Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, juni 14, 2013

Vrijdag alweer!

Eigenlijk zou ik naar Sharons klas van negen uur moeten gaan van mezelf.  Maar ik lig nog zo lekker en ik vind die klas (net als Sharon zelf overigens) altijd maar erg saai en dan duurt het uur zo lang.  Ik besluit dus lekker de tijd te nemen en hier thuis iets aan gewichten te doen.

Snickers en Flapjack weten mijn bed te vinden zodra ik eruit ben!
 
Het weer zou niet anders kunnen zijn dan gisteren!  Weg zijn de vochtigheid en de donkere wolken en zwaar weer.  Ervoor in de plaats is een lekker warme zon en temperaturen van rond de 25 graden.  Een dag om zoveel mogelijk buiten te zijn, dus.

Maar eerst krijg ik van Trudie op Facebook de tip dat je bij Walgreens tot en met morgen een gratis 8X10 fotocollage kan maken.  Misschien is dit ook een goede tip voor het geval er hier mensen meelezen, die in de VS wonen. 

Zoiets laat ik natuurlijk niet voorbij gaan en maak een leuke collage van foto's van Katja's graduation voor haar.  Dan zie ik dat er ook nog een coupon is voor 30% korting en deze collages kosten al bijna niets.  Daarvoor maak ik er een van de Outer Banks, als herinnering voor Rick voor vaderdag.  Er zitten hier een aantal Walgreens in de buurt en ik kan ze vanmiddag bij die in Vienna afhalen.

Tijd om die gewichtenroutine te gaan doen.  Ik spit een aantal Fitness tijdschriften door en vind een leuke met de grote bal en een medicijn bal.  Beiden hebben wij voorradig en al kijkend naar een aflevering van Four Weddings doe ik twintig minuten lang krachtoefeningen.

Daarna verplaats ik me naar boven voor een geplande vijftig minuten op de elliptical.  Na twintig minuten gaat echter de telefoon.  Het is de Walgreens, hun fotoprinter is net stukgegaan en ze denken die niet voor maandag gemaakt te hebben.  Ik vraag of ik de foto's dan bij het andere filiaal op kan halen.  Dat kan wel, maar daarvoor moet ik de online chat vertegenwoordigers' hulp inroepen.

Prima, ik onderbreek mijn sporten even om dat te gaan doen.  Ik word keurig geholpen in de chat en kan volgens de vertegenwoordigster de foto's over een uur bij het filiaal in Fairfax ophalen.  Goede service is dit zo!

Net als ik weer een kwartiertje op de elliptical sta krijg ik een huilende Saskia aan de telefoon.  Ze dacht dat ze haar scheikunde examen heel goed gedaan had en wel een 90% zou hebben, maar de lerares heeft ze meteen nagekeken en Saskia bleek maar 66% goed te hebben.  Dat was natuurlijk een nare schok voor haar.

Deze AP scheikunde staat bekend als een van de moeilijkste en Saskia heeft er de rest van het jaar goede cijfers voor gehaald.  Gelukkig staat ze dus ondanks dit lage cijfer nog ruim voldoende voor haar jaarcijfer.  Maar ze had hier hard voor gestudeerd en ik kan me voorstellen dat het vooral als je denkt het goed gemaakt te hebben dubbelhard aankomt.

Laura komt met Saskia mee naar huis en weet haar goed op te beuren.  Ze zegt ook het belangrijkste: het is voorbij!  Nog een dag met finals en dan is het eindelijk zomervakantie!

Met al die afleiding besluit ik het bij de 35 minuten cardio te houden vandaag.  Ik ga wat boodschappen halen bij Whole Foods en omdat het inmiddels ook ruim lunchtijd is, trakteer ik mezelf op een van hun lekker sushi rollen. 

Na die in het cafetaria op te hebben gepeuzeld, rijd ik naar de Walgreens om de fotocollages op te halen.  Daar blijkt dat er iets mis is gegaan en ze wel de bestelling kunnen zien, maar de foto's zitten er niet bij.  Ik moet ze thuis opnieuw bestellen en doe dat dan ook maar meteen.

Omdat ik een uur moet wachten voor de foto's klaar zijn, besluit ik lekker buiten te gaan lezen.  Saskia en Laura liggen in de hangmat lui te zijn.  Dan blijf ik maar op het deck zitten.  Ik kan het ook niet laten "ons" cardinaaltje, die weer in dezelfde boom komt zitten, te fotograferen.  Altijd probeer ik de perfecte foto van hem te krijgen, wie weet zit die er dit keer bij.

