Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juni 19, 2013

Met moeite weerhoud ik me ervan een bakje met Kai's muesli (van het merk Koelln, overigens) als ontbijt te eten.  Het pak is nog gesloten en ik wil wachten tot hij ervan heeft gegeten, dus wie weet morgen.  In plaats daarvan lepel ik gauw een bakje yoghurt naar binnen.

Maandag hebben Sharon en ik afgesproken vandaag samen een gewichtenroutine te doen.  Tom moet werken, dus we zijn met zijn tweeen.  We doen tien oefeningen twee keer achter elkaar, telkens 40 secondes en dan 20 secondes rust.  Dan nemen we voorlopig afscheid, want ik zie Sharon waarschijnlijk pas weer half juli.

 
 
Soms is de natuur het mooiste schilderij
 
Na nog een uur cardio ga ik weer huiswaarts.  Kai en ik halen vandaag lunch van Manhattan Bagel. Kai besteedt het gros van de dag met muziek maken en Russisch leren.  Uitgepakt heeft hij nog niet dat komt morgen wel. Op weg naar het restaurant luisteren we ook weer naar Duits nieuws op de radio.  Dit wordt nog goed voor mijn Duits ook!

Saskia heeft om kwart over een een afspraak om haar Senior foto's te laten maken op school.  We kunnen daarvoor kiezen uit alleen de cap en gown en een jaarboekfoto of ook meerdere portretten met andere kleding aan.

Om te beginnen wilde Saskia de cap en gown en een ander ensemble, maar Laura had om tien uur een afspraak en is pas twee uur later aan de beurt en pas ver na enen klaar.  Daar heeft Saskia begrijpelijk geen zin in.  Dan maar alleen de cap en gown, zo weg van de foto's van dit bedrijf zijn we toch al nooit. 
 
Met Kai ging ik mee en nam zelf nog wat leuke foto's van hem in cap en gown.  Dat wilde ik met Saskia ook doen, maar eenmaal in de gymzaal van de school zie ik alleen maar verveelde tieners, geen andere ouders.  Saskia verklaart me ook voor gek om uren te gaan wachten.  Weg ben ik dus weer, want daar heb ik inderdaad geen zin in!  Saskia vindt de foto's uiteindelijk ook helemaal niet leuk, helaas.
 
Haar jaarboek foto
 
In plaats daarvan ga ik buiten op het deck wat correspondentie beantwoorden en het Alles Amerika forum checken.  Dit jaar ben ik daar alweer tien jaar lang moderator en mede-beheerster.  Het blijft een interessant forum, dus als je het nog niet kent "check it out".

Vanmiddag is het tijd om mijn haar en nagels weer netjes te krijgen.  Tenslotte gaan we straks 2,5 weken weg, voor ons een heel lange tijd.  Carmen doet bij Lofty Salon weer mijn kleur.  Het ziet er goed uit, maar ik blijf moeite hebben met Mona's prijzen. 

Het kost nota bene maar $5 minder dan als ik ook mijn haar door Mona laat knippen!  Carmen is een lief mens, maar pas een beginnende kapster.  Enfin, ik ben toch altijd wel erg tevreden, dus betaal maar zonder iets te zeggen.

Meteen aansluitend heb ik een afspraak bij Pro Nails 3 met Thu.  Vandaag weet ik welke kleur ik wil op mijn nagels.  Het wordt een mooie lichte lavendel kleur.  Thu vindt dezelfde kleur in Gelish en voor mijn teennagels.  Het ziet er na afloop lekker zomers uit.
 

Helaas is het de hele dag ook een echte fibro dag voor mij.  Ik kon nauwelijks blijven zitten bij de kapper en nagelsalon van de pijn, vooral aan de rechterkant.  Hopelijk gaat dat snel weer beter, want over een paar dagen moet ik meer dan tien uur in een vliegtuig zitten.

Rick brengt Thais eten mee voor ons avondeten.  Saskia moet werken en gaat daarna naar Lawrence.  Ik ben benieuwd hoe meer dan twee weken scheiding van hem gaat zijn voor haar.  Ze zijn zeer close.  Hopelijk zijn haar zus en broer en het prachtige Hawaii genoeg afleiding straks!

3 reacties:

Petr@ zei

Wat fijn dat Kai er weer is. Leuk dat hij het Duits op die manier bijhoudt. En dan ook nog Russisch leren, knap hoor!

Wat een leuke en frisse kleur op je nagels.

Anja zei

Mooie kleur op je nagels, ziet er zomers uit.
Hopelijk voel je je snel weer wat beter!
Wanneer vertrekken jullie?

Petra zei

@Petra - Ja, Kai is echt een talenliefhebber. Hij pikt het Russisch ook weer zo op, hoewel hij wel toegeeft dat dat een stuk moeilijker is

@Anja - We vertrekken zaterdag. Eerst moet Katja morgen nog veilig thuiskomen.