Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juli 28, 2013

Een leuk zomerweekend

Zaterdag

Mijn "luiheid" van gisteren zet zich nog even door en ik slaap tot na negenen uit.  Rick is al een tijdje op en heeft zelfs al ontbijt gehaald.  Hij heeft koffie van Starbucks en broodjes van Panera mee.  Dat laatste vind ik heel lief, want hij weet dat ik hun power breakfastsandwich zo lekker vind.

Het is lekker weer en we ontbijten buiten op het deck.  Intussen vragen we ons af waar Saskia is.  Haar kamer is donker en het leek of ze nog in bed lag, maar dat bleek niet het geval.  Haar auto is ook weg.  Er komt geen antwoord op onze sms-jes en een telefoontje gaat meteen naar voice mail.

Kai en ik gaan boven sporten.  Voor mij een uur op de elliptical en voor Kai een stuk hardlopen op de loopband.  Rick maakt zich zorgen om Saskia en zegt eens langs de huizen van Lawrence en wat vriendinnen te gaan rijden om te zien of haar auto daar staat.

Na een uurtje komt hij voor zijn doen zeer ongerust terug.  Saskia's auto stond nergens en hij heeft nog steeds geen antwoord op zijn sms-jes.  Gelukkig hebben we het nummer van een van Saskia's vriendinnen en die weet Rick te vertellen dat zij Saskia eerder vanochtend nog gezien heeft en Saskia nu met Lawrence is.

Zij sms-t Lawrence ook gauw en met zijn telefoon heeft Rick dan eindelijk contact met onze jongste.  Haar telefoon was niet opgeladen en ze voelt zich heel schuldig dat ze ons zo ongerust had gemaakt.  Ik heb Rick werkelijk zelden zo gezien, terwijl ik meestal de angsthaas ben.

Nu hebben we Lawrence's nummer tenminste ook, want daar besteedt Saskia haar meeste tijd mee.  Hopelijk zal Saskia nu ook weer een tijdje ervoor zorgen haar telefoon opgeladen te houden.

Voor de lunch gaan Rick, Kai en ik naar Le Pain Quotidien in het Mosaic District.  Het ziet er telkens dreigend uit, maar de beloofde regen is er nog niet en de temperatuur heel aangenaam.  We gaan dus buiten op hun terrasje zitten.  Ik kan het niet laten de zalmtartine weer te nemen, zo lekker!  Intussen spelen Rick en ik ook met onze nieuwe telefoons, die werkelijk schitterende foto's nemen, zo scherp!

Oorspronkelijke foto

Ingezoemd

Na het eten lopen we nog even door de ernaast gelegen Mom's Organic Market.  Rick is hier nog niet eerder geweest.  We zien wel wat grappige en lekkere dingen, maar kopen er dit keer niets.

Op de radar zien we overal om ons heen regenbuien, maar bij ons schijnt de zon zelfs af en toe.  Rick en ik gaan lekker lezen buiten op het deck.  Saskia moet alweer werken en Kai gaat bas en drums spelen. 

Aan het einde van de middag gaan Rick en ik terug naar het Mosaic District om bij het Angelika Film Center "The Heat" te gaan kijken.  Dit hele "District" is nieuw en maar een minuut of tien rijden bij ons vandaan, dus ideaal.  Hoewel ik minder vaak naar de Target daar ga dan ik had gedacht.

The Heat met Sandra Bullock en Melissa McCarthy is een heerlijke film!  Spannend en grappig, maar ook vaak heel menselijk en schrijnend.  Dit duo past goed bij elkaar en ik zie de mogelijkheid tot een tweede film wel zitten.

Als de film afgelopen is, loopt het al tegen zevenen.  We besluiten te kijken hoe lang de wachttijd is bij Matchbox naast de bioscoop.  Die is wel veertig minuten, maar we kunnen ook kijken of er plaats aan de bar vrij zal komen.  Rick belt Kai, die ons niet veel later komt vergezellen.

We moeten er even op wachten, maar dan komen er inderdaad drie plaatsen aan de bar vrij.  We beginnen met hun tonijn tartaar te delen, heel erg lekker.  Dit is zo'n restaurant waar ik het niet kan laten meestal hetzelfde te bestellen.  Hun St. Jacobsschelpen met kikkererwten, groentes en yoghurtsaus is zo lekker en licht!
De tonijn tartaar wordt ook zo leuk opgediend

Na een heerlijke en gezellige maaltijd rijd ik met Kai in zijn nieuwe auto terug.  Die blijkt ook gekleurde lichten rond de speakers in de deur te hebben, die op het ritme van de muziek "dansen".   Echt een leuke auto, de Kia Soul!
Een schattige foto van Meike


Zondag

Al vroeg neem ik afscheid van Rick, die vandaag voor een aantal dagen naar Chicago gaat.  Daarna draai ik me nog eens om en sta pas op als ik Kai om half tien op de loopband hoor.  Hij blijkt zelfs al bijna klaar te zijn met zijn acht kilometer loopje daarop. 

Kai traint voor een halve marathon en zoals altijd als hij zich iets voor heeft genomen laat hij niets op zijn weg komen.  Daarom is hij vroeger opgestaan zodat hij zijn sporten achter de rug kon hebben voor wij samen Vienna ingaan voor ons ontbijt.