Bij de Walgreens begroet de vriendelijke man bij het Photo Center me al zodra ik de deur binnenloop met dat de foto's nu wel gelukt zijn.  Ze zien er ook erg leuk uit en ik ga naar de overkant om bij Michaels lijstjes ervoor te kopen.   Thuis lijst ik ze in en ik ben blij met het resultaat.

Met al dit gedoe om de foto's heeft Cosmo nog geen goede wandeling gehad.  Het is zulk heerlijk weer en koel genoeg voor hem.  We lopen een heel stuk door de buurt.  Het is allemaal zo groen overal!  Helaas zijn de meeste bloemen nu wel uitgebloeid.  Alleen de planten, die heel goed tegen de warmte kunnen, bloeien nu nog.

Rick vraagt of ik zin heb in een "date night" etentje.  Natuurlijk is dat het geval!  Hij heeft een tafeltje geboekt op het gezellige terras van de Lebanese Taverna.  We delen een bakje warme olijven als voorafje en ik neem de kibbeh nayeh (rauwe lam met knoflooksaus) en een heel lekkere salade van geroosterde bloemkool, kikkererwten en yoghurt. Ricks shawarma ziet er ook goed uit.

En zo begint alweer een weekend!  De afgelopen week is weer voorbij gevlogen en opeens is het nog maar een week voor ons vertrek naar Hawaii, een reis waar we al jaren naar uitkijken.  Die week zal ook voorbij vliegen, we komen tijd tekort!

7 reacties:

Sally zei

Leuk die collages. En nu heerlijk weekend. Jammer van Saskia's scheikunde, ik ken dat van mijn dochter ook. Die was zo van slag en ging zo aan haar zelf twijfelen (zelfde vak trouwens...hard leren, denken dat je het snapt en een goed cijfer hebt gehaald en dan een zeer tegenvallend resultaat) dat het nog moeilijk was haar verder te motiveren. Nog even en san kan Saskia lekker bijkomen en genieen vanhaar vak.

Sally zei

Grrr stom toestenboard, ik bedoel natuurlijk daN kan ze lekker bijkomen en genieTen van haar vakantie.

Nel zei

Ik kan me heel goed voorstellen dat Saskia overstuur was, zo geleerd en dan dit resultaat.
Wat fijn dat het op het totaal gelukkig geen negatieve reactie heeft voor het eindresultaat.

Ben zo benieuwd naar jullie vakantie in Hawaii ! Zit dan weer vastgekluisterd aan je blog om maar niets te hoeven missen.

Ik wens jullie een fijn weekend en veel succes met de voorbereidingen voor volgende week.

Ineke zei

Daar ben ik weer :-) ,bijna helemaal bijgelezen. Wat leuk dat jullie volgende week naar Hawaii staan ( staat ook nog op mijn droomlijstje). Gaan jullie met het hele gezin?
Vervelend voor Saskia dat haar scheikunde cijfer zo tegenviel, temeer omdat ze er zo hard voor geleerd had.
Vraagje, ik lees regelmatig dat jij eieren pocheert in de magnetron. Mij is dat nog nooit goed gelukt, kun je mij jouw geheim verklappen?

Anja zei

Leuk vooruitzicht om een week naar Hawaii te gaan!

Brin zei

Petra je vroeg mij welk soort boeken Santa Montefiore schrijft. Het zijn romans maar oh zo mooi beschreven. Zeemzoeterige romans zijn niet direct mijn favoriete lectuur, maar de boeken van Santa nemen je vanaf het begin mee in het verhaal. Mijn favoriete titels zijn: De Franse tuinman en Onder de Ombu boom.

Veel plezier in Hawaï! Zal Kai al terug zijn en gaat hij ook mee met het gezin?

Petra zei

@Sally - Ik snapte het, hoor :). Grappig dat jouw dochter diezelfde problemen met dit vak had.

@Nel - Dank je, en nu is het weekend alweer voorbij. Een deel van mij wil de Hawaiiaanse vakantie nog niet, maar minder dan een week, raar idee, we hebben er jaren naar uitgekeken.

@Ineke - Ja, het hele gezin gaat naar Hawaii (althans twee leden moeten nog veilig thuiskomen). Ik pocheer de eieren in een plastic apparaatje wat speciaal daarvoor is. Als je geinteresseerd bent kunnen we wel wat regelen.

@Anja - Gelukkig wel meer dan een week, het zal het verst weg zijn dat ik ooit ben geweest dit keer, want het eiland Hawaii is bijna 8000 kilometer hiervandaan.

@Brin - Ja, Kai komt morgenavond terug en Katja vrijdag, hopelijk allemaal veilig.