Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juni 11, 2013

Primary verkiezingen

Wat een verschil met het weer van gisteren!  We worden met stralend blauwe lucht en zon wakker.  Op de televisie horen we dat er gisteravond net ten noorden van ons in Maryland waarschijnlijk tornado's zijn geweest.  Ook hebben we een record aantal centimeters regen voor de datum gehad, met maar liefst zeven centimeter!

Vandaag is dus een heel andere dag en ik neem mijn ontbijtwafels en koffie mee het deck op.  Mijn gewoonlijke personal training sessie hebben we verzet naar vanochtend en door het zonovergoten Vienna rijd ik naar de sportschool. 

Met dit mooie weer is het daar zeer rustig, merk ik op.  Sharon wacht me al op en er volgt weer een intensief uur gewichten.  Ik ga bepaalde spieren morgen zeker op een goede manier voelen!  Na afloop doe ik nog een half uur cardio en dan nog wat, want ik heb een leuk boek.

Intussen krijg ik ook een email van Saskia's school dat zij absent zou zijn.  Het blijkt dat Saskia zich verslapen had en dus te laat kwam.  Wat zullen wij allemaal blij zijn als die schooljaar voorbij is!  Ik kan alleen maar hopen dat Saskia er de komende week nog net genoeg in heeft zitten om goede cijfers voor haar finals te halen!

Thuis wacht er een verrassing voor Cosmo.  Ik heb een Kong en snoepjes om erin te "verstoppen" besteld voor hem bij Amazon.com.  Het is een mooie paarse en ik doe er verscheidene snoepjes in. Cosmo vindt het prachtig!  Het is zo leuk hem als een puppy bezig te zien met een speeltje.


Voor de lunch kan ik het niet laten, ik blijf denken aan die overheerlijke garden pesto saute van Noodles & Company.  Het is al half juni en er staat op hun site dat het een tijdelijk lentegerecht is.  Geen idee hoe lang het nog zal blijven, dus gauw bestel ik nog een portie en eet die buiten op hun terrasje op.  Met dit lekkere weer ben ik niet de enige, die buiten eet, het is er gezellig druk.

Eigenlijk had ik naar het zwembad willen gaan, maar voel me lui en moe en besluit daaraan toe te geven.  Ik lees verder in de hangmat in de tuin tot Saskia naar de tandarts moet voor een schoonmaakbeurt.  Dit is een kindertandarts en Saskia wordt voor de volgende afspraak achttien.  Gelukkig kan ze nog tot ze klaar is met college hier nog komen.

Na Saskia thuis afgezet te hebben, rijd ik door naar Cedar Lane School om te stemmen.  Toen ik mijn Amerikaanse staatsburgerschap kreeg, kwam daar ook het stemrecht in dit land mee.  Na jaren niet te hebben mogen stemmen nam ik me meteen voor aan alle verkiezingen mee te doen.

Soms is dat heel spannend en interessant, zoals bij de presidentsverkiezingen.  Andere keren, zoals vandaag, weet zelfs bijna niemand dat er een verkiezing plaatsvindt.  Het gaat er vandaag om te kiezen welke kandidaten voor Lieutenant Governor en Attorney General er in november op het Democratische verkiezingsbiljet voor Virginia zullen staan.

Na mijn rijbewijs overhandigd te hebben en mijn adres gegeven te hebben om zeker te zijn dat ik ook degene op dat rijbewijs ben, krijg ik een stemformulier aangereikt.  Daarop staan twee namen voor beide posities.  Ik heb van tevoren gelezen over de standpunten en achtergronden van de kandidaten, dus weet op wie ik ga stemmen.

Het stembiljet gaat in de machine en mijn stem wordt geteld.  Ik krijg een "I VOTED" sticker aangereikt met de mededeling dat ik stemmer nummer 35 ben vandaag.  Vijfendertig???  Om kwart voor vier 's middags en de stembureaus gingen al om zeven uur open.  Duidelijk is de opkomst minimaal. 

Buiten op het deck lees ik mijn boek uit.  Ons cardinaaltje komt nog steeds iedere avond in dezelfde boom zingen.  Nog steeds is de beloofde cicadeplaag er niet.  Om ons heen schijnen ze er wel al te zijn wat me doet denken dat ze hier dan helemaal niet gaan komen, althans niet de plaag.  Die is maar net ten zuiden van ons wel degelijk aanwezig!

Rick komt thuis met heerlijk Thais eten van Natta Thai.  Dat is ons favoriete Thaise restaurant en heeft gerechten, die de anderen niet hebben.  De Thaise dumplings zijn gevuld met groente en komen met een lekkere saus en de "wild pork" is mals varkensvlees in een pittige saus met verse groene peperkorrels.  Die laatsten vooral zijn mijn favoriet.

America's Got Talent is weer begonnen en een van de weinige realiteitsshows die Rick en ik beiden leuk vinden.  Heidi Klum is een van de juryleden dit seizoen.  Het is altijd vermakelijk en soms zijn er onvoorstelbare talenten tussen de grappige in de voorrondes.
Cosmo en Meike, dikke maatjes

4 reacties:

Anoniem zei

Na regen komt zonneschijn he Petra. Heeft Kai in Duitsland geen last van de overstromingen?
35 stemmers zo laat op de dag laat wel zien dat de meeste mensen bepaald geen interesse hebben in deze verkiezingen. Hebben jullie hiervoor trouwens een uitnodiging ontvangen? Gelijk heb je dat je volop gebruik maakt van je Am. staatsburgerschap na jaren niet te mogen deelnemen aan de verkiezingen.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Fijn dat het weer opgeklaard is al zie ik op je weerkaartje dat er meer verwacht wordt.
Het is zo mooi om te zien dat Cosmo and Meike zulke dikke vriendjes zijn.
Ik heb mijn langharige vriendjes net een lange wandeling op de hei gegeven voordat hier ook de buien weer komen.
Groet, Bea

Anja zei

Succes voor Saskia (en voor jullie) met de de laatste loodjes van dit schooljaar.

Petra zei

@Hilde - Kai heeft geen last van de overstromingen, die zijn verder naar het zuiden en oosten. Hier in de VS is dus duidelijk geen stemplicht en je krijgt ook geen uitnodiging. Meestal weet men echter wel dat er verkiezingen, zeker de landelijke, die altijd op de eerste dinsdag in november zijn.

@Bea - Er wordt zeker meer verwacht, ik voel het ook al aan mijn spieren. Rick en ik vrezen voor het lek dat we eergisteren vonden!

@Anja - Dank je, nog vier dagen!