Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juli 10, 2013

Jet lag dagje

Poeh, het werd een moeilijk nachtje vannacht.  Eerst konden we niet slapen, omdat het voor ons natuurlijk tenminste drie uur vroeger voelde.  Daarna bleek Snickers nog los te lopen en die begon midden in de nacht te miauwen en hield niet meer op!  Rick en ik waren beiden te moe om er iets aan te doen en probeerden het, overigens zonder succes, te negeren.

Pas om half tien staan we met moeite op en mijn maag is niet blij om de een of andere reden.  Rick moet wel naar zijn werk, maar gaat duidelijk later.  We hebben geen ontbijtspullen in huis en stoppen bij de Starbucks om daar ontbijt te halen.  Met een ijs-Americano en een groenteomelet sandwich rijden we naar de BMW garage.

Net voor we op vakantie gingen was er weer eens iets serieus mis met Ricks auto.  Hij kan zijn auto vandaag, hopelijk voor een langere tijd, weer ophalen.  Gelukkig hoeft hij er dit keer niets voor te betalen, want dit probleem stemde nog van het ongeluk een paar maanden geleden.

Rick rijdt door naar zijn werk en ik ga terug naar huis.  Ik heb optimistisch als ik ben een afspraak met Sharon gemaakt om om vier uur vanmiddag personal training te doen.  Ik sms haar maar snel dat dat niet gaat lukken vandaag.  Daar voel ik me veel te gammel voor!

Eerst ga ik Cosmo bij de kennel ophalen.  Zo kan hij Katja ook nog even zien, al liggen alle drie de kinderen nog voor Pampus.  Ik ga dan maar drie kwartier op de elliptical staan.  Toegegeven stel ik hem iets lichter in dan gewoonlijk, maar beter iets dan niets, toch?  Gelukkig heb ik ook weer een Fitbit en een spannend boek van David Baldacci, dus de tijd vliegt.

Als ik klaar ben zijn opeens alle drie de kinderen ook op.  Katja en Saskia klagen er ook over dat hun maag niet lekker aanvoelt.  Katja voelt zich ook niet lekker, niet fijn omdat ze vanmiddag ook weer die lange rit naar Blacksburg moet maken.

Voor Katja, Kai en mijzelf haal ik lunch bij Panera (of voor de twee K's is het meer brunch), terwijl Katja inpakt.  Zij loopt al meer dan een uur achter op de tijd dat ze eigenlijk wilde vertrekken en gaat haar "date" met haar nieuwste beau al niet meer halen. 

Na de lunch vertrekt Katja dan toch echt.   Het is wel weer even moeilijk afscheid nemen, maar zij laat Zorro bij ons en we zullen haar eind deze maand ook moeten helpen verhuizen, dus lang zal het niet duren voor we haar weer zien.  Helaas krijgt ze onderweg te maken met heel slecht weer en verkeer en pas na vijf uur sms-t ze veilig aangekomen te zijn.  Het blijft toch een enorme rit, die 400 kilometer!

Door de zonnebrandolie en dergelijke zien mijn nagels er verschrikkelijk uit!  Ik heb een afspraak met Thu, want tijdens de rondleidingen mag ik er dan regelmatig als een verdronken rat uitzien, maar mijn nagels zullen er keurig uitzien, bij Toutatis (zijn er nog andere Asterix liefhebbers hier?)!  Dat doen die nagels dan ook een uurtje later. Ze zijn heel kort, maar er zit een mooie blauwgroene kleur op, zowel tenen als vingers.

Een van de fijne dingen aan thuiskomen is dat het hier in Virginia ook volop zomer is.  Sterker nog, het was hier telkens warmer dan in Hawaii zelfs!  Ook vanmiddag is het weer lekker warm en ik ga op het deck zitten lezen.  Natuurlijk houdt Cosmo me gezelschap en de katten gaan ook naar buiten, met uitzondering van Zorro, die die vrijheid nog niet heeft ontdekt.

