Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, september 03, 2013

Eerste schooldag voor de laatste keer

Om half zes gaat Ricks wekker en helaas word ik daar ook wakker van.  Rick staat op en helpt Saskia naar school.  Zo vroeg opstaan lukt mij van geen kanten, maar wakker ben ik toch wel.  Beiden zijn al vertrokken als ik opsta.  Ik zou dus heel uitgeslapen moeten zijn, maar zo werkt het niet met mijn lichaam, helaas.

Rick belt dat hij ook flink moe is (natuurlijk, het was nog donker toen hij opstond!) en Saskia sms-t dat haar hoofdpijn van gisteren er nog is en ze nauwelijks functioneert.  Daarna nog een wanhopige sms dat ze ieder jaar die hoofdpijn heeft op de eerste dag van school.  Ik vind het zo naar voor haar, want herken dat ook van vroeger.

Sharon wacht me al op bij de sportschool.  Ook zij heeft nu nog maar een kind officieel thuis, haar jongste (en enige dochter) is aan high school begonnen vandaag.  Haar oudste is na zijn graduation echter ook weer thuiswonend, dus het is drukker bij haar thuis.

Na een uur intensief gewichten doen, doe ik ook nog een half uur cardio.  Ik neem me voor weer meer naar de sportschool te gaan, want daar heb ik ook nog wat aanspraak.  Mijn overbuurvrouw Linda was er bijvoorbeeld vandaag. 

Haar jongste, Mary Kate, is net zo oud als Saskia en volgend jaar de laatste van haar zeven kinderen om het huis te verlaten.  Mary Kate en Saskia waren heel goede vriendinnen, net als Linda's oudere dochter Laura en Katja, maar nu is MK zo druk met haar religieuze verplichtingen (zij zijn Mormoons) dat ze geen tijd meer heeft voor haar vroegere vrienden en vriendinnen hier in de straat.  Wel jammer.

Na anderhalf uur bij de sportschool haast ik me naar huis.  Daar maak ik me klaar om te gaan lunchen met Lea Ann.  Ik ontmoet haar bij Four Sisters, een heel goed Vietnamees restaurant hier vlakbij.  We delen hun ontzettend lekkere Vietnamese loempia's en dan neem ik, zoals meestal, gehakt in druivenbladeren, maar Lea Ann's garnalen zien er ook erg lekker uit.

We hebben heel wat te kletsen.  Haar oudste hebben ze net weggebracht naar de University of Michigan en haar jongste heeft er moeite mee dat haar zus niet meer thuiswoont.  We praten over de zomer, die gewoon zomaar voorbij is en nog veel meer.  Het eten is ook superlekker!

Na een uur of anderhalf nemen we met moeite afscheid, want we zijn nog lang niet uitgepraat.  We nemen ons voor snel weer iets samen te doen.  Ik rijd gauw naar huis en bel Saskia's bijleslerares dat ze vanmiddag niet zal komen.  Saskia vertrekt zodra ze thuiskomt naar bed, het arme kind.  School begint hier ook zo idioot vroeg!

Voor mij is deze middag de tijd om mijn haar en nagels te laten doen.  Bij de kapsalon maken Carmen en Mona mijn haar weer helemaal netjes.  Thuis maak ik Saskia even wakker, want als die blijft slapen lukt het vannacht weer niet, en ga dan naar de nagelsalon.

"T." zorgt ervoor dat mijn nagels er na een uur weer keurig uitzien.  Dit keer heb ik een zeegroene kleur gekozen.  Nog even een lekker zomerse kleur, ook op mijn tenen, de zomer is tenslotte pas eind september officieel voorbij.

Thuis tref ik een heel moeie familie aan.  We bestellen makkelijk Zpizza als avondeten, voor Saskia een veganistische.   Lekker tv staren is het daarna.  Hopelijk is iedereen morgen beter, geen hoofdpijn voor Saskia, Rick beter uitgerust en ik ook geen pijn, want het was vandaag geen goede dag.  Toch een vreemde gedachte dat we volgend jaar geen kind meer hier op Fairfax County Public Schools zullen hebben!

 
Zelfs de katten zijn te moe om te vechten
 
Foto's van dit weekend staan hier.

11 reacties:

Margreet zei

Ach wat een vervelende eerste dag voor Saskia. Inderdaad maar hopen op een betere dag voor jullie allemaal!

Ymkje zei

Jammer van zo'n 'mindere' dag, hopelijk ziet het er morgen allemaal weer zonniger uit!