Rick is niet zo weg van crepes, maar Kai en ik wel.  We nemen dus de gelegenheid waar om naar Crepe Amour te gaan nu Rick er niet is.  Daar is het erg rustig en we kunnen na het bestellen van onze crepes aan een van de twee tafeltjes plaatsnemen.  Ik heb weer de crepe met zalm, cream cheese en spinazie besteld, ieder hapje even lekker.  Kai heeft een crepe met pindakaas, granola, banaan en amandelen, die er ook goed uitziet.

Thuis besluit ik dat een half uur op de elliptical vandaag genoeg sporten is.  Ondanks het slechte weerbericht schijnt de zon weer en ik wil daar zoveel mogelijk buiten van genieten. 

Omdat we gisteren dachten dat het slecht weer zou worden, hadden Kai en ik bedacht een IMAX bij een van de Smithsonian musea te gaan zien.  De keuze viel op "Hubble" bij het Udvar Hazy Air and Space Museum dicht bij Dulles Airport.  Dat museum ligt hier maar een kwartiertje rijden vandaan dus is ook het makkelijkst te bereiken.

De entree voor dit museum is ook gratis, maar parkeren kost $15.  We parkeren en halen onze online gekochte kaartjes bij het loket op.  Dit IMAX doek is het grootste filmdoek in Virginia.  De documentaire is dan ook prachtig.  Wat een informatie heeft die Hubble telescoop gegeven!  Ik vind het alleen zo jammer dat de VS geen bemand ruimteprogramma meer heeft!

Na afloop gaan we even bij de McDonald's in het museum een snack wrap eten, want we hebben lunch overgeslagen en dus trek.  Kai wil verder niet lang in het museum blijven, alleen nog even bij de Discovery Space Shuttle kijken. 

De Enola Gay, die de atoombom op Hiroshima gooide, staat hier ook en ik zie er de staart van.  Kai wil niet dichterbij kijken en dat vind ik prima.  Ik krijg altijd een vreemd gevoel bij dit toestel en stel me altijd weer voor hoe het voor de bemanning geweest moet zijn om zoiets dodelijks op een stad te gooien.

Eenmaal weer thuis lees ik op het deck mijn eerste King en Maxwell boek van David Baldacci uit.  Het is nog steeds droog, ondanks vervaarlijk gerommel in de verte.  Tegen zessen zijn de wolken opeens verdwenen en merk ik dat het minder vochtig wordt. 

Kai en ik bestellen Chinees voor ons avondeten, nog iets waar Rick niet dol op is.  Ik vind het in ieder geval heel gezellig dat Kai thuis is, want Saskia is weer naar haar werk.  Het is zulk heerlijk weer dat ik nog lang buiten zit te computeren met het krekelgestjirp op de achtergrond en de vuurvliegjes, die als kerstlichtjes de bomen in de achtertuin verlichten.  Op zulke avonden doet het me hier erg aan zuid Europa denken.

Foto's van vandaag staan hier

6 reacties:

Tineke zei

Wat een schrikken met onbereikbare Saskia; In het voor mobieltjes tijdperk; kun je je niet meer voorstellen, hebben wij dat ook een keer meegemaakt met onze dochter; echt niet leuk.
Leuk om de spaceshuttle weer te zien, die stond op Dulles toen wij er landen vorig jaar.
Wij zijn met onze oudste kleindochter naar de 3d film 'verschrikkelijke ikke ' geweest, heel spectaculair, ik kende 3d alleen van een natuur film.
Heeft Kai nog geprobeerd om een zomerbaantje te vinden?

Nel zei

King en Maxwell daar kijken wij nu de t.v. series van. Wist tot nu toe niet dat Baldacci die had geschreven, kwam er gisteren pas achter.

Groetjes
Nel

Anja zei

Prachtige foto heb je met de nieuwe telefoon gemaakt.

Anoniem zei

Wat een geweldige nieuwe telefoon heb je. Kun je heelijk foto's mee maken zo te zien.

Wat gezellig dat Kai en jij zoveel gemeen hebben en dus ook leuke dingen samen kunnen doen. En dat hij dat ook leuk vind! Haha. Denk niet dat dat overal zo is.

Blijft Katja in de zelfde stad? Omdat je schreef over, nieuw huis?

Groetjes Tine.

naomi zei

Heerlijk weekend en leuk dat je weer met kai op pad bent geweest. Hoop dat Rick goed is aangekomen in Chicago. Wel schrikken van Saskia vergeten even alles.

Prachtige foto's heb je weer gemaakt.

Liefs Naomi

Petra zei

@Tineke - Nee, voor zomerbaantjes moet je echt vrijwel de hele zomer aanwezig zijn. Hij gaat wel proberen in Richmond iets te vinden (ik vind het trouwens wel gezellig hem zo thuis te hebben, hi hi).

@Nel - Ja, gebaseerd op zijn serie

@Anja - Vandaag ook weer, ben er erg blij mee

@Tine - Nee, Katja verhuist naar Roanoke, een grotere plaats, maar niet heel ver van Blacksburg want ze wil daar rescue blijven doen.

@Naomi - Rick is inderdaad veilig in Chicago. Saskia moet echt haar telefoon beter opladen!