dinsdag, juli 02, 2013

Dag 9 Hawaii: Zonnen en snorkelen

Na een wat onrustige nacht, want met zijn vijven op een kamer is toch wel erg krap, staan Saskia en ik om zeven uur op en gaan op het balkon zitten.  Saskia eet haar ontbijt al, ik wacht tot Rick ook wakker is.

Een kwartiertje later is dat het geval en Rick stelt voor koffie te gaan halen bij het standje beneden.  Daar serveren ze Starbucks koffie en ik neem een ijs-Americano.  Die is echter wel erg slap, voortaan vraag ik er een extra shot in!

Gisteravond, toen wel duidelijk werd dat vijf volwassen lijven voor een week in deze kamer voor wat wrijving zou gaan zorgen, is Rick toch op het internet gaan kijken of hij geen tweede kamer kon boeken.  Tot zijn verrassing lukte dat wonder boven wonder toch.

Alleen had hij de datum verkeerd en moest er nog een nacht bij boeken.  Dat maakte het allemaal weer gecompliceerd dus we gaan naar de receptie om het allemaal recht te zetten.  Rick is Starwood Gold waardoor hij bij hotels die bij die keten horen flink wat voorrechten krijgt.

Zo ook nu, want niet alleen krijgen we inderdaad de kamer, al moet er met de manager gecheckt worden hoe, maar ook een klasse betere kamer.  Gelukkig ook nog in dezelfde toren als onze kamer, maar wel twee verdiepingen hoger.

Nou ja, dat nemen we maar op de koop toe.  De kinderen zijn oud genoeg om niet naast ons te hoeven verblijven.  Later vanmiddag kunnen we de sleutels ophalen.  Het is niet overdreven te stellen dat we allemaal heel opgelucht zijn!

De volgende stop is de concierge, die ons een pakket met allerlei informatie over restaurants e.d. verstrekt.  Ook krijgen wij allerlei dingen cadeau als we woensdagochtend naar de Westin Villas hier verderop gaan kijken.

Die rondleiding zal 90 minuten duren en daarvoor krijgen we allerlei kortingen en gratis nachten.  Aangezien we in Aruba ook altijd in het Westin hotel logeren zullen we die anderhalf uur van de vakantie maar opofferen.

Als laatste gaan we onze excursies boeken bij American Express.  We hebben een goede mix van dagen op weg en dagen genieten van alles wat het resort en Kaanapali Beach ons te bieden heeft.  Ook zullen Rick, Katja en Saskia tenminste drie duiken doen.

Na dit alles is het pas negen uur.  Inmiddels zijn Katja en Kai ook op en heeft Kai zelfs al hardgelopen met Saskia.  We gaan op zoek naar een restaurant voor het ontbijt, want dat in het hotel is ons te duur.

We kiezen Maui Fish & Pasta met uitzicht op zee.  Zij hebben een lekker en uitgebreid menu.  Katja en ik beginnen met een passievrucht mimosa.  Die vrucht is heel populair op de eilanden en heet in het Hawaiiaans "lilikoi".  Het is erg lekker moet ik zeggen!

Ook de eggs Benedict met spinazie en tomaat en zonder saus zijn heerlijk.  De ontbijten van de anderen zien er ook goed uit en dit is niet zo'n belachelijk duur restaurant, dus wie weet gaan we hier nog eens terug.

Na het eten begeef ik me met Kindle en telefoon naar de Westin Workout.  Net als in Aruba is deze fitnessruimte niet, zoals in de andere hotels, een kamer zonder ramen waar wat sporttoestellen in zijn gezet.  Er zijn bijna net zoveel toestellen en gewichten als bij Anytime Fitness en alle cardiotoestellen hebben uitzicht op het zwembad en de zee.  Dat maakt het sporten natuurlijk een stuk aangenamer!

Het halve uur is dan ook zo voorbij.  De anderen liggen inmiddels al in het zwembad en ik trek mijn badpak aan en ga ze opzoeken.  Het duurt even voor ik ze gevonden heb, want het is een enorm zwembad.  Ik denk wel het mooiste zwembad dat ik ooit heb gezien en in ieder geval het mooiste van deze vakantie.  Er zijn watervallen, tunnels en glijbanen en boven zelfs een zwembad alleen voor volwassen met een bar erbij.

