Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, september 04, 2013

Lekker de natuur in

Omdat Saskia haar Duits online doet (althans dat hopen we dus maar, want ze heeft lang niet zoveel klaar gekregen deze zomer als gehoopt), heeft ze net als vorig jaar om de dag het eerste uur vrij.  Wel fijn, want dan hoeft ze niet zo supervroeg op te staan, maar aan de andere kant moet ze nu ook de discipline vinden om dat Duits ook te doen. 

We hadden gehoopt op een uur midden op de dag, zodat Saskia geen keuze zou hebben en in de bibliotheek op school Duits had kunnen doen.  Ik heb er nog steeds een hard hoofd in dat ze anderhalf jaar van die taal voor half juni klaar gaat krijgen, maar ik probeer er niet constant op te hameren bij Saskia (is erg moeilijk, moet ik zeggen!).

Gelukkig heeft de Mineral Ice, die ik gisteren op Saskia's nek heb gesmeerd, gewerkt.  Vanochtend heeft ze geen hoofdpijn meer.  Ze gaat dan ook een stuk vrolijker naar school dan gisteren.

Rick is ook al naar zijn werk vertrokken en ik ga met koffie en yoghurt in het zonnetje op het deck zitten.  Het is vandaag weer schitterend weer, een ander woord is er niet voor.  Eigenlijk jammer om dan binnen te gaan sporten, maar ik heb me voorgenomen weer vaker naar de sportschool te gaan.

Dat is tenslotte ook een beetje een sociaal uitje.  Inderdaad zijn er vandaag ook weer een paar bekenden waar ik een praatje mee maak.  Met weer een leuke mystery van Edie Claire gaat het uur cardio ook snel voorbij.

Als ik thuiskom zijn de schoonmaaksters er.  Woensdag is de enige dag van de week dat ons huis helemaal schoon is.  Met de pijnen, die ik op het moment heb en probeer te negeren, ben ik extra dankbaar dat we ons deze dames kunnen veroorloven.

 Terwijl zij binnen bezig zijn ga ik in de zon zitten lezen op het deck.  De cicades zijn heel luid op het moment en onze geraniums bloeien nog heel mooi, dat is meestal niet het geval in de late zomer.  Ik lees mijn boek uit en dan zijn de dames vertrokken en is het ruim lunchtijd.

Met dit prachtige weer moet ik gewoon de natuur in en Cosmo gaat graag mee.  Ik bestel online een garden pesto saute bij Noodles & Company, zodat die al klaar staat als we daar aankomen.  Ik haal de maaltijd en dan Cosmo uit de van om het op het terras op te eten.  Cosmo is een voorbeeldige lunch compagnon, die af en toe wordt beloond met een stukje pasta.

Mijn lunch date
 
Via de binnendoorroute langs de enorme landgoederen rijd ik daarna naar Great Falls.  Ik laat mijn pas zien en parkeer de van in de schaduw.  Dan loop ik het pad op richting de dam.  Dit pad is vlakker dan de andere kant op en loopt vlak langs de rivier.  Ik loop het (heel ondiepe en stille, want overal staan waarschuwingen en er is maandag weer iemand verdronken naar wiens lichaam ze nog steeds op zoek zijn) water even in en de temperatuur is heerlijk.

We zien verschillende soorten libelles, heel veel vlinders, een stoicijnse blauwe reiger, die ons toch wel in de gaten hield en een mooie zeearend vlak boven ons hoofd.  Natuurlijk ziet Cosmo hier niets van, die is te druk met alle luchtjes ruiken.  Maar ik fotografeer het allemaal zo mooi mogelijk.

Het is vrij rustig in het park, de zomerdrukte duidelijk weg.  Ook bij de uitkijkpunten is dat het geval.  Het tweede uitkijkpunt ligt in deze tijd van het jaar in de schaduw en ik ga hier even genieten van alles wat er te zien is.

Er komt herhaalde malen een helicopter van de U.S. Park Police overvliegen.  Een van de andere aanwezigen weet me te vertellen dat ze waarschijnlijk op zoek zijn naar het lichaam van de 24-jarige man, die op Labor Day in de rivier is gevallen. 

