Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juli 21, 2013

Een zomers weekend

Zaterdag

Rick is er al vrij vroeg uit, nieuwsgierig als hij is om te kijken of zijn en Chucks spuitwerk zijn vruchten heeft afgeworpen.  Zodra ik dan ook een half uur later naar beneden kom verkondigt hij trots dat er geen leven meer te bekennen is in het hornetsnest.  Later vandaag gaan Chuck en hij dat dan ook verwijderen.  Ik houd mijn hart vast, maar ze zijn vastbesloten.

Na het ontbijt vertrekken Kai en ik naar boven voor ons gezamenlijke sporten.  Ik ben alweer helemaal in mijn Barbara Freethy boek en lees dat zelfs alweer uit.  Gelukkig komen er nog een heel aantal meer boeken over de Callaway familie!

Net als ik klaar ben met sporten gaat de deurbel.  Alsof ze het hebben geroken is het een vertegenwoordiger van Moxie, een bedrijf dat insekten verwijdert.  Niet alleen hebben wij dat wespennest, maar ook last van allerlei spinnen en ander ongedierte.  Ik sluit daarom een jaarcontract met hen af, eens zien of dat gaat helpen. Ze zullen vanmiddag al voor de eerste behandeling komen.

Rick en Chuck weigeren echter te wachten het nest te laten verwijderen.  Volgens mij hebben ze er teveel naar uitgezien om dat zelf te doen.  Niet veel later komt Rick triomfantelijk het nest in een doorzichtige vuilniszak laten zien. 

We voelen eraan en het is inderdaad net papier mache.  Fascinerend eigenlijk dat zulke kleine insekten dat kunnen bouwen.  Ik plaag Rick ermee dat ze nu wel een massamoord hebben gepleegd. Hij en Chuck zijn diep in hun hart nog echt jongens (maar wel voorzichtiger, gelukkig).

De telefoon gaat en het is onze bank.  Denkend dat ze ons wel weer een of ander plan willen aansmeren laten we het antwoordapparaat opnemen.  Maar dit telefoontje blijkt over mijn debit card te gaan.  Iemand in India heeft twee keer achter elkaar geprobeerd er iets online mee te kopen. Weten wij daar iets van? 

Nee, dat zijn wij inderdaad natuurlijk niet. De kaart wordt geblokkeerd en ik krijg binnen de week een nieuwe.  Supervervelend!  Maar beter dan dat het niet wordt opgemerkt en onze rekening van verre wordt leeggeplunderd.  Ik ben er wel van onder de indruk dat de fraude afdeling van SunTrust hier binnen het uur bovenop zat!

Het is lunchtijd en we bestellen Noodles & Company online en dan haal ik het op.  Voor mij natuurlijk weer de garden pesto saute, heerlijk.  Buiten op het deck eten we het op.  Het is vandaag een beetje minder heet en vochtig, gelukkig (wel met nadruk op een beetje, want nog steeds boven de dertig graden).

Rick is bezig met van alles en nog wat en ik ga buiten mijn blog van gisteren schrijven.  Saskia is aan het werk bij Zinga en Kai is bezig met zijn Russische lessen. Om een uur of drie hebben Rick en ik het zo warm dat we gauw naar het zwembad gaan voor een duik.  Kai wil niet mee.  Het water voelt vandaag warempel iets verfrissender dan in het midden van de week.

Lang maken we het niet, want we hebben kaartjes voor Despicable Me 2.  We komen wat vroeg bij de mall aan en nemen, zoals wel vaker, aan de bar bij TGI Friday's plaats.  Rick bestelt een Sam Adams en ik een Blue Moon.  Daar krijg ik een heel aantal sinaasappelschijfjes bij, erg lekker.  Dat is een van de weinige bieren, die ik echt kan waarderen.

