Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juli 14, 2013

Familiebezoek

Zaterdag

Als ik wakker word heb ik rare koude rillingen en het dan weer opeens heel warm.  Rick slaapt nog door en ik probeer dat ook maar.  Resultaat een rare half droom, half wakker situatie en lekker voel ik me niet, dan weer koud, dan weer warm. 

Met moeite sta ik tegelijkertijd met Rick om tien uur op.  Zo raar, ik heb kippenvel, maar het dan opeens ook weer heel warm.  Koorts heb ik echter niet en verder ook geen symptomen.  Rick maakt ontbijt en hopelijk gaan de koffie en de English muffin met ei helpen.

Na het ontbijt ga ik naar boven om te kijken of wat beweging op de elliptical me zal helpen.  Kai komt naast me op de loopband rennen en dat helpt mijn ritme op de machine.  Na drie kwartier ben ik echt te moe om verder te gaan en besluit dan maar naar mijn lichaam te luisteren.  Hopelijk gaat dit gauw over, want ik heb volgende week maar liefst vier hete rondleidingen te boek staan!

Rick is inmiddels een lijstje van dingen af aan het werken in Vienna.  Saskia, Kai en ik werken verder aan het uitpakken van de vakantie.  De wasmachine en droger maken overtijd!  Langzaamaan kunnen we de tassen weer op zolder leggen.  Het voelt alweer eeuwen geleden dat we in Hawaii waren!

Voor de lunch gaan Saskia en ik naar Noodles & Company.  Onze bestelling staat al klaar, want ik heb die online gedaan.  We hebben beiden de Garden Pesto, echt heel lekker is het!  We eten het buiten op het deck op. 

Inmiddels is Rick ook terug en hij en Kai gaan aan de gang binnen.  Ik voel me nog steeds raar en iedere keer als ik in de airconditioning binnen loop, die toch op 27 graden staat, dus niet heel koud, krijg ik de rillingen. 

Rick drukt me op mijn hart gewoon lekker buiten te gaan lezen.  Het is lekker warm, maar niet heet, zeker niet in de schaduw.  Ik begin in Total Control, weer een David Baldacci, ja, ja, ik ben verslaafd!  Hoewel ik niet weet hoeveel boeken met meerdere moorden ik achter elkaar kan lezen.

De middag vliegt al lezend voorbij.  Ik voel me wel wat schuldig, want de anderen, vooral Rick en Kai zijn bezig met van alles en nog wat.  Maar ja, ik heb nul comma nul energie en wel al die rondleidingen volgende week.  Hopelijk helpt dit middagje helemaal niets doen!


Rick stelt voor avondeten te gaan eten bij Chevy's op hun terrasje.  De vistaco's zijn weer heerlijk en het is lekker zomers zo buiten zitten.  Helaas zijn de muggen er ook weer, vooral de grote tijgermuggen.  Die weten mij altijd meteen te vinden.  Rick en Kai hebben blijkbaar geen zoet bloed, want die hebben er geen last van.
 
Mooie zonsondergang kleuren vanavond

Zondag

We slapen weer lekker uit en gelukkig heb ik die rare rillingen niet meer.  Rick en ik gaan ons wekelijkse ontbijt halen bij Starbucks en worden vriendelijk "thuis" begroet door Tom.  Terwijl Rick op de bestelling wacht, haal ik snel even contactlensvloeistof bij Safeway.

Buiten op het deck eten we ons ontbijt.  Het belooft een heel warme en vochtige dag te worden.  De hele volgende week gaan we een hittegolf krijgen.  Ik klaag niet, want mijn spieren voelen prima aan.  Alleen gaan de rondleidingen wel erg warm zijn!

Nadat Kai, Rick en ik allemaal wat gesport hebben boven, gaan Rick en ik naar Whole Foods om avondeten te halen.  Daar hangen nieuwe bordjes bij de parkeerplaatsen, die je eraan herinneren vooral je eigen tassen mee te brengen.  Erg fijn, want hoe vaak heb ik al terug naar de auto moeten lopen, omdat ik die vergeten was!

