Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, september 30, 2013

Herfstkleuren binnen

We hebben alle drie moeite op gang te komen deze maandag.  Pas om kwart voor negen word ik wakker, ongekend!  Ik heb Rick niet eens op horen staan en word enkel wakker omdat hij gaat douchen.

Saskia heeft het eerste uur vrij en we eten samen ontbijt.  We zijn allebei dol op Crispix, al eet ik het niet te vaak.  Saskia eet het met amandelmelk en ik met gewone melk.  Dan vertrekt zij naar school en ik naar de sportschool.

Daar wacht Sharon me al op.  Wat vind ik het toch fijn om de personal training op maandag te hebben!  Het is een gezond begin van de week en ook gelijk sociaal, want Sharon en ik hebben nooit gebrek aan gespreksonderwerpen.

Na het uur doe ik nog een half uur cardio en haast me dan naar huis om van het schitterende weer te genieten.  Voor dat kan ga ik gauw boodschappen doen bij Whole Foods.  Ik haal ingredienten voor het avondeten en wat andere spullen.  Er ligt weer allerlei herfstlekkers met pompoensmaak, maar ik laat me niet verleiden!

Wel neem ik sushi mee voor mijn lunch, die ik buiten op het deck opeet.  Daarna neem ik Cosmo mee voor een heel lange wandeling door de buurt.  Hij vindt het allemaal prachtig en wacht geduldig als ik weer bijtjes en andere insekten scherp op de foto probeer te krijgen.


Tot de zon achter de huizen verdwijnt en de muggen mij weer meteen vinden, ga ik in de zon voor het huis zitten lezen.  Cosmo vermaakt zich intussen ook in de voortuin.  Hij blijft lief bij mij, behalve als er een bekende auto aankomt. 

Als Saskia terug uit school komt, moet ze echt stoppen om zeker te zijn dat Cosmo niet onder haar wielen loopt.  Ik heb eens gelezen over een Australische herder, die auto's tot zijn "schapen" telde.  Gelukkig is Cosmo niet zo erg, maar ik wil hem toch afleren zo dicht bij rijdende auto's te komen.

Nadat de zon weg is, is het mijn teken om binnen aan de gang te gaan.  Na de nodige huishoudelijke taken is het tijd om de zomerspullen op te ruimen.  Op deze laatste dag van september kan ik er niet onderuit dat de herfst is gearriveerd.

De zomerspullen gaan de zolder op en de herstversieringen neem ik naar beneden.  Hoe graag ik ook een eeuwigdurende zomer zou willen, het is ook weer vrolijk en gezellig om de rode, oranje en gele kleuren van de herfst binnen te hebben.  Flapjack vindt het ook leuk om ermee te spelen, wat voor een schattige foto zorgt.


Rick komt thuis en gaat eerst even hardlopen.  Dan maken we een zomers maal op de barbecue, zalmburgers.  Ik ben daar dol op en Rick vindt ze ook lekker (al heeft hij er ook een gewone burger bij).  Twee dames bij Whole Foods vroegen mij hoe die burgers zijn, een dacht dat ze droog zouden zijn, maar dat is echt niet het geval.

Vanavond is het weer tijd voor The Voice.  Ik vind vooral de eerste rondes erg leuk.  Bovendien kan iedereen goed zingen.  American Idol en andere talentenshows hebben in de eerste rondes vaak mensen, die zich belachelijk maken.  Op een gegeven moment is dat niet leuk meer.  Ik heb liever dit, mensen, die talent hebben en dan, ondanks dat ze niet gekozen worden, toch gezien worden door mogelijk geinteresseerde partijen.

4 reacties:

Marion2 zei

Wat een prachtige foto's toch weer! Vooral de roze/witte bloem is zó mooi.

De zomer is natuurlijk heel erg fijn, maar ik moet zeggen dat ik misschien nog wel meer van de herfst houd. Of beter gezegd: van de nazomer (en oh wat zou ik dat toch graag eens willen zien in de noordoostelijke staten). Als de temperatuur nog goed is, de bladeren verkleuren en het licht is zo mooi: heerlijk vind ik dat. De pompoenen, herfstbloemen in een mooie vaas, Halloween ..., gezellig toch?

Anja zei

Al ben ik echt een zomermens de herfst heeft ook zijn charmes. Ik verheug me op de Indian Summer kleuren!

Anoniem zei

Bij jullie zijn nog hoge temperaturen en bij de vooruitzichten bij jullie,zie ik nog 30gr staan,noem jij dat geen zomerweer meer?
Vind dat wel warm zomerweer hoor.
Of is dat fahrenheit,dan is het even anders als wat ik denk.
Die foto van flapjack,zo tussen de bladeren is erg leuk.

Groetjes Joke

Petra zei

@Marion - Ja, ik vind de herfst ook leuk, hoor, en de Kersttijd ook, alleen de kou die gaat komen, daar zie ik weer tegenop.

@Anja - Daarvoor kom je hier precies in de goede tijd van het jaar.

@Joke - Ja, dat noem ik wel zomerweer, hoor. En het is celsius, gelukkig, anders was het inderdaad wel een ander verhaal. Ik geniet er dan ook met volle teugen van.