Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juni 03, 2013

Macy's

De erge hitte van de afgelopen week is weer weg, maar het is nog zeer aangenaam als ik Cosmo naar buiten laat.  Voor vandaag worden allerlei (onweers)buiten voorspeld, maar vooralsnog is het droog en zelfs zonnig. 

Rick en Saskia zijn al op pad en ik heb vanochtend geen personal training, want Sharon is in South Carolina, waar haar jongste zoon volgend jaar naar college zal gaan.  Een ongewone maandag dus voor mij en te makkelijk om lekker op het deck te ontbijten en alle mogelijke websites en emails te lezen en zo mijn sporten uit te stellen.

Om kwart voor elf heb ik alles uit en zit er niets anders op.  Met Kindle en telefoon ga ik boven een uur interval op de elliptical trainer doen.  Ik ben het nieuwste boek van Sophie Kinsella aan het lezen en het valt me wat tegen.   Meestal lees ik haar boeken in een ruk uit en tot nu toe kan dit boek me niet zo bekoren.  De recensies lezend ben ik niet de enige.

Toch gaat al lezen en Wordfeud spelend het uur best snel voorbij.  Voor ik onder de douche spring besluit ik Cosmo nog even een goede wandeling te geven.  Mijn fototoestel voor de dagelijkse foto gaat ook mee, maar de chipmunk, die ik daarmee probeer te fotograferen is me telkens veel te snel af.  Het zijn zulke leuke Knabbel en Babbel beestjes, maar oh zo snel!


Als ik ons pleintje weer inloop, zie ik onze buurman Chuck met zijn Deense dog Apollo aankomen.  Chuck vertelt mij dat ze gisteren allerlei bierblikjes, een fles rum en een fles champagne in hun vuilnisbak vonden. 

Van Serena hoorde ik al dat de jongens zaterdagavond waarschijnlijk gedronken hadden en dit is voor ons bewijs.  Saskia zweert dat ze er niets vanaf wist en ik geloof haar wel.  Ze is te streng om dat toe te laten (maar geloof mij, we zijn ook realistisch en ons kind is zeker niet perfect).  Wij denken dat ze het gedaan hebben nadat Rick ze naar huis bonjourde. 

Hopelijk heeft degene, die moest rijden, niet meegedaan. Het doet ons twee keer nadenken voor we weer zo'n feestje toelaten.  Als zij door de politie betrapt waren hadden wij aansprakelijk gesteld kunnen worden, ook al hadden ze hun eigen alcohol mee (Rick drinkt geen Bud Light en we hebben geen aardbeiensmaak rum) en wisten wij er niets vanaf. 

Saskia sms-t dat ze het heel vervelend vindt, vooral omdat niemand bekent.  En ja, we kunnen nu gaan discussieren over de minimum leeftijd voor alcoholgebruik in dit land, maar het is wat het is.  Wij zouden het ook graag anders zien en met ons heel wat anderen.

Voor de lunch bestel ik de garden pesto saute van Noodles & Company nog eens.  Ik hoop dat ze die nog een tijdje op het menu houden, want ik vind het verslavend lekker en het is gezond.  Ik eet buiten op hun terrasje en ga dan op weg naar de mall.

Geloof het of niet, maar het is alweer bijna het einde van het zomerkleding seizoen.  Alles bij Macy's is dus flink afgeprijsd.  Ik heb vooral topjes nodig, want mijn t-shirts hebben hun beste tijd gehad en ik wil net iets meer kwaliteit dan een t-shirt.  Ook hoop ik een paar makkelijke zomerjurken te vinden.

Al meteen word ik verliefd op een groen met zwart en witte maxi rok.  Inderdaad lijken maxi rokken en jurken hier op het moment erg in de mode.  Later zie ik dat ook de zaken voor jongeren er een ruim aanbod in hebben. 

De rok (waar ik online geen foto van kan vinden op de Macy's website) wordt het zeker, maar ik weet niet of ik het topje erbij leuk vind.   Voor advies sms ik een foto naar Saskia en Katja.  Katja is kennelijk druk, maar Saskia komt meteen terug met een "yes, yes, yes!".  De eerste keuze is gemaakt.

Daarna vind ik het ene leuke topje na het anderen, de meesten onder de $20 geprijsd!  Saskia keurt van de foto gezien ook drie kortere jurken goed.  Een groenige, die heerlijk zit, deze met roesjes en ik vind zelf deze lichtgele erg goed staan (natuurlijk niet zo goed als bij die modellen op de site, maar ik ben blij met mijn vondsten).

