Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, september 10, 2013

Een heel leuke verjaardag!

De zon schijnt weer vrolijk als ik wakker word.  Rick wenst me een "Happy Birthday!" en zegt dat hij "zo" terugkomt.  Ik draai me nog even om en doezel nog wat, maar ben een half uurtje later klaarwakker. 

Wachtend op Rick begin ik vast de vele leuke verjaardagswensen op mijn blog, Facebook en via de email te lezen. Jammer dat Facebook het zo moeilijk maakt op iedereen persoonlijk te reageren, maar bij deze ook nog hartelijk dank voor alle gelukwensen hier en op Facebook!

Niet veel later komt Rick met een heerlijk ontbijt, een Americano koffie van Starbucks en een power breakfast sandwich van Panera.  Het duurde langer om het te halen dan Rick had verwacht, maar hij heeft nog net tijd om samen op het deck te ontbijten voor hij naar zijn werk vertrekt.

Saskia vertrekt ook naar school en ik plant mezelf boven op de elliptical voor een uur cardio.  Met alweer het vijfde boek in de Leigh Koslow mysterieserie van Edie Claire gaat de tijd snel.  Daarna wandel ik nog even met Cosmo, maar het loopt al tegen de 30 graden en ver wil hij niet.


Als ik terugkom ligt er een doos op de stoep bij de voordeur, die ik meteen herken als zijnde een boeket bloemen.  En jawel, het is een prachtig boeket verschillend gekleurde Peruviaanse lelies van Rick en de kinderen.  Die bloemen horen bij mijn favorieten en ik zet ze gauw in een vaas.

Dan haast ik me naar boven de douche in en ga dan op pad.  Ik haal Karin op, die me uitnodigde voor mijn verjaardagslunch.  Ze heeft gereserveerd bij Mon Ami Gabi en we krijgen een tafeltje in de schaduw op hun terras. 

We krijgen een fles water en hun lekkere verse stokbrood en de serveerder vertelt de specials van vandaag.  Daarvan vind ik de appel en gember koude soep erg lekker klinken en bestel daarbij ook de gerookte zalm.  Karin neemt de andere koude soep, de gazpacho met een salade.  Om op mijn verjaardag te toasten nemen we er ook een glaasje wijn bij.

De soep komt en dan zit er een fijne poos tussen dat gerecht en het tweede gerecht.  We hebben zo echt de tijd om te genieten en bij te kletsen.  Ook mijn zalm is werkelijk heerlijk.  Als we onze tweede gerechten ophebben wacht mij nog een verrassing.

Bij het bestellen van de wijn liet ik vallen dat het mijn verjaardag is en Jack, de serveerder, is dat niet vergeten.  Hij komt een chocoladesoesje gevuld met vanilleijs brengen waarop een kaarsje brandt.  We krijgen er twee lepels bij, maar goed ook, want zo'n heel dessert zou ik niet meer opkunnen!  Wel heel leuk en attent vind ik het!

Na lekker lang genoten te hebben van de warmte lopen we weer terug naar de van en zet ik Karin weer thuis af.   Saskia is terug uit school en heeft een lading huiswerk.  Ik installeer me met mijn boek en een enorm glas ijswater op het deck.  Het is wat vochtig, maar ik vind het heerlijk buiten!

Intussen heb ik ook voicemail berichtjes van familie en vrienden om me te feliciteren en krijg ik mijn broer in Nederland en Christine "live" aan de telefoon.  Volgens mij heeft iedereen van over de hele wereld, die ik zelfs maar een beetje ken, me vandaag gefeliciteerd en dat vind ik toch wel heel bijzonder.  Zo met het internet wordt dat "jarig zijn" gevoel zeker versterkt.

Katja heeft vanochtend opgebeld en ik vond het fijn haar stem weer even te horen.  Ze is duidelijk gespannen en kwam net terug van weer een sollicitatiegesprek, maar dan een uur weg.  Hopelijk wordt dit wat.  Ze vertelde me dat ik een cadeautje nog tegoed houd, maar alleen het feit dat ze belde is voor mij al genoeg cadeau, hoe sappig dat ook klinkt.

Kai belde vanmiddag ook en ik kreeg een leuke kaart en een Amazon.com cadeaubon van hem.  Zo kan ik lekker meer boeken voor mijn Kindle kopen.  Saskia heeft een leuke mok van Iejoor, een van mijn favoriete Disney figuren, voor me.  Heel lief, zoals de kinderen ieder hun best hebben gedaan. 

Rick komt thuis en we gaan op weg naar het restaurant van mijn keuze voor mijn verjaarsdiner, PassionFish.  Saskia gaat niet mee, al is Rick het daar niet mee eens.  Zij heeft heel veel huiswerk, al gegeten en ik hoef niet per se een huiswerkmakende tiener mee aan tafel te hebben.  We gaan dus met zijn tweeen naar Reston.

Grappig genoeg is dit het buurrestaurant van Mon Ami Gabi waar Karin en ik lunch aten.  Ook hier is er een gezellig terras en de temperatuur is inmiddels heerlijk met een warm briesje.  Ricks voorkeur zou naar binnen eten gaan, maar hij laat galant de keus aan mij en tja, ik heb slechts een mouwloos jurkje aan en dan heb ik het binnen in de air conditioning al gauw koud.

Gelukkig vindt Rick het op het terras ook goed uit te houden.  We bestellen een cocktail en dan overhandigt Rick mij mijn cadeautjes voor het eten komt.  Als eerste overhandigt hij mij een leuke kaart met daarin een grote verrassing.

