Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, november 10, 2013

Haring en Paling Avond

Zaterdag

Het belooft een rustig weekend te worden. We slapen uit en na het ontbijt doe ik boven een uur interval op de elliptical, terwijl Rick in de tuin werkt.  Het gros van de bladeren is nu wel van de bomen, hoewel er nog vlekken rood en geel te zien zijn.

Rick stelt voor om te gaan lunchen en dan boodschappen te gaan doen.  Prima.  We kiezen Elevation Burger voor de lunch, ik vind hun veggie burger in sla erg lekker.  Daarna lopen we eerst The Fresh Market binnen voor een paar spullen en halen de rest van onze boodschappen bij Giant

Giant is van Ahold en dat zien we aan bepaalde internationale produkten, die ze hebben.  Zo slaat Rick er altijd Mars repen in, die vindt hij veel lekkerder dan de Milky Way repen hier.  Ook vinden we er een schrijfblok met een magneet om op de ijskast te hangen.  Dat is altijd handig voor lijstjes e.d.  Vroeger kon je die dingen overal vinden, maar nu is het er echt naar zoeken.

Katja heeft haar eerste echte volwassen salaris gekregen.  Zij verrast Rick en mij met een ontzettend lieve brief, waarin ze ons bedankt voor alles wat wij voor haar gedaan hebben om haar op deze plek in haar leven te krijgen. 

Net als Rick weet Katja altijd precies het goede te schrijven en we pinken dan ook beiden even een traantje weg bij het lezen van de brief.  Katja verrast ons ook met een cadeaubon voor een speciale lunch voor ons tweeen.

Na de spullen opgeborgen te hebben volgt een rustige middag.  Ik schrijf mijn laatste Charleston blog en zet de laatste foto's online.  Dat is altijd nog even nagenieten, want wat waren het leuke dagen!

De zonsondergang was prachtig vanavond

Tegen vijven maken Rick en ik ons klaar om naar de Nederlandse ambassade te gaan. Daar wordt weer de jaarlijkse haring- en palingavond gehouden.  Het wordt een gezellige en lekkere avond.  Er zijn dit keer ook garnalen en daar ben ik dol op!  Ook de paling is heerlijk, maar de haringen vind ik dit jaar te zout en ik eet er maar eentje van.
Zo lekker!
 
Een echte ouderwetse viskar

Intussen zie ik een aantal mensen, die ik in januari heb ontmoet en sinsdien Facebook vriend(inn)en zijn.  We kletsen gezellig en ik ontmoet ook L. die in Delaware woont en met wie ik via Facebook aardig wat contact heb. 

Erg leuk, allemaal!  De tijd vliegt dan ook en ondanks mijn hoofdpijn blijven we langer dan verwacht.  Vorige haring- en palingavonden waren ook altijd wel leuk, maar dan zagen we hooguit een enkele bekende.  Ik vind het heel leuk nu dit groepje ontmoet te hebben!

Zondag

Alweer een schitterend zonnige dag daagt.  Rick en ik halen ons gebruikelijke zondagse ontbijt bij Starbucks.  Nu Kerstsmaken er zijn neem ik eens een Americano met pepermuntsmaak.  Overal om ons heen is er al Kerst, trouwens.

Als ik na mijn cardio op de elliptical naar Panera rijd om brood te halen, zie ik dat de Kerstkransen al aan de lantaarnpalen hangen in Vienna!  Ik ben daar zo nog helemaal niet voor in de stemming!  De bladeren zijn nog niet eens helemaal van de bomen.
 
Het is zelfs zo lekker buiten met zo'n 19 graden dat ik tot de zon achter de huizen verdwijnt buiten ga zitten lezen.  Er staat wel een fikse wind, die alle opgeharkte bladeren enthousiast weer het gazon opblaast.  Er wordt zelfs een "red flag warning" uitgegeven, wat betekent dat de omstandigheden gunstig zijn voor bosbrand. 
 
De boom voor ons huis lijkt al in brand te staan door de kleuren van de blaadjes!
 

Rick stelt voor om ergens te gaan eten, ongewoon voor zondagavond, maar ik ben natuurlijk meteen voor.  Vooral als Rick ook nog eens bereid is om mijn favoriete Vietnamese restaurant, Four Sisters, te proberen.  Daar is wel een wachttijd, maar niet te lang en terwijl Rick de auto parkeert gaat mijn "pieper" al af en ik zit al aan tafel als Rick het restaurant weer binnenkomt.