We genieten een paar uur van de zon en het water en gaan dan lunchen bij het Ono restaurant aan het zwembad.  Daar bestel ik de salade met tonijn, ontzettend lekker!  Het is vandaag een echte relaxdag dus na het eten volgt meer zwemmen en lezen.

Zoals trouwe bloglezers wel weten houd ik zoiets maar een paar uur vol.  Daarna wil ik wat gaan doen.  Op vijf minuten afstand lopen bevindt zich de "Black Rock" bij het Sheraton hotel.  Daar springen mensen van de klif wat grappig is om te zien en het staat bekend als een mooie snorkelplek waar vaak schildpadden worden gezien.

Rick en ik zwemmen om de punt naar de kleine baai waar het snorkelen het mooist moet zijn.  Inderdaad worden we niet teleurgesteld.  Allerlei kleurige vissen fotograferen we.  Opeens zie ik iets groots langs zwemmen.  Het blijkt de grootste zeeschildpad te zijn, die ik ooit heb gezien.

Een andere snorkeler ook met fototoestel ziet hem ook en niet veel later heeft Rick hem ook in het vizier.  We zwemmen een hele tijd met de schildpad mee en zien hem eten van het zeewier.  Na een tijdje zwemt de schildpad het diepere water in uit zicht.

Filmpje met de schildpad

Ondanks mijn shorty wetsuit heb ik het koud gekregen.  Het zeewater hier is beduidend koeler dan in Aruba, maar dat kan ook komen omdat het pas begin juli is en wij gewoonlijk in augustus naar Aruba gaan.

Terwijl ik nog wat vissen fotografeer is Rick al op weg naar het strand.  Opeens hoor ik hem roepen en blijkt er een prachtige regenboog boven het strand te hangen.  Teruglopend naar het hotel zien we nog wel zes andere regenbogen tussen de palmbomen verschijnen.  We hebben van ons leven niet zoveel regenbogen gezien als hier in Hawaii!
Geen wonder dat het nummerbord een regenboog heeft

De kinderen zijn inmiddels verhuisd en gedoucht en aangekleed voor het avondeten.  Rick en ik maken ons ook gauw klaar.  We hebben vanavond een reservering bij een restaurant in het nabijgelegen Lahaina.  Honu werd door de concierge zeer aangeprezen en met recht.

We parkeren bij de Safeway en worden vriendelijke begroet door de hostess van het restaurant.  We krijgen een tafeltje met zicht op de zonsondergang.  Die is vandaag weer heel mooi.  We maken veel foto's en een van de serveerder maakt twee familiefoto's.  Helaas niet de beste dus dat moet een andere avond nog eens over.

Er komt een vrouwtje met een mand bloemenlei's langs en Rick koopt er een voor Katja en mij.  Onze frangipani lei's hebben helaas de warme vlucht en autorit niet overleefd.  Dit keer kiezen we voor een orchideeenlei.  Volgens de verkoopster moet die de rest van de vakantie overleven, zolang we hem 's nachts in de ijskast leggen.  We zullen zien.

Het eten is voortreffelijk en bijzonder.  Als voorafje bestel ik de gebakken boerenkool waar Katja en Saskia ook heel wat van stelen.  Het is dan ook heerlijk.  Als hoofdgerecht neem ik een tweede voorafje, de tonijn bruschetta, ook super.  Ook de anderen genieten duidelijk, zelfs Saskia, die toch wel telkens moeite heeft iets vegetarisch te vinden wat ze echt lekker vindt.

Voldaan lopen we terug naar de auto en bedenken dan dat we nog wat spullen van Safeway nodig hebben.  Die boodschappen zijn snel gedaan.  Handig zo'n supermarkt vlakbij, dat is zeker.

In het hotel nemen we afscheid van de kinderen.  Iedereen is moe en Rick en ik zetten nog wat foto's online en gaan dan slapen.  Katja sms-t Rick net voor hij in dromenland is dat hun sofabed maar heel nauw is en nauwelijks breed genoeg voor een persoon.

Ze overleggen om nog een extra bed te vragen, maar Katja besluit dan toch maar in dat nauwe bed te slapen vannacht.  Morgen kunnen ze dan om een extra bed vragen.

Foto's van de schildpad en regenbogen staan hier.

Foto's van de zonsondergang staan hier.