Met maar liefst tien kledingstukken voor een belachelijk lage totale prijs verlaat ik met een glimlach de winkel weer.  Ik wil nog even kijken of ik makkelijke sandalen kan vinden en dan vooral van Crocs.  De teenslippers van dat merk, die ik in North Carolina kocht, zitten zo ontzettend lekker!

Al die kleding wil ik niet meeslepen en besluit die naar de van te brengen.  Het blijkt flink te regenen en ik ren er gauw heen, want ik heb niet in een garage geparkeerd.  Gauw verplaats ik de van naar de garage, zodat ik droog onder de brug weer de mall in kan gaan. 

Alleen is het zebrapad net naast de brug geschilderd daar.  Als ik dat zou nemen zou ik nog nat worden.  Ik doe dus wat iedereen doet en loop door het droge stuk van de brug naar de overkant.

Het standje van Crocs blijkt er niet meer te zijn, maar de mall concierge vertelt me dat Nordstrom ook Crocs verkoopt.  Dan loop ik daar maar heen. Ook daar krijg ik echter nul op het rekest.  Dan maar online bestellen, ik weet toch wat mijn maat is.

Op de terugweg naar huis stop ik nog even bij de Giant.  Saskia heeft pindakaas nodig en wij hebben geen keukenrollen meer, iets waar vooral Rick niet zonder kan.  Daarna krijgt de van nog een slokje bij de Shell.  Gelukkig is de regen alweer voorbij en komt de zon weer kijken.  Dit was een koufront, waardoor de temperatuur naar 25 gedaald is en er een heel stuk minder vochtigheid is. 

Cosmo staat alweer klaar voor zijn laatste wandeling met mij.  Het is echt lekker weer en door de regen ruiken de rozen in alle tuinen extra lekker.  Ook de kamperfoelie, die wild hier groeit vooral in de minder goed onderhouden tuinen ruikt heerlijk.  Een huis hier in de buurt is volgens mij van "hoarders".  De tuin ziet er niet uit en door de ramen kun je zien dat het vol staat met "spul".  Je zal maar buren daarmee zijn.
 

Tot Rick thuiskomt ga ik computeren op het deck.  Rick komt thuis met avondeten.  Kabobs van Friends, mijn favoriete zalm kabob.  Gek genoeg is het zonder vochtigheid al gauw te koel om buiten te zitten als de zon achter de huizen verdwijnt. 

Na een modeshow voor Rick en Saskia gehouden te hebben ben ik ervan overtuigd de juiste dingen gekozen te hebben.  Het is maar zelden dat ik in een keer zoveel leuke dingen vind. Ik neem me voor binnenkort alle vale en afgedragen spullen uit mijn kast te halen.

11 reacties:

Anoniem zei

Zo te zien heb jij wel de juiste zomerkleding geschoord, en dat allemaal in enkele uren tijd, dat is wél geluk hebben en dan nog voor soldeprijzen.
Bij ons in Belgë beginnen de soldes maar in juli en met zo'n slecht voorjaar zal er nog meer dan genoeg keuze zijn want de winkeliers klagen steen en been bij zulke koude lente.
"hoarders" in de betekenis van "verzamelaars"?
De foto's in het weekend genomen van Saskia met haar vriendinnen en vrienden zijn heel mooi vooral omdat ze allemaal zo schitterend zijn uitgedost.
Groeten van Hilde uit B.

Martine zei

Ik vind het altijd erg leuk dat je de plaatjes van de aankopen erbij zoekt! Dat maakt het nog gezelliger om te lezen :-)

Groetjes,

Martine

Rielle zei

Wat leuk dat je zo goed geslaagd bent bij Macy's. Het is altijd fijn om te winkelen wanneer er korting is. Daar word ik zelf behoorlijk blij van.

Jammer van de drankflessen die de buurman heeft gevonden. Maar zoals je zelf al zegt, misschien hebben ze wel gedronken nadat ze weg waren gestuurd.

Fijne dag!

soraya zei

Leuke kleding!!! Denk dat ik vandaag maar naar Macy's ga :-)

jolanda zei

Altijd leuk als je goed kunt slagen voor een mooie prijs. Met het "geweldige" voorjaar heb ik nu ook wel spijt van sommige kleding die ik voor mijn dochter gekocht heb; sommige dingen heeft ze door de kou nog niet aan gehad en zijn nu in de uitverkoop.

In Nederland gaat volgend jaar de minimum leeftijd voor al het alcohol naar 18. De jeugdclubs en sportkantines klagen dat de jeugd dan weg blijft en stiekem gaat drinken. Alsof het alleen met alcohol gezellig uitgaan is. En underage drinken is van alle leeftijden maar men hoopt zo dat het toch lastiger wordt en het stiekeme drinken verschuift van 13 naar 16 jaar.

