Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juni 04, 2013

Goede loodgieter service

Er zijn geen lovend genoege woorden voor het weer van vandaag!  Geen greintje vochtigheid, super lekkere temperatuur al bij het opstaan en de blauwste luchten, die je je maar kunt bedenken.

Rick heeft al koffie voor mij gezet en ik rooster er een paar bosbessen Kashi wafels bij als ontbijt.  Op het deck met mijn laptop is het bijzonder goed toeven.  Zo goed dat ik hier best gewoon de hele dag zou kunnen blijven zitten.  Er staat toch niets op het programma voor vandaag.

Na via Facebook met een paar mensen bijgekletst te hebben moet ik van mezelf toch in actie komen.  Ik doe eerst een 100-10 routine en ga dan naar boven voor een uur op de elliptical.  Vandaag kies ik een van de programma's en laat de machine me vertellen wat te doen.  Dat is ook weer eens wat anders.

Tijdens het sporten neem ik mijn mobieltje ook altijd mee en speel Wordfeud.  Dit keer echter sms ik heen en weer met Katja, die flink ziek is.  Ze heeft koorts en keelpijn en de hele nacht overgegeven.  Nu is Katja iemand, die gauw overgeeft als ze koorts heeft, dus het hoefde niet per se een buikvirus te zijn.

Ze heeft natuurlijk niets in huis en dan vind ik het weer zo moeilijk om zo ver weg te zitten.  Al haar vrienden zijn weg voor de zomer en haar ene huisgenote die er nog is, is naar haar werk.  Gelukkig vindt Katja een goede vriend (die volgens haar wel meer wil, dat verhaal hoop ik dit weekend uit haar te krijgen) bereid Gatorade, Dayquil en kippensoep langs te brengen. 

Door haar ziek zijn mist Katja praktijkuren voor haar EMT klas en wil vanavond nota bene toch naar de les gaan.  Gelukkig kan ik haar overhalen de instructeur te emailen en natuurlijk zegt die meteen dat ze niet moet komen.  Ze willen die bacillen toch ook zeker niet in het ziekenhuis of in de klas!

Na Cosmo uitgelaten te hebben zie ik er echt naar uit om een van mijn nieuwe aanwinsten aan te trekken.  Daarna is het alweer lunchtijd en ik heb op Facebook een heerlijke foto van een bagel met gerookte zalm voorbij zien komen.  Daar heb ik ook enorme zin in nu en haal een dunne bagel met lox en cream cheese bij Manhattan Bagel.


Het muggenseizoen is begonnen en die rotbeestjes vinden mij maar al te lekker.  Omdat ik buiten zitten zo fijn vind, maar beten niet, spuit ik Off! op me, het enige dat lijkt te helpen.  Dat bevat echter Deet en dat is toch wel erg giftig. 

Bij Whole Foods vraag ik of ze iets natuurlijks hebben en ga naar huis met Buzz Away Extreme.  Ten tijde van het typen van dit blog heb ik het al een uurtje op en zeker muggen gezien, die mij tot nu toe genegeerd hebben.  So far, so good en het ruikt nog lekker ook.

Op de terugweg verstuur ik een paar pakketten met Nederlandse kranten en tijdschriften naar mijn zus en een vriendin hier in de VS.  Bij Rite Aid haal ik mijn schildkliermedicijn op.  Wel handig die automatische hervullingen moet ik zeggen. 

Eigenlijk wilde ik meteen doorrijden naar Meadowlark Gardens om daar met dit prachtweer foto's te gaan maken.  Maar ik zie dat de batterij van mijn fototoestel bijna leeg is en bedenk me dat ik vergeten ben een afspraak met de loodgieter te maken voor mijn kapotte wastafelafvoer, waar Rick me al twee weken om vraagt. 

Terug naar huis dus nog maar even.  Als ik Able Plumbers opbel vraagt de receptioniste of ik nu thuis ben.  Zo ja, dan kan ze over een half uur een loodgieter hier hebben.  Prima, dan is dat ook maar gedaan en ik besluit Meadowlark Gardens dan (hopelijk) maar naar morgen te verschuiven.

Wel wil ik zoveel mogelijk buiten zijn, dus neem mijn laptop mee de tuin in en ga computerend in de hangmat op de loodgieter liggen wachten.  Ook geen nare manier van een half uur doorbrengen, moet ik zeggen.
 
Ook een soort zelfportret daar op mijn laptopscherm

Het duurt wel een uurtje voor de afvoer gemaakt is en de leiding met de slang (noem je zo'n ding ook zo in het Nederlands) weer helemaal open is gemaakt.  De wastafel is weer als nieuw en Rick heeft de zijne nu ook weer voor zichzelf (waarom denk je dat hij de hele tijd erop hamerde dit gedaan te krijgen, ha ha?).  Prima service was het weer van dit bedrijf!

Cosmo heeft nog wel een wandeling verdiend en ik loop met graagte door de groene buurt met alle lekker ruikende rozen.  Rick belt of hij vanavond weer zal grillen en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.

Het worden lekker kipspiesjes met paprika, tomaat en ui.  Daarbij gegrilde worteltjes en zoete aardappelfrietjes.  Al die vitamine A zal goed voor onze ogen zijn, zullen we maar denken.  Het smaakt in ieder geval allemaal weer prima "al fresco".
 