Rick had al gehint dat hij mij net als vorig jaar een reisje cadeau wilde doen en koos daarvoor dit jaar de stad, die ik al heel lang beter wil leren kennen: Charleston, South Carolina!  Echt super, begin november ga ik daarheen.  Ik hoop dan ook mijn eerste vriendin hier in de VS ooit weer te zien daar, maar of dat gaat lukken valt nog te bezien natuurlijk. 

Alleen zo'n papiertje met een beloofd reisje vond Rick echter te saai (ik was er al meer dan blij mee!).  Hij overhandigt me ook nog een klein doosje.  En kleine doosjes zijn mijn favoriet, want meestal schittert de inhoud en ik ben net een ekster. 

Inderdaad zitten er twee Pandora bedeltjes in: een eendje, want ik spaar eenden, en een kersenbloesem, geen uitleg nodig, denk ik.  Ze gaan meteen aan mijn armband, althans, de eend, want de kersenbloesem past niet wat we ook proberen.  Niet getreurd, Rick moet morgen bij Tysons Corner zijn en kan hem dan inwisselen.  Mijn tweede Pandora armband begint ook al vol te raken, zo leuk al die bedels met een herinnering!

Bovenaan mijn menu staat "Happy Birthday" en daaronder veel gerechten, die ik allemaal heerlijk vind. Mijn eten bestaat dan ook uit mijn favoriete gerechten ooit!  Vooraf de gazpacho met kreeft, super lekker!  Dan Amerikaanse "spoonbill" caviaar met mais blini, die niets onder doet voor "echte" caviaar. 

Rick neemt de garnalencocktail vooraf met enorme gamba's.  Als hoofdgerecht heeft hij de zalm en ik de kreeftcocktail (wat een halve kreeft blijkt te zijn) en de PassionFish rol sushi.  Alles smaakt even goed!  Ik had me geen lekkerder verjaarsmaal kunnen voorstellen en ik ga dit restaurant weer op mijn radar zetten voor speciale gelegenheden.

Net als met de lunch krijg ik hier ook een gratis dessert voor mijn verjaardag.  Dit keer mag ik kiezen van de lijst en het wordt de chocolade "bom", omdat ik weet dat Rick die ook het lekkerst vindt.  Het is het idee voor mij, een paar hapjes dessert is genoeg.

De "bom" wordt ook met een kaarsje gepresenteerd, maar helaas staat er teveel wind dus het vlammetje is uit voor ik mijn wens kan doen.  Niet getreurd, het dessert is erg lekker en zeer tevreden gaan we huiswaarts. 

Nog even America's Got Talent kijken en dan is deze superleuke verjaardag ook weer voorbij.  Ik heb van iedere minuut genoten en voel me echt rijk om zoveel mensen te kennen, die een lief woordje voor mij overhebben.   Ik kan er niet over uit.  Wat een heerlijke verjaardag en op naar het drieenvijfstigste jaar van mijn leven!

13 reacties:

Hester zei

Een dag te laat, maar als nog gefeliciteerd!
Hester

Anoniem zei

Wat een leuke verjaardag, je bent lekker verwend.
Hopelijk vind Katja snel een baan.
Groet, Bea

Anoniem zei

Alsnog gefeliciteerd !!!
Mieke

Anoniem zei

Je hebt een "super "verjaardag gehad.En wat een heerlijke lunch en dinner,om van te watertanden.
Alleen ben ik geen liefhebber van kaviaar.
Mijn dag kan ook niet meer stuk na een zeer enthousiast telefoontje van Cathy; mam we hebben de job !!
Eindelijk na 2 jaar kunnen ze weer in een show aan de slag.Een pak van mijn hart want het begon er wel heel somber uit te zien.
Kind en manlief helemaal gelukkig natuurlijk. En ik ook .
Daar had ik wel een nachtelijk telefoongesprek voor over.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Heel hartelijk gefeliciteerd, je hebt een leuke verjaardag gehad, met mooie cadeautjes, etentje en ook prachtige bloemen.
Ik duim voor Katja dat ze gauw een baantje krijgt!
Groetjes, Ida

naomi zei

Hallo

Wat een leuke verjaardag heerlijke lunch en diner. Je bent ook heel veel gefeliciteerd online. En ook fijn dat de kinderen hebben gebeld is toch een gemis op zo'n dag.

Wat een superman is Rick toch om je weer een reisje kado te doen. Charleston zegt mij niet veel maar ben benieuwd naar jouw ervaringen. En dan ook nog wat bling bling.

Liefs Naomi

Petra zei

@Hester - Dank je :)

@Bea - Ik ben zeker verwend!

@Mieke - Dank je wel!

@Wil - Wat een supernieuws! Veel succes aan hen gewenst!

@Ida - Dank, al dat duimen moet toch eens wat uithalen!

@Naomi - Charleston is vooral bekend om zijn geschiedenis. Niets voor Rick, maar ik zie er enorm naar uit!

Floor zei

Nog een verlate verjaardagswens van mij. Maar uiteraard daarom niet minder hartelijk. Gefeliciteerd!
Groetjes, Floor

Floor zei

Nog een verlate verjaardagswens van mij. Maar uiteraard daarom niet minder hartelijk. Gefeliciteerd!
Groetjes, Floor

Floor zei

Nog een verlate verjaardagswens van mij. Maar uiteraard daarom niet minder hartelijk. Gefeliciteerd!
Groetjes, Floor

Floor zei

Nog een verlate verjaardagswens van mij. Maar uiteraard daarom niet minder hartelijk. Gefeliciteerd!
Groetjes, Floor

Floor zei

Nog een verlate verjaardagswens van mij. Maar uiteraard daarom niet minder hartelijk. Gefeliciteerd!
Groetjes, Floor

Floor zei

Ha ha, oeps....ik dacht dat hij telkens mijn reactie niet had gepakt. Sorry van het spammen van je reacties.