Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juli 31, 2013

"Hump Day"

Woensdag wordt hier ook wel "hump day" genoemd, het midden van de week en nog maar twee dagen voor het weer weekend is.  Om de een of andere reden heb ik vanochtend het gevoel dat de week al verder gevorderd is.  Misschien omdat Rick zondag vertrok en dat daardoor als een doordeweekse dag voelde?  Wie zal het zeggen.

Na de spannende en prachtige dag van gisteren staat er vandaag bijna niets op het programma.  Als ik opsta schijnt de zon vrolijk en ik stap even vrolijk uit de garage om Cosmo zijn ochtendwandeling te geven. 

Bijna stap ik echter op een "cadeautje" van waarschijnlijk Snickers, een dode "vole" (kleiner dan een mol met een korte staart).  Dit soort cadeautjes krijgen we regelmatig, maar meestal is Rick er om het lijkje op te ruimen.  Ik kan me er niet toe zetten het aan te raken.  Ten tijde van dit schrijven ligt het beestje er nog steeds, want ik heb de kinderen ook niet kunnen overhalen hem op te pakken.

Deze zag ik toevallig ook vandaag op Facebook, gelukkig krijg ik ze niet op mijn kussen!
 

Om half tien wacht Sharon me al op voor personal training.  Zij hebben een huis dichtbij Shenandoah National Park en daar ook regelmatig beren in de tuin.  Ze vonden mijn berenfoto's echter super en haar man wilde weten waar dat was, want dat wilde hij ook meemaken.  Sharon moest daar om lachen. Een ding met beren, ze blijven niet op een plek staan.

Het uur gaat, al kletsend, vooral over onze tieners, beiden derde kinderen.  Geen van beiden doen verschrikkelijke dingen, maar ik wist bijvoorbeeld weer helemaal niet waar Saskia heen was vanochtend en wanneer zij haar Duitse lessen doet is me ook een raadsel. 

We zijn het erover eens dat we wel de hele dag op hun huid kunnen zitten, maar dat creeert ook zo'n vervelende situatie telkens.  Zucht!  Gedeelde smart is wel halve smart, vinden Sharon en ik. 

Na het uur met gewichten doe ik nog een uur op de ARC trainer.  Mijn David Baldacci boek is weer super spannend, ik kan het bijna niet wegleggen.  Intussen krijg ik sms-jes van Katja.  Zij heeft het helemaal gehad met haar huisgenoten in Blacksburg.  Gelukkig voor haar gaan we haar dit weekend verhuizen naar Roanoke.

Intussen is het bewolkt, maar de temperatuur nog erg aangenaam.  Ik besluit weer eens een garden pesto saute met garnalen van Noodles & Company te halen voor de lunch.  Kai doet dit keer niet mee, want hij eet net een heel laat ontbijt.  Buiten op het deck eet ik het op.

De afgelopen vier dagen waren erg druk en dat merk ik wel aan mijn lichaam.  Of misschien is het ook het slechtere weer dat eraan komt.  Om ons heen is er allerlei regen en donder, maar vooralsnog is het hier droog.  Kai en ik hebben gisteren in ieder geval de beste dag uitgekozen om de natuur in te gaan.
Zonnige bloemen in onze achtertuin

Tijd om mezelf weer even terug te fluiten, dus.  Ik lees een tijdje in de hangmat en ga dan mijn buurmeisje vragen of ze volgende week voor onze katten kan zorgen.  Gelukkig kan dat.  Meteen klets ik ook weer gezellig bij met buurvrouw Lorraine. 

We hebben echt geluk met hun als buren en ook de rest van de buren in de straat.  We lopen elkaars deuren niet plat, maar toch is er een vriendschap en zullen ze te allen tijde voor ons klaar staan.

Mijn boek vraagt weer mijn volle aandacht en pas tegen zevenen, als het ook eindelijk hier begint te regenen, bedenk ik me dat het etenstijd is.  Kai vraagt of we Zpizza kunnen bestellen en dat vind ik prima.  En zo gaan we alweer de laatste avond zonder Rick in.

6 reacties:

Tineke zei

ps je video's van eergisteren doen het niet.
volgende week gaan wij naar zeeland op vakantie en de week daarna landen mijn dochter en gezin voor een vakantie in nl.
kortom leuke vooruitzichten.
Gezellig voor je , zo met Kai; succes met de verhuizing van Katja toegewenst en met saskia zachtjes blijven werken aan een wat betere communicatie

Anoniem zei

Evenals bij Tineke lukken de video's van eergisteren bij mij ook niet.
Bij ons eveneens goede buren waar je kunt op vertrouwen.
Spijtig dat Katja niet zo'n goede verstandhouding heeft met haar huisgenoten en daarvoor moet verhuizen. Gaat ze nu alleen wonen of samen met andere (en betere) vrienden?
Groeten van Hilde uit B. en een prettig weekend nu samen met Rick.

Anoniem zei

Het lijkt me zo moeilijk om met huisgenoten samen te wonen. Je kunt niet zo makkelijk kritiek uiten als thuis. Heeft Katja al wat gevonden voor volgend jaar?
Ik heb ook alvast 2 David Baldacci boeken op mijn e-reader staan voor de vakantie, maar het is moeilijk om er niet nu al in te beginnen. Gelukkig staan er nog genoeg andere boeken op om me bezig te houden.
Wij hebben ook fijne buren waar we altijd aan kunnen vragen of ze op het huis willen letten. Als we langer op vakantie gaan brengen we de katten naar een pension maar bij kortere vakanties doen de buren het.
Groetjes Anja L.

Marie zei

Gossie, ik wist niet dat Katja weer problemen heeft met haar huisgenoten? Ze heeft wel heel erg pech he, dit is niet de eerste keer dat ze problemen heeft, toch? Veel succes met de verhuizing!

naomi zei

Hallo

Bah wat een vieze kadootjes krijg jij. Ik zou met handschoenen aan het wel opgeruimd hebben je blijft anders geconfronteerd worden met dat lijkje.

Verder een heerlijke relax dag doet een mens ook goed. Ik ben nu ook in een bijzonder en goed boek bezig. Heet in het Nederlands Blindgeloof (Beyond Belief) en is geschreven door Jenna Miscavige Hill gaat over het leven van kindsaf aan in de Scientology gemeente. Heel bijzonder om dat allemaal te lezen wat de gedachte gangen zijn van die mensen. vandaag de hele middag en avond heerlijk in de tuin zitten lezen.

Liefs naomi

Petra zei

@Tineke - Vreemd dat de filmpjes niet werken, het is de openbare link van Facebook. Alvast veel plezier in Zeeland en met dochter en gezin!

@Hilde - De filmpjes staan ook op Facebook als je ze wilt zien. Katja gaat met een ander iemand wonen.

@Anja - Katja is nog op zoek naar een baan, maar heeft wel een nieuw onderkomen, gelukkig

@Marie - Ja, het is niet makkelijk om met andere vrijwel onbekenden te wonen. Herinner ik me ook nog uit mijn studententijd.

@Naomi - Het lijkje was vandaag opeens weg en een kat (?) heeft er n gepoept, ook niet erg fris. Lijkt me inderdaad ook een interessant boek, die sekte vind ik altijd een beetje eng.