Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, november 12, 2013

Brrr, koud opeens!

Midden in de nacht word ik rillend wakker.  We hebben nog steeds het winterdekbed niet op ons bed en dat is duidelijk hard nodig.  Ik vind gelukkig nog een deken in een van onze lades en slaap verder.

Rick staat op en zegt dat Saskia zich weer helemaal niet lekker voelt.  Als ik met veel moeite mijn warme bed verlaat blijkt dat Saskia weer hoofdpijn heeft.  Ik doe Mineral Ice op haar nek en dat helpt haar gelukkig wel wat.  Het is maar goed dat Laura donderdag komt, want de massages lijken het enige wat Saskia goed helpt.

Nadat Saskia naar school is ga ik naar de sportschool.  Het is zo koud en waait hard.  Ik doe de stoelverwarming in de van aan en wil er bijna niet meer uit.  Maar goed, dat uur cardio op de ARC trainer warmt natuurlijk ook goed op.

Als ik thuiskom kan ik onze oprit niet op, want de bladeropzuigdienst van Vienna staat ervoor.  Die komen drie keer per herfst langs om opgeharkte bladeren op te zuigen.  Daar maken ze zakken gesnipperde bladeren van, die mensen in hun tuinbedden kunnen strooien.

Met dit koude weer heb ik zin in soep als lunch.  Ik heb de cheddar broccoli soep van Panera helemaal ontdekt als "comfort food".  Die klinkt heel zwaar, maar is het niet en heeft toch een heerlijke kaassmaak en groentes erin.

Na de lunch voel ik me toch verplicht Cosmo uit te laten.  Lang wordt het helaas voor hem niet, want de wind snijdt door merg en been.  Ik zie zelfs een paar sneeuwvlokjes, flurries, zoals ze die hier zo mooi noemen.  Op Facebook zag ik dat ten noorden en westen van ons een laagje sneeuw is gevallen.

Mijn nagels zijn weer aan een nieuwe beurt toe.  De gel nagellak duurt langer, maar een nadeel is dat het op een gegeven moment gaat bladderen en dan voelen de nagels heel raar aan.  T. maakt alles weer keurig.  Dit keer kies ik een mooie kleur blauw. 

Voordeel van kale bomen is dat we de zonsondergang weer beter kunnen zien

Als Saskia thuiskomt gaat de open haard aan.  Prompt gaan de katten erbij liggen, zo grappig.  Helaas heeft Saskia nog steeds hoofdpijn.  Ik had op haar leeftijd ook zoveel problemen en heb vandaag ook veel pijn, erg vervelend en ik tel de uren tot donderdag! 

Laura moest eens weten hoe belangrijk zij is voor ons.  Goed nieuws voor ons is dat onze ziektekostenverzekering beginnend volgend jaar ook massagetherapie zal vergoeden.  Dat scheelt toch weer flink.

Als avondeten bestellen we van het nieuwe Vietnamese restaurant in Vienna.  Dat is lekker, maar zo goed als Four Sisters helaas niet.  Maar ja, ze zijn net open en ze bezorgen dus we zullen ze nog meer kansen geven.  Hopelijk krijgen ze binnenkort ook een website. 

Vannacht gaat het flink vriezen, tijd voor fleece en extra dekens!  En wensen om toch de winter maar in Florida door te brengen, maar gelukkig wordt het na morgen weer wat warmer.

4 reacties:

Anja zei

Ja, het was echt koud vandaag.
Wat naar dat Saskia zoveel last van hoofdpijn heeft.
Ik kan me voorstellen dat jullie erg uitkijken naar de massage. Sterkte voor jou en Saskia!

Anoniem zei

Zou acupunctuur ook iets voor Saskia zijn? Volgens mij is dat oa voor dit soort klachten. En misschien eens goed kijken naar haar eet,drink en slaapgewoontes? Sterkte ermee!

groet, Ellen uit Friesland

marielle zei

Zo ben weer even bijgelezen , maar wat een lief gebaar van Katja, om jullie te bedanken voor alles.
Ik heb af en toe ook erg last van mijn spieren, maar dat komt door mijn werk en dan ga ik naar een manueel therapeut en zij haalt dan ook de knopen uit mijn spieren en wanneer het echt vast zit dan past ze "dry needling" toe. Is dit een optie voor jullie? Ik weet wel dat dat niet te vaak mag gebeuren en ook niet of het met fybromyalgie wel goed is?! Grt Marielle

Petra zei

@Anja - Dank je, ja, vreemd dat we ernaar uitkijken, want het is altijd flink afzien op die tafel!

@Ellen - Het ligt waarschijnlijk gedeeltelijk aan Saskia's kussen, maar we hebben al heel wat geprobeerd zonder succes. Het in de schoolbanken zitten zal ook niet helpen en de stress van school natuurlijk. Acupunctuur wil zij niet aan :( (nu moet ik ook zeggen dat dat mij niet hielp).

@Marielle - Die dry needling helpt Anja hierboven ook. Ik ga haar toch eens vragen wat dat inhoudt.