Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 07, 2014

Kai thuis en etentje met mijn ouders

De zon schijnt vrolijk bij het opstaan en ik neem me voor na mijn ontbijt eerst cardio boven te gaan doen en dan Cosmo voor een lange wandeling mee te nemen.  Terwijl ik op de elliptical sport zie ik het echter steeds meer betrekken.

Na een uur kijk ik toch voor de zekerheid even op mijn radar app en zie tot mijn schrik zware regen en onweer aankomen.  Gauw lijn ik Cosmo aan nu het nog droog is.  Genietend van de prachtige azalea's overal lopen we door de buurt.

Cosmo vindt de seringen heerlijk ruiken
 
Zoveel kleine bloempjes!
 
Niets te vroeg zijn we weer terug bij huis!  Een harde donderklap doet Cosmo bijna uit zijn vel springen en het begint meteen te plenzen.  Gelukkig voor Cosmo valt het onweer verder wel mee.

Als het allemaal een beetje is gekalmeerd rijd ik gauw Vienna in om een Indonesian peanut saute bij Noodles & Company te halen voor mijn lunch.  Net als ik daarmee weer thuis ben belt de eigenaar van Airflow dat hij om een uur of twee bij ons zal zijn.  Helemaal goed.

Mark, zoals hij zich voorstelt, gaat bekijken wat er voor nodig is om onze heat pump (airconditioner) boven te vervangen.  Die koelt al jaren niet goed en ik hoop dat een nieuwe dat veel beter gaat doen.  Het is wel een hele uitgave, maar we hebben geen keuze.  Hopelijk kan de nieuwe volgende week al geinstalleerd worden.

Als Mark vertrokken is doe ik wat Spaanse lessen op Duolingo.  Dan hoor ik de garagedeur en is Kai thuis.  Vreemd idee dat hij nu weer voor geruime tijd hier thuis zal wonen.  Hij heeft al wat spullen mee, maar vrijdag gaan we zijn dormkamer helemaal leeghalen.  Kai woont dus vanaf nu weer hier in Vienna.

Saskia heeft om zes uur bijles en zal later komen, maar Rick, Kai en ik gaan met mijn ouders Vietnamees eten bij The Four Sisters.  We hebben elkaar al lang niet gezien en het wordt een gezellig weerzien.

We genieten eerst van de lekker Vietnamese loempiaatjes, die precies zo smaken als mijn vader en ik ons uit Senegal herinneren.  De hoofdgerechten smaken ook allemaal prima  Saskia komt na haar bijles ook even al eet zij niet mee.  Morgen hebben we weer een drukke dag voor de boeg dus we nemen op tijd afscheid.

Thuis wacht me nog een verrassing, een pakketje in de post van Naomi.  Er zitten twee "Hup Holland Hup" doeken in, heel leuk, hartelijk dank!  Er was ook een excuuskaartje van de Nederlandse post, want het pakketje was beschadigd.  Erg netjes, al ben ik dus maar blij dat er niets breekbaars in zat.
 

5 reacties:

marielle zei

Zo ik ben weer even bijgelezen.
Wij zijn net terug van onze rondreis door amerika en zijn oa in Zion Canyon en Bryce Canyon en Lake Powell en Grand Canyon geweest, wow zeg wat een prachtige natuur en schoonheid hebben wij gezien. Prachtig
Maar gefeliciteerd met Kaj!! Super.
Veel plezier nog met je ouders ook erbij!! Grt Marielle

Ingrid en Michael zei

Weer even wat dagen bijgelezen. Gesmuld van bitterballen en nog veel meer ander lekkers (mmmm vistaco's....), een grote verrassing dat Katja onverwachts thuis was (wat deed ze dat grappig met een foto sturen)en weer veel moois en interessants gezien. Haren en nagels op orde (mooie jurk ook die je aanhebt). Gefeliciteerd met Kai!! Prachtig is jullie directe omgeving met al die bloei! Grappige foto van Cosmo die zo aan de bloem staat te ruiken.

Anoniem zei

Wat een prachtige kleuren. Mijn kleinzoon vindt de seringen ook heerlijk ruiken.
Wat gezellig dat Kai weer een paar maanden thuis is.
Groet, Bea

Anoniem zei

Geweldig die grote bloeiende Azalea struiken in jullie buurt,dat is genieten als je dat ziet.
Wat is dat al warm bij jullie zo ineens...lange winter gehad en nu zo warm...ongelofelijk zeg.
Doen jullie weleens fietsen zo tussendoor?Lijkt me een prachtige omgeving om een fijn fietstochtje te maken.Zelf fiets ik veel,liever als met de auto en het is ook sport.
Fijne weekend alvast
Groetjes Joke

Petra zei

@Marielle - Ja, dat is een prachtig deel van dit land. En dank je, het is erg gezellig.

@Ingrid - Het "drukke" seizoen is weer begonnen, net of we in de winter niet helemaal "leven"

@Bea - Ik wil een seringenstruik in onze tuin!

@Joke - Voor ik Cosmo had fietste ik veel meer. Met hem kan ik niet fietsen en als ik dan buiten ben wil ik hem ook meteen een (lange) wandeling geven