Hij is waarschijnlijk de vierde verdrinking in dit gedeelte van de rivier dit jaar.  Ondanks alle waarschuwingen overal over het gevaar van de stromingen hier gebeurt het toch ieder jaar weer herhaalde malen.  Helaas ook meestal jonge mensen, waarschijnlijk denken die dat het allemaal wel meevalt.  Niet, dus.

Opeens voel ik Cosmo trekken en zie dan dat hij een vriendje gevonden heeft.  Cosmo wil spelen en die hond ook, maar dat gaat wat moeilijk met de riemen aan.  Met zijn vrouwtje klets ik wat en dan hoor ik opeens de mensen met wie zij is Nederlands spreken. 

Zij blijkt hier al sinds 1980 te wonen en de Nederlandse bezoekers zijn haar zus en zwager.  We kletsen even en zijn het erover eens dat we in een prima gebied wonen.  Dan nemen we weer afscheid, wie weet tot ooit bij een of andere Nederlandse aangelegenheid.

Cosmo en ik gaan de van weer opzoeken.  Op de terugweg neem ik de HOT lanes, waar je 65 mijl per uur (in plaats van 55 mijl per uur op de "gewone" banen) voor $1.  We zijn dus zo weer thuis.  Saskia en Lawrence zijn er ook.  Ik ben blij dat dat allemaal nog goed blijft gaan.  Het is een leuke jongen en ze zijn duidelijk dol op elkaar.

Rick komt vroeg thuis om te gaan sporten en neemt dan Plaka Grill mee voor het avondeten.  Ik eet dit keer eens een echte gyro.  Dit restaurant heeft authentiek Grieks eten en die gyro smaakt dan ook hapje voor hapje heerlijk!

De zon gaat hier al voor achten onder op het moment en daarna wordt het al meteen een stuk koeler.  Gelukkig is er vertier op tv vanavond.  Master Chef is bijna klaar, er zijn er nog drie over en America's Got Talent nadert het einde.  Ik ga op tijd naar bed, want morgen heb ik een rondleiding.

Foto's van vandaag staan hier.

6 reacties:

Anoniem zei

Spijtig dat jonge mensen wat te overmoedig zijn en dat dan met de dood moeten bekopen.
Wat wonen jullie toch in een mooi natuurgebied en zo dicht tegen Washington.
Succes met de rondleiding vandaag, hopelijk is het niet te warm.
Groeten van Hilde uit B.

Frans zei

even laten weten dat ik nog steeds elke dag je blog leer (soms een beetje jaloers...). Het blijft mijn moment sochtends bij de koffie haha..

grt Frans (a'foort)
ps: ik heb FB ook uitnodiging gestuurd.

Anoniem zei

Het is zo triest, weer een jong leven leven weg.
Dat online leren is best moeilijk, het heeft heel wat zelf-discipline nodig. Er zitten geen tussentijdse 'dealines' ingebouwd? Een dergelijke cursus had ik vorig jaar, je kon er 3 maanden over doen, maar als je niet elke week een blok deed zou je het niet redden. Op die leeftijd is het helemaal lastig :)
Annemiek

Sally zei

hihi zo herkenbaar om als ouder niet steeds met het huiswerk van je kind te bemoeien. Ik hoop dan ook dat Saskia serieus doorzet met haar duits. En jullie wonen inderdaad in een prachtig gebied.

Anja zei

Moeilijk hoor om je niet met het huiswerk van Saskia te bemoeien wel fijn dat Rick die taak op zich neemt. Wij moesten onze jordy ook altijd achter de vodden aan zitten en voor mijn gevoel nog steeds.

Petra zei

@Hilde - Nee, het was heerlijk weer en lekker rustig in de stad.

@Frans - Uitnodiging aangenomen :)

@Annemiek - Ik hamer op een schema, maar dan krijg ik "ja, mammie", maar het gebeurt niet, zucht!

@Sally - Moedeloos word ik ervan en Rick geeft het veel te makkelijk op

@Anja - Gek genoeg is Saskia op andere gebieden wel gedisciplineerd.