Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, juli 26, 2013

Een luie vrijdag

Het was vannacht weer lekker koel.  De ramen konden open en de airconditioning uit, heel ongewoon voor eind juli.  Het is wel ietsje warmer dan gisteren en ik neem mijn wafels en koffie mee naar buiten om in het zonnetje op het deck te nuttigen.

Saskia vertrekt weer naar haar werk tegen tienen en Kai staat dan net op.  Om de een of andere reden heb ik helemaal geen energie vandaag.  Ik zou zo weer terug naar bed kunnen gaan en heb onverklaarbare pijnen.  Met de jaren heb ik geleerd dat het dan tijd is even pas op de plaats te maken.

Met nogal wat moeite zet ik mezelf er wel toe om een dubbele Max Capacity training met acht pond gewichten te doen.  Dat is iets meer dan een half uur en vrij intensief.  Intussen kijk ik tv en het gaat vrij snel.  Gisteren dacht ik nog er dertig minuten cardio achteraan te doen, maar dat gaat hem vandaag niet worden. 

Cosmo heeft bijna geen eten meer en Zorro heeft zowel een nieuwe drager als een nieuwe kattenbak nodig voor Katja's nieuwe huis.  Daarvoor ga ik naar Petco.   Ik vind snel wat ik nodig heb en laad het in de van.

Noodles en Company ligt daar vlak naast en hun garden pesto saute is een van mijn favoriete gerechten.  Daarvan neem ik er een mee naar huis voor de lunch.  Kai heeft nog pizza van gisteren om voor zijn lunch te eten.

Kai is de hele tijd druk met Russisch en Duits leren.  Ook vanmiddag doet hij dat weer aan een stuk door.  Ik bewonder zijn toewijding en dat zal hem ook zeker helpen volgend jaar en met zijn verdere studies. 

Na mijn lunch op het deck gegeten te hebben ga ik voor het huis de vele vlinders en zelfs een kolibri fotograferen.  Onze vlinderstruiken trekken van alles aan.  Het worden mooie foto's, al zeg ik het zelf (zie onderaan voor de link).

Daarna sleep ik de hangmat naar de schaduw en ga daarin liggen lezen.  Het is zo ontzettend lekker buiten zonder de hoge luchtvochtigheid van vorige week!  Ik zie ook regelmatig vlinders langs vliegen, die waren er vorige week ook nauwelijks.  Ik moet soms echt moeite doen mijn ogen open te houden, ik zou zo in slaap kunnen vallen ware het niet voor mijn spannende boek.


Om kwart over vier komt Rick vroeg uit zijn werk.  Wij gaan vandaag onze telefoons inwisselen voor de nieuwe Nokia Lumia 1020.  Die telefoon heeft een camera met 41 megapixels, veel meer dan mijn fototoestellen! 

Bij de Microsoft Store is het inwisselen van de oude telefoons makkelijk en een half uurtje later lopen we met de nieuwe de winkel uit.  Dit keer heb ik een gele telefoon, erg vrolijk.  Ik moet die camera wel even leren, dus foto's ermee volgen later.

Kai is ook mee en met zijn drieen gaan we naar Reston Town Center om te eten.  Mon Ami Gabi heeft een leuk groot terras, maar een wachttijd van ongeveer een half uur. Niet getreurd, met een wijntje en biertje buiten op een bankje gaat die wachttijd snel. 

Het is een heerlijke temperatuur op het terras en daardoor is het natuurlijk ook zo populair.  We beginnen met een bakje warme olijven.  Mijn hoofdgerecht wordt zalm met prei en quinoa en dat is allemaal onvoorstelbaar lekker tot het laatste hapje.  De mannen nemen een biefstuk.

Helaas gaan we maar een kort weekend tegemoet, want Rick gaat zondagochtend op reis.  Gelukkig zijn Kai en Saskia hier, al zou ik het alleen ook best voor elkaar krijgen, natuurlijk.

Foto's van vandaag staan hier.

6 reacties:

Sally zei

leuk je nwe telefoon. Die korte weekenden ken ik...fijn zo'n reizende man ;-)

Anoniem zei

Ondanks dat je door je pijnen een mindere dag hebt weet je van deze dag toch nog een mooie dag te maken en dat zullen je huisgenoten wel weten te waarderen.
Mooie foto's vanuit je achtertuin.
Nog een fijn weekend ondanks dat Rick al zondag op reis is.
Groetjes van Hilde uit B.

naomi zei

Hallo

Heel goed dat je hebt geluisterd naar je lichaam en lekker relax hebt aangedaan. Heerlijk liggen in de hangmat.

Prachtige vlinders en geniet ze van je korte weekend.

Liefs

Nel zei

43 pixels ik heb een Galaxy S4 en die heeft er 13 Mj....kan het nog meer ?
Ik wens jullie een fijn weekend en geniet van het mooie weer.

Groetjes uit Goes waar het nu net als gisteren vreselijk hard regent en onweert.

Waar gaat Rick naar toe ? Jammer dat zijn weekend zo kort is nu.

Anja zei

Wat heb je prachtige vlinderfoto’s gemaakt! Vervelend die pijnen, het is heel verstandig om naar je lichaam te luisteren.

Petra zei

@Sally - Ja, jij bent ook een van de vrouwen waarvan de man regelmatig reist. Vroeger met kleine kinderen vond ik het een stuk moeilijker.

@Hilde - We hebben hier vlak om ons heen ook zulke mooie natuur. Gisteren realiseerde ik me dat weer eens.

@Naomi - We hebben alles uit vandaag gehaald

@Nel - Rick gaat naar Chicago, een stad die ook hoog op mijn lijstje staat om eens echt te gaan verkennen.

@Anja - Dank je, we hebben nu heel veel vlinders opeens.