Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, september 15, 2013

Een rustig weekend thuis

In de veronderstelling dat we vannacht met zijn tweeen thuis zouden zijn, hebben Rick en ik weer eens het alarm gezet.  Dat zouden we veel vaker moeten gebruiken, maar negen van de tien keer vergeet Saskia of Rick het uit te zetten voor ze vertrekken, een heel vroege luide wekker tot gevolg hebbend.

Maar ja, we betalen voor de service, dus aan gaat het ding.  Het is dan ook flink schrikken als de bellen en rinkels ons om vijf voor half negen uit de slaap halen!  Rick denkt dat ik het niet goed heb ingesteld en dat Cosmo's rondlopen het alarm heeft doen afgaan.  Maakt niet uit dat Cosmo aan mijn kant van het bed diep in slaap lag...

De alarmcentrale belt vrijwel meteen en ik geef ze ons paswoord om te laten weten dat er niets aan de hand is.  Al ben ik er nog zeker niet van overtuigd dat een van de dieren het alarm heeft Twee minuten later weten we de reden. 

Opeens staat Saskia voor onze neus!  Alles was gisteravond heel leuk, maar haar vriendin Kaylee heeft vannacht erge koorts gekregen.  Om zes uur vertelde ze Saskia dat ze te ziek was om de Color Run te lopen en ook om naar huis te rijden.

Heel jammer, natuurlijk!  Maar ja, alleen de Color Run lopen is ook niet leuk voor Saskia, bovendien moest haar vriendin naar huis.  Ze lieten Kaylee's auto in Richmond en Saskia reed hun beiden terug.  Echt wel pech, maar Saskia neemt het nogal laconiek op en zoekt meteen haar bed op.  Er zal vast niet erg goed geslapen zijn op die bank in de dorm van VCU.

Rick staat op, maar ik blijf nog wat nadoezelen.  Als ik er ook uitkom valt het op hoe koud het is voor ons gevoel (ik weet het, onze "koude" temperaturen 's nachts zijn de dagtemperatuur in Nederland nu).  Rick heeft de warme koffie (en thee voor hem) al klaarstaan en de ei en kaas muffins ook.

Na een gezellig ontbijtje samen gaat Rick in de tuin naar zijn pompoen kijken.  Die is niet geworden wat hij wilde, ondanks allerlei onderzoek en constante liefdevolle zorg van Rick.  Hij denkt dat er een rot in is gekomen en baalt er enorm van.  Gelukkig deden zijn verschillende pepers (jalapeno's, bananen en habanero) voor het huis het beter, die zijn mij te heet, maar Rick eet de laatste weken overal verse pepers bij.

We gaan naar Anytime Fitness en doen daar veertig minuten cardio.  Ik heb nog steeds veel last van mijn spieren en neem ruim de tijd om te strekken en Rick ook.  Ik gebruik ook de roller, want mijn heupen doen veel pijn.  Het voelt allemaal een stuk beter naderhand.

Rick wil nog even bij een nieuwe winkel op Church Street kijken.  Dit is het gezellige oudere gedeelte van Vienna.  Cocoa Vienna heeft de plek van een oude speelgoedwinkel overgenomen (en ik mis die nog steeds want ze hadden superleuke poppenhuisspulletjes) en heeft er een heel nieuw gebouw neergezet.

Het ziet er allemaal prima uit, maar wij hebben geen trek in chocolade en verlaten de winkel zonder iets te kopen.  We vragen ons serieus af hoe zo'n luxueuze chocoladewinkel hier gaat overleven.  Maar ja, dat vragen we ons bij veel speciaalzaakjes in de oudere plaatsjes hier af.

Rick is duidelijk op onderzoek uit, want hij komt niet vaak in dit gedeelte van de stad, dus we lopen nog wat verder langs Church Street.  We lopen Caffe Amouri in waar Saskia vaak komt met vriendinnen, ook om schoolwerk te doen.  Ik ben daar al eerder geweest, het is een gezellig cafe.
 
