Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, januari 16, 2015

TGIF

Om kwart over acht hoor ik geritsel in onze kamer en zie dat het Rick is.  Gisteravond vertelde hij heel vroeg weg te moeten vanochtend dus wie schetst mijn verbazing.  Arme Rick leefde per ongeluk een week vooruit en die heel vroege afspraak is pas volgende week vrijdag.

Voordeel is dat de koffie al klaar staat en we snel even samen ontbijt eten.  Als ik Rick uitzwaai zie ik rijp op het gras en de auto's.  Meestal is het hier een heel droge kou en rijpvorming komt niet zo heel veel voor.  Ik grijp mijn toestel met macrolens en ga proberen de kristallen op de foto te krijgen.


Daar ben ik zo mee bezig dat de tijd vliegt!  Voor ik het weet is het half elf en ik maak gauw mijn tas klaar met zwemspullen e.d. om naar Lifetime te gaan.  Daar word ik door de receptioniste nota bene met mijn naam begroet en ze spelt hem nog goed ook!  Wat een geheugen van gisteren, want mijn naam is nu niet bepaald gewoon hier.

Als ik naar boven loop naar de nieuwe cardiomachine, die ik wil uitproberen, word ik ook door de mensen, die ik gisteren ontmoette, begroet en de yogalerares komt kennismaken.  Wauw, ik voel me hier zeer welkom!

Op de machine waar ik op begin "loop" je niet vooruit of achteruit, zoals op een gewone elliptical, maar maak je een soort schaatsbeweging, dus ook opzij.  Lijkt me heel goed om te doen, want zo worden weer eens andere spieren getraind.  Op deze machine doe ik een half uur interval.

Daarna verplaats ik me naar een soort trapmachine, maar weer anders dan de gewone "trappen".  Als laatste loop ik een mijl op een loopband, die een gewone weg moet simuleren.  Het uur cardio gaat zo lekker snel en ik ben al bijna bij de 10000 stappen als ik klaar ben.

Tijd voor mijn beloning en in de kleedkamer trek ik gauw mijn bikini aan.  Het is wat drukker in het zwembad dan gisteren, want kinderen mogen komen zwemmen tussen elf en twee en dus zijn er wat moeders met kleintjes.
Zodra de kinderen weg zijn

Daardoor staat de glijbaan ook aan en gisteren zag ik een paar vrouwen een schoudermassage krijgen van het water dat daarvan naar beneden komt.  Dat ga ik ook doen en het voelt heerlijk!  Op het bord zie ik dat het zwembadwater een lekker warme dertig graden is. 

Na ook wat baantjes te hebben getrokken lees ik wat in de hot tub en bezoek dan de sauna.  Wat geniet ik hiervan en wat ben ik blij weer lid te zijn geworden!  Ik ga nog een paar keer in beiden en dan begint mijn maag te rommelen.

Lifetime biedt ook shampoo en conditioner (en deodorant en hairspray), dus ik douche gauw.  Als ik van de douches naar mijn locker loop denk ik iemand te zien, die ik nog van toen ik hier lid was ken.  Ik roep haar naam en jawel, het is Joan!  Wat een toeval!  Ik word meteen in haar groepje opgenomen en uitgenodigd dinsdagochtend om tien uur te komen, want dan schijnt er ook een Nederlandse bij te zijn.  Ik ben benieuwd.

Na deze gezonde ochtend wil ik ook een gezonde lunch en besluit het Lifetime Cafe eens uit te proberen.  Ik neem de "super greens" salade met kip en natuurlijk zit daar ook boerenkool bij.  Het smaakt me allemaal prima.

In het winkelcentrum tegenover de sportclub ligt o.a. een Trader Joe's.  Hier hoop ik wat vitamines te vinden, maar kennelijk zijn ze opgehouden die te verkopen want er is geen vitamine te bekennen.  Het is er ook enorm druk dus zonder iets te kopen vertrek ik weer.  Bij Total Wine ernaast vind ik wel een paar flessen van mijn favoriete sauvignon blanc, dus mijn stop was niet voor niets.