Lekker van het zomerse weer genietend in de tuin klets ik een uur lang bij met Christine.  Dat is alweer een tijd geleden dat wij elkaar gesproken hebben, dus er passeert heel wat de revu!  Gelukkig gaat met hen ook alles goed en vliegt de zomer al voorbij.

Aan het einde van de middag horen we het belletje dat er iemand de oprit op komt rijden en daar is mijn oudste broer, BJ, en familie.  Zij komen een nachtje logeren.  Het is alweer een paar jaar geleden dat wij AM en de kinderen hebben gezien.
 
Met mijn schoonzus

Het wordt een gezellige avond.  We grillen kip spiezen, mais en wortels en hebben een perzik vlaai toe.  Morgenvroeg vertrekken ze weer, maar we kletsen vanavond zoveel mogelijk bij.  Tot laat zitten we buiten.  De kinderen zijn nu ook oud genoeg om mee te kletsen, bijna zeventien en twaalf zijn mijn neefje en nichtje alweer!

Foto's van de Road to Hana en 4 juli vuurwerk in Maui staan hier

Foto's van de laatste dag Maui en zonsondergangen staan hier

Nu alleen de San Francisco foto's nog, maar die komen volgende week



7 reacties:

Sally zei

Even zo'n weekendje pas op de plaats is toch ook lekker. Je lichaam gaf dat gewoon aan. Leuk om je broer en fam. na zo'n tijd weer even te zien. Succes met je rondleidingen komende week.

Margreet zei

Hopen maar dat je niet nog eens rillingen krijgt, zou inderdaad vervelend zijn voor volgende week. Gezellig hoor, familiebezoek!

Anoniem zei

Wat fijn dat je je broer en familie weer even gezien hebt.
En master chef die de grill bedient.
Sterkte deze week met de hete wandelingen. Ook hier is het zomer.
Groet, Bea

jolanda zei

Is het niet de uitwerking van de jetlag waar je last van hebt? Grappig, ik heb dezelfde Baldacci voor me liggen, maar dan in Nederlandse vertaling. Ik hou wel van thrillers, op tv kan ik me ook prima vermaken met csi, law en order etc.

Anoniem zei

Die rillingen kunnen ook te maken hebben met de airco op het vliegtuig. Ik ben steeds verkouden na een vliegtuigreis, want ik vind het met de airco over het algemeen veel te koud.
Wat een prachtige foto's, waarvoor dank.
Succes met de rondleidingen in jouw geliefde stad.
Groeten van Hilde uit B.

naomi zei

Heel goed dat je je rust hebt gehouden, raar kan het lichaam soms doen.

Wat gezellig dat je broer met familie een avondje en nacht langs kwam zijn ze op doorreis naar het zuiden of gewoon toeval.

Zo zie je je broer al voor de 2e keer dit jaar leuk hoor.

En veel succes deze week 4 rondleidingen is wel veel en in die hitte ook uitputtend.

Liefs Naomi

Petra zei

@Sally - Ja, maar pas op de plaats is wat ik niet zo makkelijk doe, LOL

@Margreet - Geen idee wat die rillingen waren, maar gelukkig nu verdwenen.

@Bea - Het is hier nu wel erg zomer :-O. Heet het in Nederland een hittegolf als de temperaturen tegen de 30 graden lopen, hier is dat met temperaturen tegen de 40 graden.

@Jolanda - Nou, ik moet zeggen dat deze boeken inderdaad wel heel makkelijk weglezen!

@Hilde - Ik ben toch maar wat blij met de airconditioning hier. Het is anders echt niet uit te houden.

@Naomi - Ja, stiekem hoop ik dat ze allemaal, net als vandaag het iets korter willen maken.