De bioscoopzaal blijkt flink vol te zitten.  Alleen de voorste rij is nog open.  Dan zien we die "minions" maar van heel dichtbij.  Het is echt een leuke film!  Steve Carrell is super grappig als Gru en die minions werken op de lachspieren.  De kinderen in de zaal liggen regelmatig dubbel en daar schaar ik Rick bij, ha ha.


Na afloop besluiten we Brio in de mall eens te proberen.  Het is alweer jaren geleden dat we hier aten.  Er is een wachttijd van meer dan een half uur voor een tafeltje, maar er zijn twee stoelen open aan de bar.  Dat vinden wij prima.

Ze hebben, zoals zoveel restaurants tegenwoordig, ook een "lichter" menu met gerechten waar de calorieen bijstaan.  Rick en ik delen de vier verschillende smaken bruschetta.  Dat is best een grote portie.  Ik was al van plan van het lichtere menu te bestellen en Rick neemt daar dan toch ook maar de filet mignon van.  Mijn gamba's met groentes, feta en een pilaf van orzo smaken erg lekker.  Dit is wel een restaurant dat we herontdekt hebben, denk ik.
 
De bruschetta

Thuis roept Kai me naar buiten.  Het is net na zonsondergang en hij heeft vreemde wolken gezien.  Het blijkt om een onweersbui ver weg te gaan en we kijken met interesse naar het lichtspektakel van de bliksem in de wolken.  Wij hebben een severe thunderstorm watch hier, maar alles lijkt vanavond net ten noorden van ons te trekken. 

Zondag

Een stralend zonnige zomerdag lacht ons tegemoet en we zijn dan ook voor ons doen op het weekend vroeger uit de veren.  Rick en ik gaan naar Vienna waar we drankjes bij Starbucks halen, maar onze ontbijtsandwiches voor de verandering bij Panera.  Ik vind hun power breakfast sandwich met ham, kaas en ei heel erg lekker.

We eten het in het zonnetje buiten op.  Dat is wel warm, maar niet meer zo overdreven heet als de afgelopen week.  Het zal vandaag "maar" een graad of 32 worden. 

Als we klaar zijn met eten gaat Kai meteen naar boven om te sporten.  Hij is echt mijn motivatie vandaag, want ik had mezelf er heel makkelijk uitgekletst.  Met een fan op ons, want het is boven wel erg warm, doen we een uur cardio.  Ik ben in de volgende David Baldacci, "The Simple Truth", begonnen en die leest weer heel makkelijk weg. Rick heeft intussen buiten hardgelopen, mij niet gezien, nog veel te warm!
Zorro zoekt een speeltje
Vond er meerdere om hard mee te spelen
Zal ik mee gaan doen?
Tuurlijk!
Bij Whole Foods halen we ingredienten voor het avondeten en nog een aantal andere lekkere dingen.  Ik zie dat ze een rose voor maar $4 hebben, die ga ik natuurlijk proberen.  Rose komt hier gelukkig steeds meer in.  Voorheen kon je alleen de zoete white zinfandel blush wijn krijgen en die vind ik niet lekker.  Een koud droog roseetje gaat er met dit warme weer wel  heel goed in!
Eastern Black Swallowtail op onze vlinderstruik voor
 
Op de radar app zien we dat de onweersbuien al onze kant opkomen.  Rick en ik maken ons gauw klaar voor het zwembad om daar nog een uurtje lekker te dobberen en ontspannen.  Langzamerhand verdwijnt de zon en wordt het steeds bewolkter.  Net als we terug naar huis lopen horen we de eerste donder en wordt het zwembad gesloten.  We zijn precies op tijd binnen voor de hemelsluizen zich openen!  Wat kan het hier toch plenzen!

Intussen zag ik op Facebook al een aantal foto's van Katja aan de rand van een afgrond met slecht weer op de achtergrond.  Onze avontuurlijke dame besloot met een vriend Angel's Rest te gaan klimmen en werd inderdaad overvallen door onweer.  Dat niet alleen, ze kwamen van dichtbij oog in oog met twee beren, een erg groot, die ook op hun af leek te komen.  Gelukkig konden ze snel doorlopen en gebeurde er verder niets.  Soms is het maar beter niet te weten waar ze mee bezig zijn...

