Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juni 18, 2013

Regendag = shoppen!

Als Rick om acht uur gedag zegt om naar zijn werk te gaan, liggen de kinderen nog in diepe rust.  Ik besluit me ook nog een keer, of liever meerdere keren, om te draaien en nog wat meer te slapen.  Ik had vannacht enorme last van nekpijn en heb daar slecht door geslapen.  Er komt slecht weer aan vandaag, mijn lichaam speelt dus weer fijn voor barometer.

Tegen half tien hoor ik Kai bezig en sta dan ook gelijk maar op.  "We hebben niets voor het ontbijt", is het eerste uit Kai's mond.  Natuurlijk is dat wel het geval, meerdere soorten cereal, wafels, yoghurt en meer, maar dat is niet waar hij zin in heeft.

De logische vraag is dan waar hij wel zin in heeft.  Mijn voorstel om dan bij Panera ontbijt te gaan halen doet Kai gretig knikken.  Daar hebben ze ook lekkere koffie, dus ook prima voor mij.  Ik bestel de power sandwich, een meergranen boterham met ham, kaas en ei en een grote koffie. 

Kai heeft sausage gemist in Duitsland en bestelt daar een panini mee.  Ook heb ik met mijn Panera kaart een gratis zoet broodje verdiend en sinds ik geen zoetekauw ben, laat ik Kai die uitzoeken.  Het wordt een kersen Danish, volgens hem erg lekker.  Het is nog droog buiten, dus we ontbijten op het deck. 

Daarna moet ik van mezelf aan het sporten om mijn spieren los te krijgen.  Het wordt een uur interval op de elliptical boven, mijn Kindle en telefoon vermaken me.  Kai speelt in de basement weer eens op zijn drumstel en met zijn basgitaar.  Die geluiden heb ik ook gemist, merk ik.  Intussen is Saskia ook eindelijk op en we maken ons klaar om naar de mall te gaan.

Het regent inmiddels gestaag en volgens de radar blijft het dat voorlopig ook doen.  Kai vindt een Duits nieuws radiostation op zijn telefoon en zet dat in de van aan.  Het blijft me verbazen hoeveel ik er nog van versta na zoveel jaren.  Hoewel er ook Franse fragmenten voorbijkomen en daarbij hoef ik me niet eens in te spannen om ze te begrijpen.  Talen en het beheersen daarvan blijft fascinerend.

Het is flink druk bij de mall, want het is lunchtijd en het regent.  Toch vinden we vrij snel een parkeerplaats en kunnen met een brug als "dak" droog de mall inlopen.  Dan is het even zoeken naar Le Pain Quotidien.  We kunnen de ingang in de mall niet vinden en worden dan dus toch nog even nat, want we lopen vanuit buurwinkel L.L. Bean buitenom naar de ingang.

Hoe men de ingang van binnen af moet vinden is ons een raadsel.  Daarvoor moet je eerst door de schoenenafdeling van Bloomingdale's en er staan verder geen bordjes.  Het was in ieder geval de moeite waard om een paar druppels op ons te krijgen, want hun menu is zo lekker!

Het neemt dan ook even voor we besloten hebben wat we willen.  Ik kan het toch niet laten weer de zalm tartine te nemen.  Die is zo lekker!  Saskia neemt de minestrone en Kai de quiche lorraine.  We hebben intussen grote lol en het is ook weer zo leuk om de goede band tussen de twee kinderen te zien.


Na de lunch gaan we ons winkellijstje afwerken.  We gaan eerst de bovenverdieping van de mall aflopen en dan beneden.  Zo komen we langs alle zaken die we willen aandoen.  We beginnen bij Athleta, want ik wil graag nog een bikini van hen. 

Saskia vindt hun kleding ook leuk en vindt een topje.  Ze hebben voor mij echter alleen het topje van de bikini (het is de derde op de foto's, turquoise met blauw), die ik wil.  Even bellen naar de winkel in Reston en daar hebben ze het onderstuk er ook voor.  Rick werkt vandaag vlakbij die winkel en belooft na een sms-je dat broekje op te gaan halen.  Ik ben er heel blij mee, want die bikini zit super!