Hier kan ik het niet laten hun loempiaatjes te bestellen, die Rick en ik delen.  Die doen me aan Senegal denken waar ik vroeger met mijn vader bij een van de vele Vietnamese restaurants daar "nem" ging halen, die precies zo smaakten.  Als hoofdgerecht neem ik de gegrilde met gehakt gevulde druivenbladeren, altijd heerlijk. 

En dan is het alweer zondagavond.  Het was een rustig en fijn weekend, die gaan altijd veel te snel voorbij!

10 reacties:

Anja zei

Wat ontroerend dat Katja zo’n lieve brief voor jullie heeft geschreven. Het was inderdaad een schitterend zonnige dag vandaag, echt genieten.

Anoniem zei

Katja staat nu in voor zichzelf en dankt jullie daarvoor, want zonder jullie hulp was dat niet mogelijk geweest, en dat beseft ze maar al te goed.
Vandaag is het maandag 11 november. Bij ons is dat een feestdag om het einde te vieren van de eerste wereldoorlog. Ik vraag mij af of dat bij jullie ook een vrije dag is.
Groeten van Hilde uit B.

Veerle zei

Bedankt dat wij altijd mogen meegenieten van je ervaringen die je steeds zeer boeiend weet te brengen. Hier is het al dagen zeer nat en druilerig, dus geniet maar van jullie nazomer.
Veerle Leuven Belgïe

Jeanny zei

Wat lief van Katja!! Onze zonen zijn dit "vergeten". Wat heb je nog heerlijk weer gehad. Jammer, dat de kou er weer aankomt. Ik mag vandaag naar de tandarts ... Groetjes!!!

Anoniem zei

Heerlijk weekend hebben jullie gehad. Attent van Katja zo'n lieve brief.
Wij hadden zaterdag ook een feestje, van de Nederlandse Corvette Club. Heerlijk gegeten, gekletst en gedanst. Zondag druk dagje met de hond, want we zijn op show geweest. Ze had het goed gedaan en werd 3de in haar groep met een mooi keurrapportje. Ikke trots natuurlijk.
Vandaag ben ik lekker vrij ff niks doen, behalve....... ach ja teveel om op te noemen natuurlijk, haha.
Fijne dag nog.
Groetjes Tine.

Nel zei

wat ontzettend lief van Katja, ze neemt dus niet alles voor "het hoort zo" aan. Kan me voorstellen dat jullie het niet droog konden houden.

Zo'n lieve dochter is wel een sterretje waard..

Anoniem zei

Heel erg lief van Katja om jullie via een brief te bedanken.Kan me
voorstellen dat jullie een traantje moesten weg pinken.
Paling en garnalen, zo ontzettend lekker. Maar het is hier inmiddels wel heel erg duur geworden.Jammer, ik moet het aan me voorbij laten gaan.
Jullie hebben geboft bij de ambassade.
Groetjes Wil

Ineke zei

Heel ontroerend dat Katja jullie zo'n mooie brief geschreven heeft, iets om te bewaren en te koesteren.
Prachtig die lantaarnpalen met een kerstkrans erin (al is het inderdaad wel wat vroeg),

Petra zei

@Anja - Ja, dat was echt een verrassing van Katja

@Hilde - Nee, hier is 11 november Veteranendag, maar ik weet niet of het toeval is dat dat ook op die datum wordt gevierd.

@Veerle - Hopelijk komt voor jullie de zon weer gauw door!

@Jeanny - Ik betwijfel ook of we zoiets van Kai zouden krijgen, hoe lief en attent hij ook is

@Tine - Wat knap van JJ! Ik ben meteen op FB gaan kijken.

@Nel - Dat is ze zeker!

@Wil - Wat jammer dat het zo duur is, die vis :(

@Ineke - Ja, mooi is het wel die Kerstversiering, maar het komt wel ieder jaar steeds vroeger volgens mij!


Sally zei

Leuk weekend zo. Ik ben niet dol op haring maar probeer er altijd eentje op zo'n Hollandse avond.
en wat een geweldig gebaar die brief van Katja. Mooi dat ze alles wat julie voor haar doen zo waardeert en het ook nog laat blijken.