Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juli 25, 2013

Genieten van het koelere weer bij Great Falls

Oei, zeg, opeens is het echt een stuk koeler!  Canadese lucht is onze kant opgekomen en het is maar 15 graden als we opstaan!  Bedenkend dat het vorige week zelfs 's nachts niet afkoelde onder de 26 graden is dit opeens een grote verandering.

Het is dan ook te koud om buiten te ontbijten, dus Saskia en ik doen dat binnen.  Haar haar is nog roder, want ze heeft het eergisteravond weer bijgekleurd.  Het heeft nu de kleur van Ariel, de Disney kleine zeemeermin. Een klein meisje bij haar werk noemde haar gisteren al zo.  Het staat Saskia nog goed ook.

Na mijn ontbijt is het weer tijd om aan sporten te denken.  Eigenlijk zou ik een gewichtenroutine moeten doen, maar daar heb ik echt, echt, echt geen zin in!  Die stel ik uit tot morgen en doe een uur interval op de elliptical boven.  Ik begin aan een nieuwe David Baldacci, de eerste King en Maxwell.

Saskia heeft dingen van Whole Foods nodig en ik wil er ook heen.  Ik baal ervan dat ik nog steeds geen nieuwe debit card heb, ik neem aan dat die zoiets is als een pinpas in Nederland, want nu moet alles met mijn credit card betaald worden.  Enfin, ik krijg dan tenminste United mijlen ermee.

Iedere keer als ik onze meebrengtassen laat zien krijgen we er opmerkingen over.  Degene uit Duitsland is dan ook echt enorm groot!  Daar kan bijna alles in.  De tassen hier zijn niet zo groot, maar ik vind die grootte juist zo handig. 

Saskia en ik hebben beiden ook meteen maar sushi mee voor onze lunch.  Die eten we buiten op het deck op.  Ik ga zelfs in de zon zitten, want ik vind het in de schaduw te koel.  Laat wel zien hoe je lichaam zich aanpast, na al die hitte vorige week voelt 28 graden koel aan!!

Het is ongelooflijk lekker weer voor eind juli en eindelijk ook eens niet te warm voor Cosmo.  Ik besluit hem dus mee naar Great Falls te nemen.  Saskia en Kai willen respectievelijk aan hun Duits en Russisch werken en ik krijg ze niet mee. 

Na vertoon van mijn parkenpas kan ik door.  Het is druk in het park en ik moet veel verder weg parkeren dan gewoonlijk.  Maakt niet uit, ik zoek een schaduwplek om de auto niet te heet te laten worden en dan beginnen we aan de wandeling.

Meteen vallen me de mooie felblauwe waterjuffers, die overal vliegen, op.  Daar maak ik wat foto's van en van een klein vlindertje.  Het is weer prachtig hier!  Vlinders zijn er volop en libelles en waterjuffers ook. 


Opeens zie ik vlakbij ook een reiger staan.  Die staan zo stil dat ze niet opvallen.  Deze staat maar een paar meter bij me vandaan aan de rand van het water.  Opeens beweegt hij en ik denk dat hij ons gezien heeft en weg gaat vliegen.  Maar nee, hij heeft een vis gezien en vangt die bekwaamd.  Mooi om te zien van zo dichtbij!

We lopen door tot de dam en Cosmo geniet duidelijk volop.  Dat vind ik zo fijn om te zien, want ik voel me vaak schuldig als hij een dag alleen de achtertuin als "buiten" heeft en in de hitte van de zomer komt dat te vaak voor. 

Op de terugweg zie ik opeens een vrouwtjeshert vlak voor ons oversteken.  Vlak daarna volgt haar partner met een mooi geweitje.  Tot mijn verbazing blijft Cosmo stil naar ze kijken, meestal begint hij meteen te blaffen.  Er komt een groepje jongens langs, die ook stil blijven kijken naar die mooie dieren.  Ze zijn zo elegant!

Pas als ze de bosjes weer inlopen en wij erlangs lopen, begint Cosmo te blaffen.  Jammer, want zo krijg ik geen foto van het mannetjeshert dat letterlijk twee meter bij mij vandaan staat.  Het is een mooi stel in ieder geval.

De watervallen zitten heel vol.  Duidelijk hebben we deze zomer voor de verandering geen droogte. De rivier is kennelijk ook te wild voor kayakers.  Of misschien zijn die afgeschrikt door het nare dodelijke kayakongeluk dat hier een paar weken geleden gebeurde.