Inmiddels is het ruim lunchtijd.  Ik laat het aan Rick over om te kiezen waar we gaan lunchen.  Dat wordt Sweet Leaf.   We lopen erheen en dan is het moeilijk kiezen. Er staat allerlei lekkers op het menu. 

Mijn keuze valt op de linzensalade, zo ontzettend lekker en luchtig is die met boerenkool en wortel er ook doorheen.  Daarbij een bakje knapperige boerenkool en mijn lunch is super!  Rick heeft de zalmsandwich en teveel zalm, dus ik krijg daar ook een paar stukjes van.

Aan de overkant zien we dat er een nieuw Vietnamees restaurant komt. Alweer iets nieuws om straks te proberen!  Bijna iedere week opent hier wel een nieuw restaurant vlakbij op het moment.

Saskia staat net op als we thuiskomen.  We doen een aantal dingen in en rond het huis en gaan dan voor het huis in het zonnetje genieten van het mooie weer.  Het is te koel voor het deck, maar voor is het erg lekker en ook leuk om de buren weer eens te zien, die meteen een praatje komen maken.

Zo'n blauwe lucht!

Met Cosmo speel ik "zoek" in het gras.  Dat is een spelletje dat we al sinds hij puppy was spelen.  Ik gooi een klein stukje van een Pupperoni in het gras en Cosmo zoekt het op.  Zijn reukorgaan is zo sterk dat hij het gros ervan vindt, hoe ver weg ook! 
Hij vindt het koelere weer heerlijk

Pas als de zon achter de bomen verdwijnt wordt het te koud om buiten te zijn.  Saskia heeft haar avondeten al op.  Rick en ik hebben opeens zin om naar P.F. Changs te gaan.  Daar zijn we al heel lang niet meer geweest!

We krijgen meteen een tafeltje en bestellen de heerlijke peper en zout calamari.  Als "hoofdgerecht" wil ik de ahi crisp, rauwe tonijn met tomaat, komkommer en avocado op een wonton cracker.  De serveerster zegt dat dat echt niet genoeg gaat zijn, dus ik bestel er dan ook maar een kop hot and sour soep bij.

Die laatste is erg lekker, maar onnodig, die ahi crisp is zeker genoeg!  Door de soep kan ik het dan ook niet helemaal op, maar erg lekker is het wel.  Rick heeft een gerecht met biefstuk dat er ook erg lekker uitziet. 

Thuis horen we opeens allerlei vuurwerk.  Cosmo is er helemaal nerveus van.  Onze buurjongen heeft een aantal vuurpijlen gekocht en schiet die af.  Eigenlijk illegaal hier in Virginia (alleen siervuurwerk mag), maar geen haan die daarnaar kraait in werkelijkheid.  We genieten even van een paar mooie vuurpijlen en ik denk nog maar even niet aan hoe snel het ook weer Oud en Nieuw zal zijn!

Zondag

Lekker uitgeslapen hebben we, nu de nachten koeler zijn slaapt het wel een stuk beter.  De zon schijnt weer volop en het is ook een stuk warmer dan gisterochtend als we ons zondagse ontbijt van Starbucks gaan halen.  Na een paar weken niet bij deze Starbucks geweest te zijn worden we als oude bekenden begroet door de barrista's, erg leuk.

Het is warm genoeg om in het zonnetje op het deck te eten.  Dat is zo lekker dat ik veel moeite moet doen om te gaan sporten!  Gelukkig is het makkelijk even naar boven te lopen en de elliptical op een interval in te stellen.  Ik lees mijn boek uit, het laatste van Edie Claire dus ik moet op zoek naar een nieuwe auteur, en heb er dan bijna een uur opzitten. Genoeg voor vandaag, besluit ik.

Rick en ik gaan naar Whole Foods om daar spullen om vanavond lekker te grillen te halen.  Met dit mooie weer hebben we daar veel zin in en daarin zijn we duidelijk niet de enigen.  We halen ook gelijk proviand voor de lunch. Buiten zie ik de grote pompoenen al liggen, ook met verschillende vormen en kleuren.  Mooi, maar nog wat te vroeg naar mijn smaak.

