Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 26, 2015

Een sneeuwerig begin van de week

Tot mijn verbazing zie ik door de lamellen toch wat wit op de takken van de bomen.  Het sneeuwt ook licht als ik opsta en dat zal het de hele dag af en aan blijven doen volgens de voorspelling.  Gelukkig blijft het nauwelijks liggen, zodat het er enkel toch wel gezellig uitziet.


Na mijn laatste beschuit met hagelslag ontbijt, helaas zijn de beschuiten en clotted cream nu op, maak ik me klaar voor de sportschool. Na even opwarmen heeft Sharon weer een goede routine klaar voor mij.

Voor ik het huis verliet sms-te ik Katja of ze goed op haar werk was gekomen.  Zij sms-t tijdens de personal training terug van ja, maar dat ze alweer op weg naar huis is.  Niet veel later belt Katja.  Haar manager heeft haar bij zich geroepen om te vragen hoe het tot nu toe ging. 

Katja was eerlijk en vertelde haar hoezeer ze zich alles toch persoonlijk aantrekt en het gevoel had het niet lang te kunnen volhouden.  De manager was zeer sympathiek en vertelde dat mensen bij dit soort werk al heel gauw doorhebben of ze het kunnen volhouden of niet.  Er werd gezamenlijk besloten Katja's training daar niet door te zetten. 

Nu is Katja dus tijdelijk werkloos, maar zoals mijn oma altijd zei "Wie weet waar het goed voor is".  Ze heeft wat spaargeld waardoor ze een maand of twee kan zoeken naar iets anders.  Er zijn drie ziekennhuizen in hun omgeving waar ze wil sollictieren en anders wil ze weer in een restaurant gaan werken.

Dit geeft haar ook de rust om een paar benodigde vakken voor Physician's Assistant school te nemen en te studeren voor de toelatingstest.  Deze gang van zaken was niet wat Katja gehoopt had, maar ik heb haar nog nooit eerder zo ongelukkig meegemaakt dus dit is dan maar het beste.  In ieder geval kan ze de sneeuwstorm nu thuis uitzitten.

Na het uur personal training doe ik nog een cardio op de elliptical tot ik 8000 stappen bijeen heb.  Het is buiten waterkoud en thuis neem ik een lange hete douche!  Dit weer maakt dat ik eigenlijk gewoon weer mijn bed op wil zoeken.

In plaats daarvan ga ik lekker pho eten bij Pho Thang Long.  Daarna houd ik het nog even Vietnamees en laat Phuong mijn nagels weer helemaal netjes maken.  Ik ben de enige klant bij Pro Nails 3, heel ongewoon.  Ik kies dit keer een soort parelmoer kleur, grijs met een paarsige glans.

Thuis doe ik de open haard aan en ga Boer Zoekt Vrouw kijken.  Het is weer een heerlijke aflevering!  Ik blijf het een heel leuke serie vinden en de recensies erna lezen maakt het nog leuker.

Eindelijk heb ik weer eens tijd voor mijn puzzel.  Hij schiet heus wel op, maar het gaat zeer langzaam.  Flapjack komt weer "helpen" en gooit een heleboel stukjes op de grond waaronder een door het (gelukkig dichte) verwarmingsrooster.  Ik moet toegeven dat ik mijn moordneigingen maar nauwelijks kan bedwingen.  Het is dat hij zo schattig is!

Kai en ik bestellen makkelijk Zpizza vanavond.  Het is intussen weer begonnen met harder sneeuwen.  Er wordt 5 tot 8 centimeter voorspeld.  Gelukkig net genoeg om mooi te zijn, maar niet om erdoor gehinderd te worden.
Cosmo vindt het zo lekker buiten dat hij niet naar binnen wil

Vandaag heb ik ook nog wat foto's van mijn nieuwe tulpen gemaakt, lekker wat kleur, klik hier.

 

4 reacties:

Anoniem zei

Soms is het beter om dan maar snel te stoppen en op zoek te gaan naar iets wat beter bij je past. Er komt vast iets moois op Katja haar pad.
Sterkte met het weer, wij schijnen toch ook aan de beurt te komen.
Groet, Bea

Anoniem zei

Elke dag met lood in de schoenen naar het werk is niks. Hopelijk vindt ze snel wat beters. Ik houdt nog altijd vol dat nursing aide een goede start is voor elk volgend beroep in de zorg. Hard werken, maar onnoemelijk veel ervaringen, inclusief dat o zo belangrijke communicatie met een zee van verschillende mensen. Drie van mijn collega-nursing aides zijn in de afgelopen maanden aangenomen in verschillende PA scholen. Een vierde is nog aan het denken over PA vs NP. Grappig, nog nooit zoveel in tegelijk. Blijkbaar moeten ze 1000 uur in een of ander health care gebied hebben voordat ze in aanmerking komen, kwam ik pas achter. Ook leuk dat ze nu meer vragen beginnen te stellen over het hoe en waarom bij ziektebeelden. Maar goed, wat er ook gebeurd, maar hopen op wat anders en meer passend. Het blijft toch moeilijk om hun draai te vinden in de wijde wereld!
Annemiek

Sandrah zei

Het is verschrikkelijk om iedere dag met het lood in je schoenen naar je werk te gaan. Groot gelijk dat Katja gestopt is. Jammer dat ze nu even niets heeft, maar ze kan zich nu wel volop concentreren op het vinden van een baan die beter bij haar past.

Sandra

Petra zei

@Bea - Ja, de winter duurt nog voort

@Annemiek - Katja heeft natuurlijk al vele uren als EMT en in het ziekenhuis van Roanoke. Wat haar toch teveel werd is het altijd werken op net overleden mensen. En ik kan me dat goed voorstellen.

@Sandra - Ja, hopelijk gaat dat niet te lang duren

@