Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, juni 07, 2013

De regens van Andrea

Tropische storm Andrea heeft ten zuiden van ons al voor heel wat wateroverlast gezorgd en vandaag komt ze gezellig bij ons langs.  Gelukkig blijft het zware weer met de kans op tornado's ten oosten van ons, maar het saust flink als ik Cosmo zijn eerste wandeling ga geven! 

De paraplu helpt nauwelijks en tijdens het rondje rond het plein ben ik al flink nat geworden.  Met zo'n tropische storm is het trouwens wel warm genoeg om zelfs 's ochtends vroeg al met korte mouwen te lopen.

 
Flapjack verstopt zich achter de bloemen nadat hij Meike lastig viel en ik boos op hem werd
 
 
Zie je wel, ik ben heel onschuldig, ik kijk zelfs niet naar haar (een minuut later zat hij weer bovenop Meike, zucht!)
 
Als ontbijt maak ik twee gepocheerde eieren in de magnetron en drink daar een paar sterke koppen koffie bij.  De neiging om helemaal lui te worden is groot met dit weer.  Ik voel de lage druk van het systeem ook in mijn spieren. 
Juist daarom weet ik echter dat het zaak is toch te sporten en als ik al mijn email en Facebook heb gelezen is er geen excuus meer.  Met mijn telefoon en Kindle ga ik naar boven en stel de elliptical trainer in op een interval van een uur en een kwartier.

Ondanks dat ik dit laatste boek van Sophie Kinsella nog steeds haar minste vind, wordt het tegen het einde toch wel leuk.  Na de interval afgewerkt te hebben ga ik nog even door om het helemaal uit te lezen.

Inmiddels is het dan alweer ruim lunchtijd en ik heb een onbedwingbare zin in de garden pesto saute van Noodles & Company.  Het is bovendien zo handig dat hun website zich mijn bestellingen herinnert, dus met een paar klikken is hij onderweg.

 Tussen de stortbuien door rijd ik naar het restaurant waar mijn eten al klaar staat. Het spettert alleen een beetje als ik buiten loop, maar zodra ik terug in de auto ben gaan de hemelsluizen weer open.  Alsof het zo moest zijn!
 
Nat van Andrea's regens

Met al die regen besluit ik me vanmiddag maar lekker thuis te gaan vermaken.  Eerst maak ik mijn SD kaarten leeg.  Daar zie ik zoveel kleurige foto's opstaan dat ik het idee krijg creatief bezig te gaan zijn met Paint Shop Pro.  Ik maak kaleidoscopen, abstracten en speel met de filters op foto's van de bekende gebouwen hier in Washington.  Een erg leuke manier om een regenachtige middag door te brengen, vind ik uit.
 
Een nog kleurrijkere Library of Congress

Intussen zijn Saskia en vier van haar vrienden ook creatief bezig in de garage.  Zij gaan weer batikken en na een uurtje moet Saskia naar haar werk en gaan de vrienden nog even verder.  Als ze klaar zijn komen ze me keurig bedanken en gedag zeggen.  Later zie ik wel dat onze garagevloer nu een kaleidoscoop aan batikkleuren heeft.  Ach, hoe kleuriger, hoe beter zullen we maar denken.

Ondanks dat ik hem een paar keer naar buiten heb gelaten verveelt Cosmo zich.  Hij komt de hele tijd vragen zijn bal te gooien en bezorgt mij daardoor nog wat beweging, want ik moet achter hem aanrennen om hem terug te krijgen.  Ik hoop van harte dat het morgen beter is, want met zulk weer is een rondleiding helemaal geen pretje.
 
Speel met mij, vrouwtje!


Katja belt om een  uur of vier dat ze op weg is en toch thuis hoopt te zijn voor het avondeten.  Hopelijk gaat het weer haar niet teveel vertragen.  Dat blijkt gelukkig niet het geval en Katja rijdt heelhuids om tien over half acht de oprit op.  Het is zo goed haar weer te zien!