We maken lunch en eten onze sandwiches buiten op het deck.  Dan laden we de fietsen achterop de van en rijden naar Spokes Etc. in Vienna.  Daar willen we de fietsen een beurt laten geven, die volgens de bekwame fietsenmaker vooral Ricks fiets hard nodig heeft.  Mijn Delfts blauwe zadelhoesje krijgt allerlei complimenten.

We moeten een kwartiertje wachten terwijl men kijkt wat er al dan niet mis is met de fietsen.  Het valt me op hoe druk het hier is op een zondagmiddag!  Natuurlijk is het ook een prachtige (fiets)dag en Spokes belooft kleine probleempjes tijdens het fietsen meteen te maken.  Hun winkel ligt slechts een paar fietstrappen van het W&OD pad.

Het is zulk mooi weer en Cosmo heeft zijn wandeling nog niet gehad.  Rick gaat zelfs mee dit keer.  We lopen naar onze oude buurt bij de metro en rond de vijver daar.  Daar is het nu zo begroeid dat je de vijver nauwelijks meer kunt zien.  Duidelijk worden de ganzen erin gevoerd, want die komen allemaal afwachtend op ons afzwemmen en zijn absoluut niet bang van Cosmo.

Tot het te koel wordt zitten we buiten te lezen en te computeren.  Rick maakt een heerlijke maaltijd op de barbecue.  Ik heb een stuk zalm op een houten plankje wat het een heel lekkere gerookte smaak geeft. Rick heeft een lamskabob.  Daarbij lekkere gegrilde groene asperges en olijfstokbrood.  Een eenvoudig maal, maar oh zo lekker.

Het was weer een heerlijk weekend.  Lekker ontspannend en prachtig weer, en ik ben ingepakt om morgen op reis te gaan.  Ik ga drie internetvriendinnen ontmoeten de komende dagen en ik kan niet wachten!

7 reacties:

Becs zei

Jammer dat Saskia de color run nu niet heeft kunnen lopen.

Anoniem zei

Eens een rustig weekend thuis is ook wel eens gezellig, zeker omdat je de volgende dagen een reisje hebt gepland met je internetvriendinnen.
Jullie fietsen zijn nu terug in orde gemaakt en nu kunnen jullie misschien terug meer fietsen in jullie mooie omgeving. Hier bij ons in België zijn elektrische fietsen populair aan het worden zeker bij oudere mensen, is dat bij jullie in de U.S. ook het geval?
In ieder geval Petra, wens ik jou aangename dagen met je vriendinnen.
Groeten van Hilde uit B.

Jeanny zei

Wat een mooie blauwe lucht!!
Veel plezier, Jeanny

Anoniem zei

Ik had ook een heerlijk rustig weekend.... Veel plezier met je internetvriendinnen.... ik ga over 3 dagen lekker naar de zon op vakantie en laat de herfst hier voor wat die is!
Groetjes, Evelyn

Anoniem zei

Heerlijk zo'n rustig weekend.
Veel plezier de komende dagen.
Groet, Bea

Anoniem zei

Fijn he een rustig weekend, ik heb een heel druk weekend gehad, maar wel erg Leuk. Ik ben met onze hond JJ een weekendje weg geweest. We hebben een hondeshow gedaan in Belgie. En het was heel gezellig en leerzaam. Ik ben wel een beetje veel jaloers op jullie weer hoor! Hier hebben we zondag wel droog weer gehad, maar wel koud. En vandaag is het ook niet echt warm geweest. De warmte is hiet nu wel voorbij, we mogen blij zijn als we 20 graden halen. Veel plezier de komende dagen, hopelijk heb je geen pijn. Groetjes Tine.

Petra zei

@Becs - Ja, gelukkig heeft ze hem vorig jaar al een keer gedaan anders was het helemaal een teleurstelling geweest.

@Hilde - Nee, electrische fietsen heb ik hier nog niet gezien.

@Jeanny - Dat was het zeker!

@Evelyn - Fijne vakantie!

@Bea - Dank je, gaat wel lukken

@Tine - Dat klinkt inderdaad als een leuk weekend met de hond.