De volgende stop is de Microsoft Store.  Saskia heeft op de een of andere manier een heel dunne barst in het scherm van haar Surface gekregen.  Gelukkig kent Rick zijn pappenheimers zo langzamerhand en hij heeft de verzekering afgesloten dat zo'n apparaat om wat voor reden dan ook gratis vervangen kan worden.  Ook wel een heel goede verzekering van Microsoft moet ik zeggen, ik heb dezelfde voor mijn telefoon.

Het duurt even voor de medewerkster onze informatie heeft gevonden.  Saskia wist niet meer of alles op haar naam of Ricks naam stond of wanneer de tablet gekocht was en een bon hebben we ook niet mee.  Uiteindelijk komt het allemaal goed en Saskia krijgt een splinternieuwe Surface mee om tijdens de reis en in Hawaii te gebruiken.

Saskia is het afgelopen jaar weer genoeg aangekomen dat ze er nu gezond en heel goed uitziet.  Dat betekent wel dat al haar zomerkleding te klein is geworden.  Ze is ook al een tijdje helemaal dol op olifanten en bij Banana Republic vindt ze een zwart-witte korte broek met olifantjes erop.

Alleen is Banana Republic best een prijzige winkel en als de verkoopster mij 55% korting aanbiedt als ik me opgeef voor hun credit card klinkt mij dat als muziek in de oren.  We moeten hier uitkijken niet teveel credit cards van winkelketens te nemen, maar ik heb er op het moment geen en deze kan ik ook bij Athleta (langzaamaan mijn favoriete kledingzaak), Old Navy en Gap gebruiken.
 
De mall

Verreweg Saskia's favoriete kledingzaak op het moment is Urban Outfitters.  Daar slaagt ze zelfs zonder ook maar iets aan te proberen met drie korte broeken en vier topjes.  Het valt me overal op hoeveel maxi jurken en rokken er hangen.  Ook zie ik er veel vrouwen in lopen, jong en oud.  Duidelijk zijn ze in de mode hier op het moment.

Beneden is het eindelijk Kai's beurt.  Hij heeft in Duitsland schoenen gekocht, die nu al uit elkaar vallen.  Bij Van's kiest hij een nieuw paar bruine schoenen en een paar teenslippers, want met die dichte schoenen kan Kai toch niet op het strand in Hawaii gaan lopen!

De laatste winkel in de mall wordt PacSun.  Onze kinderen vinden het niet nodig dingen te passen!  Kai kiest twee paar zwarte jeans en een zwembroek zonder ze aan te proberen en Saskia's laatste aankoop is een zwart-wit gestreepte maxirok.

Met de schatten gaan we terug naar de van.  Ik heb inmiddels ook mijn tienduizend stappen ruimschoots bij elkaar, want dit winkelcentrum is groot!  Het is inmiddels praktisch weer droog.

In Vienna gaan we naar de Giant, die van Ahold is en daarom ook meer Europese produkten verkoopt.  Kai is namelijk op zoek naar muesli.  Dat is in Duitsland zijn favoriete ontbijt geworden.  Tot mijn verbazing is er hier geen muesli te bekennen, terwijl ik me toch kan herinneren dat jaren geleden hier gekocht te hebben. 

Sowieso hebben we weinig succes met de produkten op ons lijstje en we vertrekken met enkel een halve gallon 2% melk (halfvolle), ook daar is Kai in Duitsland aan gewend geraakt, want thuis drinken we altijd magere melk.

Saskia wil naar huis om naar Lawrence te kunnen gaan voor die moet werken.  We zetten haar af en gaan dan door naar Whole Foods.  Daar vindt Kai de jackpot aan muesli!  Zelfs de muesli met chocolade, die hij eergisteren nog als ontbijt had.  Met nog een pot speculoos ook heb ik een heel blije zoon.

Opeens zie ik hem voor de ijskast met alle (en Whole Foods heeft een enorm assortiment!) bieren staan.  Het ligt me op de tong om te zeggen dat hij dat nu wel weer zal missen hier in de VS als het opeens tot me doordringt dat Kai nu 21 is.  Hij is dat in Duitsland geworden en mag nu dus ook legaal bier kopen hier. 
 
Welk bier wil ik?

Dat plezier wil ik hem dan ook aandoen, dus Kai kiest Weihenstephaner wit bier van de oudste brouwerij ter wereld.  Ik stel voor dat hij die eerst gaat betalen met mijn kaart en ik daarna de andere boodschappen.  Dat vindt Kai echter niet nodig, dus het wordt later dat er om zijn "ID" zal worden gevraagd als hij persoonlijk een biertje bestelt.

