncler
[url=http://www.canadagoosechilliwackprakas.com]http://www.canadagoosechilliwackprakas.com[/url]

Anoniem zei

[url=http://www.uklouisvuittonbagsx.co.uk]www.uklouisvuittonbagsx.co.uk[/url] Every day people purchase new shipping and moving boxes at a significant expense.
[url=http://www.sacschanelx.fr]sac chanel pas cher[/url] vetement louis vuitton coque louis vuitton sac louis vuitton noe boucle d oreille louis vuitton lvmh louis vuitton ceinture louis vuitton femme vetement louis vuitton homme louis vuitton vente en ligne [url=http://www.imonclercoatsx.com]online moncler[/url] moncler quilted jacket toddler moncler
[url=http://www.canadagoosechilliwackprakas.com]http://www.canadagoosechilliwackprakas.com[/url]

Anoniem zei

[url=http://www.uklouisvuittonbagsx.co.uk]louis vuitton uk[/url] First of all, many people complain about the sound that an electronic toothbrush makes.
[url=http://www.sacschanelx.fr]sac chanel pas cher[/url] louis vuitton galeries lafayette agenda louis vuitton pas cher louis vuitton veste homme sac louis vuitton pas cher femme sac a main louis vuitton gilet louis vuitton louis vuitton boutique en ligne sacoche louis vuitton pas cher [url=http://www.imonclercoatsx.com]moncler femme[/url] moncler shop outlet moncler outlet 2011
[url=http://www.canadagoosechilliwackprakas.com]canada goose outlet sale[/url]

Anoniem zei

[url=http://www.uklouisvuittonbagsx.co.uk]louis vuitton Handbags[/url] "But the thing is, I'm the most f______ punk rock of all of them.".
[url=http://www.sacschanelx.fr]chanel[/url] louis vuitton multicolore forum louis vuitton louis vuitton star louis vuitton discount botte louis vuitton louis vuitton soldes 2011 louis vuitton sneackers sac femme louis vuitton [url=http://www.imonclercoatsx.com]moncler shops[/url] moncler buy online pink moncler vest
[url=http://www.canadagoosechilliwackprakas.com]canada goose outlet sale[/url]

Anoniem zei

louis vuitton bags I suspect that 10 years from now, the sugary, fruity scents so popular today will seem less appealing.
sac louis vuitton louis vuitton pour homme louis vuitton by kanye west prix sacoche louis vuitton sac louis vuitton nouvelle collection jean louis vuitton recrutement louis vuitton bandouliere louis vuitton louis vuitton defile moncler femme original moncler jackets thom browne moncler
canada goose online

Anoniem zei

Boletes are best picked small and young when they are at their firmest, because they quickly get sticky and humid at which point they tend to become infested with insects. After the cooking finished, the pilgrims and gave thanks to God for saving their lives. The cemetery is owned and run by the General Cemetery Company. [url=http://www.jackettorontooutlets.com]canadagoosetorontooutlet[/url] Nexen chairman Barry Jackson said he believed the transaction would deliver "significant and immediate" value to the company shareholders. Aft-Cabin needs cushions a lil tlc(panel needs replaced at porthole) 3 sinks,100gal water,55gal fuel. Although factors, including our economy, may adversely affect your business, there are many things you can do succeed.
The Cascade Range gets its name from the abundance of terrace-like waterfalls (cascades) on the Columbia, Fraser, Klamath, and other rivers that cut through the range. http://www.doudounepascherparis.net Graduating seniors were buzzing about what life was like pursuing a further education in a polytechnic or college. Shopping is definitely one of the most loved activities to be done in the leisure time of people. Check out from a wide range of new products including Dr.
[url=http://www.christianlouboutinsalecenter.co.uk]christian louboutin outlet[/url] Carraway pulls out every last horror film clich he can think of block road preventing escape, a car that mysteriously becomes disabled, phantoms appearing in a mirror or in bed with one of the characters, etc have no clue as to what Ving Rhames character was supposed to be and then Carraway mucks things up with a terrible ending. Duck does her best when she's a girl, though she confuses her time as a duck by dreaming of it which further blends the distinction between reality and fantasy here, but she's the weakest of the girls in the ballet academy and her nature causes her to get into trouble fairly often, particularly with her instructor Mr. herve leger While the company has herve leger 2012 concrete plans Herve Leger Bandage dresses to enter mainland China, Evening dresses the retailer Herve Leger strapless is ambitions do not Herve Leger Skirts end there, Herve Leger bandage dress purple with Metheringham adding there are bandage dress "other markets we are investigating". If ordinary people want a luxury product such as Christian Louboutin, designed to save money and also the hunger for a few months, why not as I do now? To buy replicas of high Louboutin shoes from China, then you do not have much money on luxury items, and you can do something else with the money saved.