Het is gelukkig weer droog als Rick de burgers op de grill gooit.  Voor mij zijn er zalmburgers, een met feta en spinazie, een met verschillende kruiden.  Kai heeft bisonburgers met blauwe kaas en bacon en Rick kipburgers met gerookte Goudse kaas erop gesmolten.  Saskia houdt het natuurlijk bij veganistische burgers. 

Daarbij hebben we gegrilde asperges, allemaal erg lekker smakend en leuk om eens met zijn vieren te eten.  Al heeft Saskia haar eten al heel snel op, want zij is gewend om tegen vijven te eten en het is al zeven uur nou.  Helaas kunnen we niet buiten eten, te nat.

We eindigen dit weekend met lekker bankhangen.  Morgen hebben Kai en ik een dag samen gepland waar we beiden erg naar uitzien.  Van dit weekend hebben we in ieder geval ook weer volop genoten.  Het ging dan ook weer veel te snel voorbij, zoals gewoonlijk in de zomer.

5 reacties:

Anoniem zei

Heerlijk die zomerse weekenden, wij hebben ook zo'n mooi weekend achter de rug, bij ons afsloten met een BBQ bij onze dochter thuis.
Stoere Katja, en dan met die beren!
Fijne dag met Kai vandaag.
Groet, Bea

Tink zei

Ik ben al jaren vegetariër voornamelijk omdatvik tegen dat bio farmen ben. Vreselijk vind ik het. Nou hebben we een slager in destabiliseren die alleen vlees verkoopt dat een natuurlijknleven geleidt heeft. Hij 'butchert' ze ook zelf, plus dat hij ook raw hondeneten samensteld met groentes en alles wat nodig is. Onze twee eten dit al een poosje. Hij heeft ook vaal alternatief vlees zoals Elk. We hebben vlakbij een Elk boerderij.
W. Ging gister honde eten halen en een pond Elk burger vlees metvinstructieserbij hoe het te grillen. En dus at ik voor het eerst in jaren weer eens vlees en wel een Elk burger. Heel er lekker en zeer mager vlees.

Ik kwam tijdens een bloed test erachter dat mijn glucose enorm verhoogd is en met een vegetarisch dieet meer proteïne eten is lastig, vandaar deze uitstap naar de Elk burger! :-) voor herhaling vatbaar.

Anja zei

Ohh, wat eng om oog in oog met 2 beren te staan. Nee het is maar goed dat we als ouders niet altijd weten waar onze kinderen mee bezig zijn.

Heerlijk zo’n zomers weekend, ook wij hebben daarvan kunnen genieten.

naomi zei

Heerlijk weekend ik wil ook graag naar de minions maar eerst minder weer en ook naar de nieuwe disney film monsters inc university. Komt allemaal wel weer. Nu lekker buiten leven en genieten.

Vandaag ook vooral buiten genoten. katja was wel erg dapper en tikje gevaarlijk gelukkig alles goed.

De mannen leken net kinderen op sint avond met dat wespennest.

Liefs Naomi

Petra zei

@Bea - Heerlijk, he, dat zomerse weer?

@Tink - Ik eet maar weinig vlees, maar zou niet zonder vis kunnen. Als ik van Whole Foods koop voel ik me er al beter over. Gelukkig kunnen wij ons dat veroorloven, dat is natuurlijk niet voor iedereen.

@Anja - Inderdaad, soms is Katja mij zelfs wat te avontuurlijk!

@Naomi - Kan ik me voorstellen dat je het zomerse weer zoveel mogelijk wil meemaken. Hier duurt het lang genoeg dat we soms verkoeling zoeken in de bioscoop.