Intussen heb ik een uur geleden onze naam op de lijst bij Matchbox laten zetten.  Daar gaan we dus ook meteen naar toe en het is maar goed dat ik van tevoren heb gebeld, want het is er een drukte van jewelste!  Wij hoeven niet lang te wachten en krijgen al snel een tafeltje in het midden van het restaurant.

We bestellen een krab en advocado salade als voorafje om te delen.  Ik hoef niet lang over mijn hoofdgerecht na te denken.  Ik ben dol op hun St. Jacobsschelpen met een salade van kikkererwten, yoghurt, komkommer en tomaat.  Katja neemt een pizza en Rick een salade met calamari en biefstuk.  Allemaal even lekker zo te zien.

Thuis maakt Katja de vele kaarten met iets erin en een paar pakketjes met cadeautjes open, die wij op haar kamer hebben gelegd.  Die zijn hierheen gestuurd voor haar graduation.  Ze is zeer blij met alles en kan het geld straks ook goed gebruiken. 

De rest van mijn Paint Shop Pro frutsels staat hier.

8 reacties:

Tineke zei

Leuk creatief zijn jullie bezig geweest. Wij hadden gisteren een prachtige zomerdag en zijn met kleindochter van bijna 2 naar de dierentuin geweest; Amersfoort, lekker in het bos. we hebben genoten. Na de lentedip ziet het weer er prima uit; genieten van mijn tuin; jij had deze week ook weer prachtige natuur foto's .Fijn dat katja er weer is; leuk weekend toegewenst

Anoniem zei

Ik denk dat het typisch kater gedrag is (zelfs al is het een je weet wel kater). Onze Cooper springt ook boven op zijn zus tijdens het spelen. Hoe hard ze ook gromt het helpt niet.
Gezellig dat Katja weer thuis is.
Fijn weekend!
Anja L.

Anja zei

Gezellig dat Katja weer thuis is, hoe lang blijft ze?
Leuk die bewerkte foto’s!
Hier genieten we van een paar mooie dagen, heerlijk!

Anoniem zei

Leuk die crea foto's.
Ik ga me vandaag storten op het maken van een fotoalbum van ons kleine wondertje.
Gezellig dat Katja weer thuis is.
Ik hoop dat je een droge rondleiding hebt.
Groet, Bea

Anoniem zei

Ik loop 2 weken achter met lezen. Leuk dat Katja er weer is!

Annemiek

Marion2 zei

Ik zou heel erg 'not amused' zijn als de vloer van de garage onder de verf zou zitten. Ik vind het bewonderenswaardig dat je dat zo licht opneemt. Valt het nog te verwijderen?

Wat ik me afvroeg: heeft Kai ook last van de wateroverlast in Duitsland?

naomi zei

Wat een regen balen zeg maar wel leuk om zo met de foto's te spelen en zeer mooie resultaten. Gezellig dat Katja het weekend even over komt. Oh wat kunne dieren toch kleine kinderen zijn, maar Flapjack is wel erg schattig maar vast ook ondeugend. Stitch staat nu steeds bijna op Lady ( de hond van mijn moeder een shitzu van 3,5kg). Ze is dus heel klein en blind en als je niet oplet springt Stitch bijna op haar vooral uit enthousiasme en jalorsheid of hij laat zijn tennisbal op haar vallen vanaf bed of bank. Zo gemeen van hem.

Groetjes Naomi

Petra zei

@Tineke - Oh, de dierentuin in Amersfoort! Daar heb ik zulke goede herinneringen aan. Mijn middelbare school was daar vlakbij en we gingen er vaak heen.

@Anja - Grappig genoeg springt Snickers nooit op zijn zus Meike. Flapjack en Zorro allebei wel.

@Anja - Katja blijft helaas alleen het weekend, maar binnenkort gaan we op vakantie met zijn allen.

@Bea - Wat zal jij genieten van dat nieuwe kleintje in jullie leven!

@Annemiek - Ja, voor even. Gelukkig kunnen we nog tenminste een keer met zijn allen op vakantie.

@Marion - Ach, we kunnen die vloer gewoon schilderen als het nodig is. Hij was toch al niet schoon. Kai zit noordelijker en westelijker van de overstromingen.

@Naomi - Ja, die dieren, je leert het ze toch niet af.