Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, november 25, 2013

Schone tapijten en geadresseerde kerstkaarten

Saskia is vanochtend al vroeg weg.  Nu ze alle eerste uren vrij heeft neemt ze de gelegenheid waar om de Psychologie leraar te assisteren. Saskia heeft dit jaar geen psychologie, maar diezelfde leraar, haar favoriet, voor Combating Intolerance.  Hij zal ook een aanbeveling voor haar colleges schrijven.

Rick vertrekt naar zijn werk en ik maak een lekker warm ontbijt en laat Cosmo heel snel uit.  Gisteren ging de verwarming beneden weer telkens uit.  Rick en ik zijn ervan overtuigd dat dat door de wind komt, al bleef de monteur vorige winter beweren van niet. 

Vandaag is het nog koud, maar vrijwel geen wind en je raadt het al, de verwarming blijft aan.  Toch maak ik een afspraak om die monteur weer terug te krijgen.  Als hij het echter nog niet kan vinden is het misschien eens tijd voor iemand anders.

Na nog wat dingen van mijn Kerstlijstje afgewerkt te hebben ga ik naar de sportschool.  Ik besluit mijn halve uur cardio voor het uur personal training te doen.  Het is anders altijd al zo laat voor ik klaar ben.

Sharon heeft weer een intens uur voor me in petto en omdat ik goed ben opgewarmd gaat het ook heel goed vandaag.  Voortaan ga ik dus proberen de cardio eerst te doen.  Op de terugweg haal ik een kop linzensoep bij Plaka Grill voor mijn lunch.

Na gedoucht en me warm aangekleed te hebben wacht ik op de tapijtenreinigingsman.  We gebruiken hier al jaren een eenmansbedrijfje voor.  Hij maakt de tapijten heel goed schoon, vooral die hier in de familie room heeft het nodig. 

Al maak ik Cosmo's poten zoveel mogelijk schoon, toch speelt hij het klaar om het bruin te maken met het beetje modder wat er nog aanzit.  Nu ziet het er weer mooi grijs uit, zoals toen we het lieten leggen.

Terwijl de tapijten worden schoongemaakt maak ik me nuttig en adresseer onze kerstkaarten.  Dat vind ik altijd een pokkenwerkje wat een paar uur in beslag neemt.  Maar ja, ik vind het ook erg leuk om kerstkaarten te ontvangen, dus even doorbijten.  Ik gebruik een "gouden" stift om het er feestelijk uit te laten zien.   Nu nog postzegels erop plakken en ze kunnen de deur uit.

Intussen is Mr. Virginia Floors ook klaar en ruikt het heerlijk in huis van de schone tapijten.  Ik heb een hekel aan tapijt, maar zo net schoon zijn ze wel weer te doen.  Ik betaal en wens de goede man een fijne Thanksgiving.  Ik hoop ook dat hij nog lang zijn bedrijfje volhoudt, want het ziet er altijd piekfijn uit na zijn bezoek.

Met deze kou vind ik het moeilijk Cosmo zijn vertier met een lange wandeling te geven.  In plaats daarvan doen we training sessies met kunstjes binnen.  Ook is de Kong bal, die ik hem voor zijn verjaardag gaf, helemaal goed.  Ik doe er koekjes in en die zijn er zelfs voor Cosmo best moeilijk uit te krijgen.  Hopelijk wordt het snel weer hondenwandelweer!


Rick komt thuis met Vietnamees eten van het nieuwe Viet Aroma.  Voor mij de vis pho en die is eerlijk gezegd beter en voller, dan die van Pho Thang Long.  Er zitten meer groentes in en ook verschillende soorten vis.  Toch vind ik Pho Thang Long's soep nog steeds heerlijk voor de lunch.

En nu is het wachten op Kai, die vanavond thuiskomt voor Thanksgiving.  Ik heb hem net gebeld en hij is onderweg.  Ik ben er blij om, want het weer zal morgen en overmorgen slecht zijn.  We hebben een "winter weather advisory" morgenochtend door mogelijke ijzel.  Hopelijk valt het allemaal mee, maar als ik mijn spieren moet geloven komt er inderdaad heel wat aan!

5 reacties:

Anja zei

Heerlijk dat je tapijten weer schoon zijn.
Fijn dat Kai vanavond al thuis komt. Hopelijk geen ijzel morgen, dat vind ik zo eng wanneer je de weg op moet.

Ron zei

Hi Petra, is dat gewoonlijk dat de kerstkaarten al zo vroeg de deur uitgaan in de US? Hier gaan ze natuurlijk later op de bus vanwege de sint, maar eind november lijkt me vroeg voor mijn gevoel.. :-) grs Ron

Jeanny zei

Ik moest lachen, omdat jij ook het woord "pokkenwerk" gebruikt. Laatst heb ik nog opgezocht of het nu pokke of pokken is. Ik gebruikte het bij pokkeweer. Grappig, toch een nieuw woord in onze schrijftaal.
Jammer, dat jullie zo'n slecht weer krijgen komend weekend, maar toch veel plezier!!!!

Petra zei

@Anja - Gelukkig viel het allemaal mee!

@Ron - Nee, hoor, ik stuur ze nog niet op. Ik vind het adresseren gewoon altijd een vervelend werkje en dan is dat maar gedaan. Ik doe ze waarschijnlijk dit weekend op de bus.

@Jeanny - Grappig, ik weifelde ook even of het pokke of pokken was, ik ben maar met de laatste gegaan, denkend dat het over de ziekte gaat dat woord.

elliquis zei

When addressing envelopes, "Mr.", "Ms." Use a personal title like. For business correspondence, "Ms." Is considered appropriate to use. Current business address for each recipient,