Na uitkijkpunt een en drie bezocht te hebben begint de tijd te dringen.  Ik sla uitkijkpunt twee dus maar eens over.  Als ik terugloop naar de parkeerplaats zie ik mensen foto's nemen van iets op een boom.  Meteen hoor ik dat ze Nederlands spreken. 

Het onderwerp van hun foto's is een grote kever met twee zwarte "ogen" op zijn schild.  Die vind ik ook wel interessant en neem er een foto van.  Het blijkt om de eyed click beetle te gaan.  We praten nog even verder, zij zijn hier op vakantie en zeggen dat ik in een prachtige omgeving woon.  Daar ben ik me vandaag ook weer eens heel erg van bewust.  Echt genieten is dit park!

Via de express lanes, waar ik lekker 110 km/u mag rijden, rijd ik naar huis.  Zo mijd ik de files van het spitsuur dat al begonnen is.  Alleen op de I-66 kom ik even in langzaamrijdend verkeer terecht. Het was me de $1 tol helemaal waard om op tijd thuis te zijn.

Om vier uur komt Karin namelijk om gezellig te kletsen over onze vakanties.  We nemen er een roseetje bij en wat borrelnootjes en voor we het weten is het een paar uur later.  Karin komt ook onze powerwasher lenen, dus die dragen we samen haar van in.   Die dingen zijn zwaar!

Buiten mijn foto's kijkend wacht ik tot Rick terugkomt uit zijn werk.  Het is een graad of zevenentwintig en ik heb kippenvel!  Zo snel raak je kennelijk aan warme temperaturen gewend dat een zomerse temperatuur koel aanvoelt.

Rick en Kai willen het nieuwe (zoveelste!) pizzarestaurant Paesano's proberen.  Die bezorgen en ik bestel een pizza met allerlei groentes en feta.  Alles op de pizza is ontzettend lekker, vers en heel veel groente, maar de korst vind ik vreselijk.  We hebben zeker zes verschillende pizza restaurants om ons heen, dus we kunnen kieskeurig zijn.

Vanavond is de laatste aflevering van Hell's Kitchen.  Gordon Ramsey zorgt iedere keer weer voor een interessante competitie.  Het gaat vanavond tussen twee vrouwen en ik heb geen idee wie van hen gaat winnen. 

Foto's van vandaag staan hier.

6 reacties:

Anoniem zei

Mooie natuurfoto's. Als ik de foto's wil bekijken op jouw blog zie ik ze allemaal verschijnen in zijn totaliteit, maar moest altijd teruggaan naar de totaliteit om een foto in het biezonder te bekijken en om die reden heb ik ingelogd op facebook om jouw foto's vlugger te kunnen bekijken, wat wel makkelijker is voor mij. Daarna kreeg ik een mail dat ik nu vriend ben van jou, waarvoor dank.
Nog Belgische groetjes van Hilde en bij ons is ook de ergste warmte voorbij.

Anoniem zei

Wat zijn de Great Falls toch mooi.
Dat verveelt nooit.
Fijn weekend, Bea

Anoniem zei

Zal wel een domme vraag zijn maar wat is een powerwasher?? Zoiets als een hoge druk spuit?
Ik heb gisteren weer heerlijk gevaren in Loosdrecht waar de hortensia's allemaal in bloei waren de Kievitsbuurt en Kalverstraat, prachtig!
Fijn weekend!

Groetjes, Evelyn

Petra zei

@Hilde - Er is toch iets misgegaan met dat Facebook, ik zag vandaag dat ik jou opnieuw moest aanvragen. Kun je mijn vriendschapsverzoek nog even goedkeuren? Hopelijk gaat het nu goed!

@Bea - Inderdaad, ik zou er wel iedere dag heenkunnen, altijd weer anders.

@Evelyn - Ja, hoge druk spuit inderdaad.

Anoniem zei

Beste Petra,
Ik heb jouw vriendschapsverzoek terug goedgekeurd.
Hopelijk lukt het nu.
Hilde.

Anoniem zei

Hé, ik ben vandaag super opgewonden. Ik zag opmerkingen van mensen die al een lening van LAPO M-F hadden gekregen en toen besloot ik een aanvraag in te dienen op basis van populaire aanbevelingen en pas een paar uur geleden bevestigde ik een totaalbedrag van 50.000 euro op mijn rekening. Dit is echt geweldig nieuws en ik raad iedereen die een echte lening nodig heeft aan om een aanvraag in te dienen via hun e-mail: lapofunding960@gmail.com