Tineke zei

Het is altijd jammer als je afscheid moet nemen van een bepaalde levensfase; kids lekker dichtbij op school; geniet van het laatste jaar.
Apart dat jullie zo hechten aan het officiele einde van de zomer; jullie hebben nog lang veel zon en lekkere temperaturen.
wij genieten hier van de extra lange zomer; morgen weer 30 graden; gaan met bedrijf dagje uit; hoop dat er wat met/op het water bij zit

Anoniem zei

Half 6 is toch ontzettend vroeg om op te staan om naar school te gaan voor Saskia. Voordeel is natuurlijk dat ze dan nog een mooie nam. heeft en toch nog wat leuks kan doen.
Voor vandaag een pijnloze dag voor jou en Saskia en voor Rick wat meer rust.
Groeten van Hilde uit B.

Marion2 zei

Altijd moeilijk om weer voor het eerst naar school te gaan. En dan ook nog zo vreselijk vroeg. Vraag me af wat daar het voordeel van is.
En aan het laatste jaar begonnen met een thuiswonend kind. Een wat weemoedig gevoel, lijkt me. Lekker van genieten dat ze er nog een héél jaar is.

Anoniem zei

Zo even bij gelezen terwijl mijn kleinzoon ligt te slapen.
Wat een belachelijk vroege tijd voor Saskia om op te staan om de schooltijd te halen.
Ik krijg al hoofdpijn als ik er aan denk.
Leuk weekend hebben jullie gehad, hahah, lijkt vast alweer een tijdje geleden.
Jammer dat het zwembad alweer dicht is.
Zomer is inderdaad voorbij bevlogen. Gerard Cox heeft er ooit een liedje over gezongen.
Maar ook wij krijgen nog een bonusje deze week, heerlijk.
Fijne tweede helft van de week.
Groetjes, Bea

Karla zei

Hoe vroeg begint school dan?

Anoniem zei

Alles begint hier zo vroeg. Op mijn werk denken ze er niks raars van om vergaderingen om 7 uur te plannen.
Hopelijk zal ze een goed jaar hebben! Vervelend die hoofdpijn. Ik had vroeger standaard keelpijn , beginnend de week voor school begon. Ook van de stress denk ik, moeilijk om ze te helpen. Ontspanningsoefeningen?
Annemiek

jolanda zei

Tja, schooltijden. Ik weet nog dat ik op het mbo zat en de trein van half 8 moest hebben en dus om kwart over 7 op de fiets naar het station ging. Maar ik pakte mijn tas 's avonds al in en mijn moeder smeerde mijn brood, dus als ik om kwart voor 7 onder de douche sprong dan redde ik het wel. Mijn ontbijt, de boterhammetjes, at ik in de trein. Klinkt toch iets beter als half 6 op staan.

Jolanda

Anja zei

Jeetje wat moet Saskia vroeg op om naar school te gaan. Ik las bij iemand anders ook al dat de kinderen om 06.20 door de schoolbus werden opgehaald.
Hopelijk is haar hoofdpijn gezakt en zijn jouw pijnen verdwenen.

Petra zei

@Margreet - Gelukkig lijkt de Mineral Ice zijn werk gedaan te hebben bij Saskia

@Ymkje - Dat deed het gelukkig

@Tineke - Het "einde" van de zomer is hier toch wel het sluiten van het zwembad en weer het vroege opstaan voor school. Niet zozeer het weer, dat blijft inderdaad nog wel even lekker. Veel plezier met het uitje!

@Hilde - Ja, vind ik ook, maar Saskia moet altijd van alles doen voor ze naar school vertrekt (ze maakt ook iedere ochtend haar eigen lunch). Katja rolde zowat vanuit bed naar school ;).

@Marion - Ja, een beetje weemoedig inderdaad wel. De schoolbussen zijn de reden van het vroege begin, diezelfde bussen moeten later in de ochtend de basisschool kinderen brengen.

@Bea - Ja, dat liedje herinner ik me nog goed :).

@Karla - Om kwart over zeven moeten ze in de banken zitten, maar ze moet er vroeger zijn om een parkeerplaats te vinden en de schoolbus, zou ze die nemen, komt om kwart voor zeven.

@Annemiek - Inderdaad, heel veel vroege vogels hier. Die Mineral Ice helpt wel goed merk ik altijd

@Jolanda - Zo waren Katja en Kai ook en ik heb al voorgesteld om de lunch de avond tevoren te maken, maar daar wil ze niets van weten

@Anja - Ja, de schoolbussen komen idioot vroeg, afhankelijk van hoever je van school woont.