Het is al een lange middag met veel winkels, maar we moeten ook nog langs Rite Aid.  Daar ligt Saskia's pil recept al klaar en ik heb er een lijstje af te werken, waaronder de zonnebrandsprays voor Hawaii.  Dat is altijd erg duur en ik ben dan ook blij te zien dat het twee halen, een de helft van de prijs betalen, is.  Dat scheelt een slok op een borrel!

Aan Kai merk ik niets van jet lag en hij zegt daar ook geen last van te hebben.  Nu las ik laatst ook een interview met een man, die in deze omgeving woont en naar verluid de meest bereisde man ter wereld is.  Op de vraag "hoe voorkom je jet lag?" antwoordde hij: "reis in westelijke richting".  Het is moeilijker om nachten over te slaan e.d. in oostelijke richting.

Rick heeft ook eindelijk zijn auto weer terug, na allerlei reparaties, en is, zodra hij thuiskomt, bezig met zijn voorbereidingen voor Hawaii, waaronder zijn nieuwe onderwaterbehuizing voor zijn Canon 60D, die enorm groot is!  Ik vind het fijner om kleinere toestellen mee te nemen tijdens het snorkelen en ik ben benieuwd hoe Rick deze gaat vinden.  Hopelijk gaat hij er onvoorstelbaar mooie foto's mee maken.
 
Alles was weer heel nat vandaag, maar de rest van de week ziet er goed uit

Vanavond wordt het een pizza avond en we bestellen van Zpizza.  Kai wilde een pizza met salami erop.  Als die aankomt ziet die salami er toch wel heel vreemd uit.  Kai zegt dat hij denkt dat het ansjovis is.  Aangezien zowel hij als Rick daarvan gruwelen probeer ik het uit.  Ja, hoor, absoluut ansjovis.

Die smaak krijg je ook niet weg, zelfs als je de stukjes vis eraf peutert, dus er wordt een nieuwe pizza gebracht.  Niet alleen krijgen we die vanzelfsprekend gratis, maar bij onze volgende bestelling krijgen we ook een gratis pizza.  Kijk, dat is hoe je klanten houdt, natuurlijk. 

Leuke tv vanavond, eerst America's Got Talent en dan de finale van The Voice, natuurlijk gebaseerd op The Voice Holland.   Mogelijk wint dit seizoen dezelfde coach voor de derde keer.  Blake Shelton is een country music artiest en de meeste van de zangers en zangeressen in zijn team ook.  Zegt toch wel wat dat zo'n typisch Amerikaans genre telkens zo ver komt.

12 reacties:

Bente zei

Het is toch wel een erg groot verschil tussen waar jullie wonen en waar ik me bevind. Toen wij laatst pizza lieten bezorgen was mijn veggie pizza veranderd in een meat pizza. Getracht de pizzaboer te bellen maar ik werd gek van alle reclame waar ik naar moest luisteren dus maar in de auto.
Bij pizzaboer aangekomen waren ze inderdaad een meat pizza kwijt en hadden een veggie over. Die kreeg ik dus meteen mee, maar voor alle ellende slechts een fles cola. Niks extra gratis pizza of zo. :(

Qua jetlag heb ik ook nooit last van hierheen vliegen. Bij de andere kant op slaap ik een beetje onrustig de eerste nachten.

Is Kai erg ver-europeesd?

Marion zei

Geweldige service van die pizzeria! Dat zie ik hier in Europa echt niet gebeuren.

Meen je het echt als je zegt dat Saskia ongezond was of bedoel je dat ze er gezonder uit ziet? Onze dochter Charlotte is heeel erg slank, moet ook voor werk natuurlijk. Maar zelf al is haar BMI eigenlijk te laag, ze is kerngezond, juist ook omdat ze altijd gezond eet en zo veel sport.

Bedoelt Kai de Quaker cruesli met chocola? Die is hier bij onze jongens ook favoriet. En die ís ook lekker.

Anoniem zei

Geslaagde koopdag als voorbereiding voor Hawaii.
Dat Kai zijn schoenen, die hij in Duitsland kocht, nu al versleten zijn verwonderd mij, omdat Duitse schoenen toch staan voor kwaliteit, maar het waren misschien geen schoenen van Duitse makelij? (made in............)?
Saskia was voorheen sterk vermagerd door haar streng veggie dieet. Ze past dat misschien niet zo strikt meer toe?
Nog verder succes met de voorbereiding op jullie Hawaii-reis.
Groetjes van Hilde uit B.

