Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, juni 01, 2013

Middagje zwembad

Sharon gaat dit weekend naar South Carolina en is er dus vandaag en maandag niet voor gewichten training.  Omdat ik toch gewichten wil doen vandaag sta ik voor mijn doen extra vroeg op.  Ja, ik weet het, kwart over acht is voor de meeste mensen uitslapen, maar voor mij dus niet.

Gauw lepel ik een yoghurtje naar binnen en drink een kop koffie, die Rick alweer heel lief voor me gemaakt heeft.  Bij wijze van hoge uitzondering verlaat ik daarna als eerste het huis!  Rick grapt al dat het in de annalen mag, de grapjas.

Het belooft alweer een heel zomerse dag te worden en ik heb voor het eerst een topje zonder mouwen en een skort aan. Heerlijk om zo vroeg al gewoon zo naar buiten te kunnen lopen.  Dit klimaat is een van de redenen dat ik hier zo graag woon.

Zoals altijd als ik een tijdje deze klas niet heb genomen word ik als een lang vermiste vriendin terugbegroet.  Helaas zijn een heel stel "oudgedienden" er niet meer.  Sommigen, zoals Pat, wegverhuisd, anderen, zoals ik, komen niet meer of minder.   Sharon maakt er weer een uitdaging van en eerlijk gezegd zijn mijn spieren blij als het uur voorbij is!

Na nog een half uur cardio ga ik weer huiswaarts.  Het is pas half elf en ik bedenk me dat er wel iets te zeggen valt voor vroeg klaar zijn met het sporten.  Ik ga toch proberen weer vroeger te gaan.

Thuis tref ik Saskia aan.  Vandaag is Prom dag en de school gaat vroeg uit.  Saskia had het eerste uur vrij en daarna is er altijd een soort huiswerkuur, dus zij had geen school.  Ook geen Prom vanavond, maar daar lijkt ze helemaal niet door aangedaan.  Zij hebben morgenavond grote plannen met een groepje.

Na wat administratieve en huishoudelijke werkzaamheden is het alweer lunchtijd.  Saskia en ik eten samen en lopen dan naar het zwembad.  Ik sta helemaal versteld dat zij met mij daarheen wil lopen.  Eenmaal daar zijn Aoife en Laura er voor Saskia en ik kies een stoel onder de grote parasol.

Gelukkig zijn er dit jaar veel meer parasols, want in de zon wordt het al gauw veel te warm.  Ik heb de reisgids voor het eiland Hawaii mee en lees daarin wat we daar absoluut willen zien.  Na een half uurtje zie ik Serena met de meisjes kletsen.  Zij had mijn foto van het zwembad op Facebook gezien en besloot dat het weer te mooi is om te werken.


We kletsen met een andere buur, die half juni naar Georgia gaat verhuizen (en daar geen zin in heeft),  bij.  Als Caryn en Serena vertrokken zijn, besluit ik toch eens het zwembadwater te proberen.  Dat is koel, maar niet zo koud als ik had verwacht.  Morgen zal het de goede temperatuur zijn om in te zwemmen, hopelijk gaat dat lukken.

Het is heel rustig in het zwembad met slechts een paar high school studenten en moeders met kleintjes.  Pas tegen vieren, als de scholen uitlaten, wordt het druk.  Tijd voor mij om huiswaarts te gaan. 

Daar verkleed ik me en lijn Cosmo aan voor een wandeling.  Ik neem mijn fototoestel ook mee voor mijn dagelijkse foto.  Op het moment zijn de mulberries rijp.  Geen idee wat die in het Nederlands heten, maar ze schijnen eetbaar te zijn.  Niemand lijkt ze hier echter te eten, de rijpe bessen vallen op de stoep en laten braamachtige vlekken achter.  Ik ben wel benieuwd, maar durf niet zomaar zo'n bes te eten.

Ook de rozen staan er op het moment prachtig bij.  Aan het einde van de straat achter ons woont een paar mannen, die werkelijk de mooiste tuin hebben.  Daar maak ik ook een paar foto's van de rozen.  Het is warm, maar de lucht is diep blauw en volgens mij lang niet zo vochtig als het weerbericht deed voorkomen. 

Thuis ga ik op het deck zitten.  Er staat een lekker briesje en ik hoop dat we vanavond weer lekker op een terrasje zullen gaan eten.  Daar is Rick ook voor te vinden en de keuze valt op Harth.  Zij hebben een gezellig terras en een lekker menu.

Rick neemt calamari, die gegrild blijken te zijn, maar erg lekker zacht en niet taai.  Ik kies de koude erwtensoep en heb daar geen spijt van, zo lekker!!  Als hoofdgerecht nemen we beiden een flatbread, tegenwoordig op ieder restaurantmenu.  De mijne heeft champignons, uien en kaas en is erg lekker. 

Thuis wordt het lekker bankhangen. Saskia gaat vroeg naar bed om klaar te zijn voor de SAT.  Ze moet morgen om kwart voor acht in Chantilly zijn, hier een minuut of twintig vandaan.  Ik hoop dat ze haar score van de vorige keer flink kan verbeteren.  Saakia zegt dat de bijles goed geholpen heeft dus duimen maar!

Rozen en cardinaal foto's staan hier

7 reacties:

naomi zei

Wat een heerlijke dag eerst lekker gesport en dan in de middag relaxen aan het zwembad. Wat een heerlijke voorpret lezen over Hawaii. Wat gaan dat mooie verslagen en foto's worden. Weet ik nu al. Ik zou hier al blij zijn als we gewoon stabiel warm weer hebben en heerlijk buiten kunnen zitten. Dinsdag was een lekker warme dag, maar ik zou nu de kachel wel weer aan willen in huis.

Blij dat ik over 10 dagen naar de zon mag en lekker aan het zwembad liggen. Een graad of 32 heerlijk.

Fijn weekend

Anja zei

Fijn om een middag te relaxen aan het zwembad.
Succes voor Saskia of heeft ze het inmiddels achter de rug.

Bente zei

Mulberries zijn moerbeien. heb ze zelf nooit gegeten en ik heb ze hier ook nog niet gezien. Volgens de wiki worden de vruchten in taarten en jams gebruikt.

Hier is het eindelijk ook zwembadweer, alhoewel ik vrees dat het water nog wat fris zal zijn.

Anoniem zei

Gelukkig wordt het bij jullie weer lekker weer.
Hier vanmorgen staan 'blauwbekken' op het hockeyveld.
Marjon

Sally zei

toi toi toi Saskia. Veel succes.

Petra zei

@Naomi - Ik herinner me van vroeger in Nederland ook dat wij zo uitzagen naar onze lekker warme zomervakantie.

@Anja - Dank je, toen jij dat schreef zat Saskia er nog middenin. Hopelijk is het dit keer goed gegaan.

@Bente - Is het bij jullie niet het hele jaar warm genoeg om te zwemmen?

@Marjon - Oh, hockeyen! Dat mis ik wel. Er is hier in Reston wel een vereniging maar die spelen laat in de avond (velden moeilijk beschikbaar) dus niet geschikt voor mij.

@Sally - Dank je wel, het heeft hopelijk geholpen!

Annemiek zei

Ik heb die bessen weleens gehad van vrienden die ze in hun tuin hebben staan: lekker! Alleen ze vlekken inderdaad ontzettend, ook sap op je handen kun je er niet zomaar even afwassen, dus dat is een beetje oppassen met plukken.