 
Snickers heeft een speciale manier om te vragen naar buiten te mogen: zijn pootjes heel snel heen en weer laten gaan op het raam naast mijn stoel
 
Hier buiten geniet ik toch ook weer van al het groen om ons heen.  Virginia is ook een prachtige staat.  Als "mijn" cardinaaltje me weer toe komt zingen voel ik me weer helemaal thuis.  We zagen in Hawaii ook cardinaaltjes, maar ze zijn de staatsvogel van Virginia.  

Rick komt thuis en we bestellen kabobs van Friends.  Ik zit nog heerlijk buiten tot het vervaarlijk begint te rommelen en niet veel later plenst het.  Arme Cosmo is weer erg zenuwachtig, hoewel het minder lijkt te worden. 

Hopelijk gaat het slapen vanavond beter en werkt mijn maag morgen ook beter mee. Ik heb zin in de rondleiding, al is het weerbericht slecht, maar hoop me wel fysiek beter te voelen.  Het is tenslotte een flinke wandeling.

10 reacties:

Sally zei

tja die eeuwige jetlag. Ik hoop dan ook dat jullie inderdaad beter slapen vannacht. Maar wel lekker om weer thuis te zijn en je trouwe viervoeter weer om je heen te hebben.

Anoniem zei

Sterkte met je jetlag.
En hopelijk een droge rondleiding.
Groet, Bea

Anoniem zei

Hiet ook een Asterix en Obelix fan. Geweldige strips. Ik pak ze nog steeds. De films zijn ook leuk, Gerard Depardieux is een geweldige Obelix.
Fijn dat Katja goed is aangekomen. Rijden met slecht weer is geen pretje.
Groetjes Anja L.

Ineke zei

Wat een schitterende vakantie hebben jullie gehad en wat ontzettend leuk om op deze manier jullie 25-jarige huwelijk te vieren.
Sterkte met de jetlag!

Herna zei

Dus als ik het goed begrijp heeft Snickers de hele nacht buiten zitten te miauwen? Geen leuk welcome voor Snickers!

naomi zei

Hallo

Oh wat is een jet lag toch heftig en dan ook nog zo vaak na de nachtdienst en wat je zegt last vn je maag ben in de nachtdienst als ik wakker wordt ook vaak misselijk en zo. Heb jeje nieuwe fitbit in SF gekocht?

Wat is katja haar date met haar nieuwe beau?

En nee hier geen echte astrix fan vindt de films wel vermakelijk maar lees de strips niet. Hoop dat je rondleiding goed is gegaan.

Heerlijk om alle dieren weer om je heen te hebben.

Liefs naomi

Anja zei

Oh, vervelend die jetlag, hopelijk zijn jullie snel weer in het ritme. Fijn dat Katja goed is aangekomen het is toch een hele afstand.

Petra zei

@Sally - Ja, jullie zullen ook wel de nodige ervaring met jetlag hebben!

@Bea - Je hopen heeft geholpen! Bedankt :)

@Anja - De films heb ik nooit gezien, toch eens naar op zoek!

@Herna - Als ik me niet vergis is dit de tweede keer dat je onterecht suggereert dat wij niet goed voor onze dieren zorgen. Stel ik niet op prijs! Snickers was niet buiten (waar lees je dat?). Hij was alleen niet in de basement waar hij altijd met Meike slaapt. Hij had volle toegang tot eten, water en kattenbak, maar heeft al van jongs af aan dat hij midden in de nacht gaat miauwen als hij geen aandacht krijgt. Precies de reden dat we ze (in de overigens riante) basement sluiten.

@Naomi - Gebrek aan slaap slaat altijd al op mijn maag inderdaad. Katja's beau en zij is nog heel pril, we zullen zien wat daar uit komt

@Anja - Inderdaad, iedere keer weer een opluchting.

Petra zei

@Ineke - Jou nog vergeten, sorry! Inderdaad was het een heerlijke vakantie!

Herna zei

Sorry,dan heb ik het los lopen verkeerd begrepen.