Alice zei

Ik ga niet helemaal akkoord met mijn collega europeanen. Ik vind net dat het tegenwoordig meer en meer begint te komen dat restaurants aan klantenbinding doen. Twee maanden terug ook een foute levering van de pizzeria en we kregen onmiddelijk een waardebon voor een gratis pizza bij de volgende levering. En vrijdag op restaurant was er een probleem met ons eten en we kregen prompt de aperitief en het voorgerecht gratis als excuses. En dat is gewoon in Antwerpen :-)

Ik wou ook net vragen heeft Kai het over de quaker cruesli? Is niet echt muesli, maar is zo lekker!!!!!!

Wilma Loeffen zei

Erg vermoeiend misschien, maar wel een geslaagde en gezellige shopdag met Kai en Saskia, heerlijk voor jullie dat hij weer thuis is.

En wat een geweldig vooruitzicht, jullie Hawaii-reis, veel succes met de voorbereidingen, kan stressvol zijn, of hebben jullie daar geen last van. Ik ben altijd bang dat we iets vergeten. Maar pas als de koffers zijn ingeleverd kan ik dat loslaten.

Groetjes Wilma

Anoniem zei

Wat fijn dat Kai weer veilig thuis is... merk dat hij veranderd / volwassener geworden na zijn trip? Wat een top vooruitzicht om naar Hawaii te gaan, heerlijk!
Ik heb ook nooit last van jet leg maar merk het een beetje vanuit USA naar NL, nooit andersom.
Groetjes, Evelyn

Anoniem zei

Wat fijn dat Kai weer veilig thuis is... merk dat hij veranderd / volwassener geworden na zijn trip? Wat een top vooruitzicht om naar Hawaii te gaan, heerlijk!
Ik heb ook nooit last van jet leg maar merk het een beetje vanuit USA naar NL, nooit andersom.
Groetjes, Evelyn

jolanda zei

Klinkt bekend van die jetlag. Reizend naar de VS heb ik er minder last van als terug naar huis. Wil Kai zich nog steeds in Europa gaan vestigen?

Anja zei

Heerlijk dat Kai weer thuis is. Wat een gezellige shopdag!

Ingrid en Michael zei

Wat een heerlijke dag, kan ik me zo voorstellen, om met 2 van je kids door te brengen! Lekker shoppen (en goed slagen., ook fijn :-D) en gezellig ontbijten/lunchen met elkaar. Genieten hoor! En wat een leuk idee dat je Kai zelf wilde laten betalen voor zijn bier!!
Overigens maakt de regen de foto van die rode bloemen wel erg mooi en de kleur intens.
En de service van zpizza is voortreffelijk!

Petra zei

@Bente - Nu zal hier ook niet ieder bedrijf een gratis pizza aanbieden, hoor. Nee, Kai is niet zo ver-Europeesd, hoewel ik probeer me voor te stellen wat dat dan zou moeten zijn ;).

@Marion - Ik schreef niet dat Saskia ongezond was, maar dat ze er nu gezond uitziet, lees niet veel te dun. De dokter (en wij stiekem ook) vreesden voor anorexia op een gegeven moment. Nu eet ze gewoon gezond vegetarisch en is niet meer constant met haar gewicht bezig. Die Quaker muesli noemen wij granola en is een Amerikaans merk. Kai wilde de echte muesli, Koelln is het merk.

@Hilde - Die schoenen waren in ieder geval erg goedkoop. Saskia eet nog wel vegetarisch, maar niet meer zo heel geregimenteerd.

@Alice - Nee, Kai wilde de echte muesli. Quaker is Amerikaans en hier heet dat granola, ook erg lekker inderdaad.

@Wilma - Ja, ik herken het helemaal, zal blij zijn als we in het vliegtuig zitten!

@Evelyn - Behalve dat hij nu ook Russisch leert merk ik weinig verschil aan Kai.

@Jolanda - Ja, maar hoe dat dan moet is hij nog niet over uit

@Anja - Het was zeker gezellig!

@Ingrid - Zo samen met die twee op stap is inderdaad een traktatie die niet vaak meer voorkomt.

korting shoppen zei

Leuke/