Na het eten neemt Rick Saskia mee naar de Verizon winkel waar Saskia, na Rick eindelijk overgehaald te hebben dat ze er een nodig heeft om goed met haar klasgenoten te kunnen communiceren, een iPhone gaat kopen.  Ik moet zeggen dat ik mijn Windows Phone Nokia Lumia 920 niet zou willen opgeven en veel van de foto's op dit blog, waaronder bovenstaande, zijn ermee genomen.  Windows Phone is alleen nieuwer en er komen nog dagelijks vele apps bij, die op de iPhone of Android al aanwezig zijn.

11 reacties:

Theo zei

Goed gedaan Petra :-)

Ik ben Android-fan, dus voor mij geen Windows-phone of I-Phone.

Marion zei

Dus vandaag had je een nieuwe jurk aan? Foto dan graag :-)

Hier in huis ook Iphone-fans. Theo,mijn man en de oudste twee hebben alledrie een Iphone. Maurits, de jongste gaat na de vakantie naar de middelbare school en krijgt dan ook een Iphone. Ik heb sinds twee jaar een Blackberry en aangezien die het nog prima doet mag ik van mezelf geen Iphone maar anders...
Ik heb wel een Ipad en daar doe ik alles mee, echt een geweldig apparaat. Prefereer ik ook verre boven andere merken aangezien hij mooi is, heel gebruiksvriendelijk en qua apps kan geen enkel ander merk het halen.

Gaat Katja wel mee op vakantie met jullie?

Anoniem zei

Voor een dag met niets op het programma was je toch weer lekker bezig!
Heerlijk dat buiten eten.
Dat maakt het zomerse gevoel compleet.
Groet, Bea

Anoniem zei

Ik heb geen smart phone. Helaas kunnen we dat nu even niet betalen. De telefoon wel, maar het abonnement wat toch elke maand terugkomt niet. Ach ja de Nokia die ik nu heb, belt, smst en maakt foto's. Dus voldoet nog wel even.
Maar we hebben wel sinds kort een Ipad gekocht tweedehands, zo blij mee!
Hier is het nu ook mooi weer gelukkig. Lekker de zon heerlijk even vitD opdoen. En misschien nog wel buiten eten. Hopelijk blijft het zo even.
Groetjes Tine.

Anja zei

Hopelijk knapt Katja snel weer op, inderdaad moeilijk als een van je kinderen (op afstand) ziek is.
Grappig, ik zag de auto van de plumber op jullie oprit staan.

marianne zei

Ha, kippensoep, da's ook altijd mijn favoriete remedie bij dat soort klachten. Dring ik ook altijd aan mijn huisgenoten op, haha.

Bedoel je met die slang van de wastafel de zwanenhals (de 's-bocht')? Of nog een ander stuk <-- geen idee of Amerikaanse wastafels op dezelfde manier in elkaar zitten.

Kwam vandaag nog langs de Nicolaasweg, moest gelijk aan jou denken.

Petra zei

@Theo - Ik ben dus echt een Windows Phone fan en niet omdat Rick voor Microsoft werkt. Ik vind het scherm er mooi uitzien, fijn om te bepalen welke apps ik belangrijk vind etc

@Marion - Vandaag en gisteren waren het nieuwe topjes, ik zal vragen om een foto als ik een van de jurken aanheb. Katja gaat mee op vakantie, waarschijnlijk een van de laatste met ons allen :(. Kai komt de 17e terug, Saskia is de 18e klaar en Katja komt de 21e en de 22e vertrekken we. Als we terugkomen moet Katja ook meteen weer zo snel mogelijk terug voor een zomercursus.

@Bea - Ja, wil je geloven dat Rick en ik het vanavond met 24 graden te koel vonden om buiten te blijven zitten?

@Tine - Ik hoop van harte dat jullie lekker zomerweer blijven houden. Dat stemt toch echt wel veel beter!

@Anja - Katja was vandaag nog steeds niet de oude. Hopelijk voor het weekend wel want ze komt gezellig thuis

@Marianne - Oh, de Nicolaasweg! Dat roept herinneringen op! Worteltjes bevroren op het aanrecht, dementerende hospita. Ik zie Hetty en mijn spullen nog op straat staan, LOL

Marion zei

Zie dit nu pas. Heerlijk dat Katja nog een keer mee gaat. Charlotte, jonger dan Katja, gaat al een tijd niet meer mee. Komt ook omdat ze vaak voor een tijd in het buitenland woont en ook omdat ze een vriend heeft. Misschien komt ze deze zomer een paar dagen naar ons toe. Zou leuk zijn!

Petra zei

@Marion - Het was ook wel moeilijk om een tijd te vinden waarop iedereen meekon. Katja moet vrijwel meteen na terugkomst terug naar Blacksburg. Hoe vaak zij of Kai nog mee zullen gaan is maar de vraag. Dit is ook een bijzondere reis natuurlijk voor ons 25-jarig huwelijk

Anoniem zei

Loodgieter Aalsmeer uw installatiebedrijf voor verwarming, sanitair, riool ontstoppen / wc ontstoppen en dakdekker in Aalsmeer.

Joel Krueger zei

Een goede loodgieter kan bijna alle sanitaire problemen voor u oplossen, maar ook adviseren! Voorkomen van problemen is altijd beter, bij een probleem van wateroverlast/lekkage is helaas te laat.