Anja zei

Fijn dat je bij Macy’s zo goed en goedkoop geslaagd bent. Hier kan de zomerkleding eindelijk de kast uit, we gaan richting de 23 graden :-))

Marion2 zei

Jammer, ik kan de foto's van de jurken niet zien. Heerlijk, om zo te kunnen shoppen. Wat zou ik graag weer eens een rondje door de Macy's willen maken!

Sandrah zei

Heerlijk om te gaan winkelen en dan met zoveel leuke spullen thuis te komen. Geeft altijd zo'n lekker gevoel.

Sandra

Marion zei

Ik ben benieuwd naar je jurken maar kan ze niet zien :-(

Ik zou enorm balen van die gevonden flessen. Ook omdat je buurman ze in zijn vuilnis heeft gevonden, ook al kun jij daar niets aan doen.
Ik zou er vooral van balen dat het gebeurd is zonder dat iemand eerlijk zegt "ik of wij waren het". Dan denk je inderdaad nog wel drie keer na voor je het nog eens doet". Hier gaat de toegestande leeftijd om te drinken omhoog en ik vind dat niet verkeerd. Alcohol doodt hersencellen en vooral op zo'n jonge leeftijd is dat funest. Aan de andere kant, eens een glaasje champagne als het feest is, zou ik niet wakker van liggen. Ik schrik als ik de verhalen van Charlotte hoor over haar medestudenten of sommige meisjes van haar dispuut. Daar zit geen rem op. Gelukkig houdt Charlotte niet zo van alcohol en daarnaast kan ze het ook niet hebben, als model telt iedere centimeter.

Hier in Limburg hebben we nu ook lekker zomerweer. Wanneer komt Kai terug?

naomi zei

Hallo
Wat raar dat het boek van Sophie Kinsella nu niet zo bevalt ik vindt tnt al haar boken erg goed en wat je zegt je lees ze zo uit.

Wat vervelend dat er toch stiekem gedronken is. En ja de regels zijn streng maar ach kan ook geen kwaad hoe jong ze soms al zijn en worden opgenomen in het ziekenhuis. Ik denk alleen wel niet te veel verbieden en dan liever thuis dan ergens anders. Zijn ze bij jullie ooks treng eigenlijk over met alcohol op achter het stuur. Mijn regel is echt als ik rij dan drink ik iets zelfs geen wijn bij het eten. Ik ben dan de BOB.

Verder goed geslaagd maar ik miste wel een foto van je aanwinsten. Heerlijk zo goed kunnen slagen in 1x en dan lekker de kast opruimen.

Liefs

Petra zei

@Hilde - Ja, hoarders zijn extreme verzamelaars van van alles en nog wat en vaak zien hun huis en tuin er ernstig onverzorgd uit.

@Martine - Ha, nu weet ik dat jij ze wel hebt kunnen zien, want twee anderen konden dat niet. Vreemd.

@Rielle - Eigenlijk zijn we van dat laatste nu wel ongeveer overtuigd, maar we zouden nog aansprakelijk gesteld hebben kunnen worden.

@Soraya - Ze hebben echt leuke dingen vond ik, had nog wel meer kunnen kopen ;)

@Jolanda - Inderdaad is het beleid in Nederland juist weer heel laks omtrent alcohol gebruik. Ik vind wel dat als je je land mag gaan verdedigen met 18 jaar je ook legaal een biertje moet mogen drinken. Dus de 21 jaar wet hier vind ik te streng

@Anja - Hopelijk blijft dat dan nu zo!

@Marion - Vreemd, andere Marion kon ze ook al niet bekijken, zou het aan de naam liggen? Grapje, hoor. Ik weet niet waar het aan ligt, want anderen konden ze wel zien.

@Sandra - Ja, ik had helemaal zin om me aan te kleden vanochtend (na het sporten dan wel)

@Marion - Vreemd dat jij en andere Marion de links niet kunnen openen. Ja, ik baal er nog het meest van dat de dader(s) op het kerkhof liggen. Iemand moet ze die alcohol ook hebben verstrekt want die konden ze zelf natuurlijk niet kopen. Enfin, we zullen het wel nooit weten, maar zullen voortaan nog meer op onze qui vive zijn.

@Naomi - Ja, ze zijn hier zeker streng met drinken en autorijden en willen het maximum promille nog eens verlagen. Ik ben net als jij, drink niet of wacht minstens een uur na een drankje (niet meer) als ik moet rijden.