Die vitamines heb ik toch wel nodig dus haal ze bij Whole Foods.  Daar wordt me voor een flesje maar liefst $7 meer aangerekend dan erbij stond.  Dat is me toch wat te gortig en ik ga geld terugvragen bij de klantenservice.  Dat is geen probleem, maar ik ben blij dat ik voor de verandering eens oplette!

Thuis lijn ik de honden aan, want het is prachtig zonnig weer al is het maar een graad of vijf.  Ze vinden het heerlijk en snuffelen erop los.  Af en toe hoor ik een vogel zingen, grappig hoe dat opvalt nu.
"Selfie" met mijn hondenjochies

Met "behulp" van Flapjack ga ik weer eens verder aan de puzzel.  Ik hoop van harte dat er verder geen stukjes kwijt zijn, want hij probeert ze telkens te stelen.  Het is zo'n schattige kat en ik heb moeite hem weg te jagen, maar doe het als hij een puzzelstukje in zijn bek wil nemen toch maar wel.
Als hij nu ook echt meezocht...

Anderhalf uur later heb ik weer een heel stel stukjes gevonden, maar de puzzel is nog lang niet klaar!  Duizend stukjes was misschien wat ambitieus voor de eerste puzzel in jaren.  Maar ik blijf het leuk vinden, al zal het misschien tot de lente duren voor hij voltooid is.

Iedere avond is het voeren van de honden een zeer vermakelijke bezigheid.  Behalve Meike zijn alle katten namelijk ook geinteresseerd in dat eten.  Django is bang voor de katten en vooral Flapjack heeft er een handje van hem van zijn bak te jagen.  Ik sta er dus letterlijk als wachter tegen een boze Flapjack, die af en toe eens probeert mij met zijn pootje weg te krijgen. 

Rick komt vanavond pas laat uit zijn werk, want hij ging naar hun kantoor in Maryland en het verkeer daarvandaan is verschrikkelijk.  Wetend dat ik altijd zin in Japans eten heb stelt hij voor naar Passion Fin te gaan.  We hebben een bon voor $15 korting op een maaltijd bij hen.

Het is druk in het restaurant, maar we krijgen nog een tafeltje.  We bestellen samen koude sake om het weekend te vieren.  Die wordt heel leuk gepresenteerd in een flesje met een blauw "vaatje" voor ijs om het koud te houden.

Mijn bord sashimi ziet eruit als een kunstwerk en smaakt net zo.  Rick is meer van de warme maaltijden en heeft een lekker uitziend kipgerecht.  We nemen Kai's favoriet kip katsu voor hem mee, hij heeft een vertaalwerkopdracht, die een deadline heeft.

Het is een lekker en gezellig begin van het weekend.  Dit is het weekend dat Katja en Kevin de sleutel van hun appartement krijgen.  Helaas moet Katja beschikbaar zijn om te werken als er een lijk vrijkomt.  Ik weet niet hoe dat anders te beschrijven, sorry.  Ze heeft inmiddels gesolliciteerd naar een andere baan, want hier ziet ze zichzelf het niet lang uithouden. 

Maar goed, in plaats van dit weekend verhuizen, zoals ze hadden gehoopt, wordt het nu volgend weekend.  Allemaal wat meer gecompliceerd, want wij kunnen dan niet helpen en hopelijk werkt het weer mee.

Meer foto's van gras en bladeren met rijp hier.

3 reacties:

Anoniem zei

Wat een fijne Welness/sportschool, ik voorzie dat je hier menig uurtje gaat doorbrengen, en gelijk heb je.
Fijn weekend, Bea

Tineke zei

ik maak alleen puzzel tot 500 stukjes; maar heb er eigenlijk geen tijd voor.
mooie sportschool , alhoewel ik me geen foto van je ander sportschool kan herinneren.
Jammer dat je niet bij de verhuizing van Katja kan helpen, heb je al gepland wanneer je haar wilt bezoeken?
Ik kan me voorstellen, dat nu haar werk toch tegenvalt , ze jullie nog meer mist. Is er nog een kans dat haar vriend bij jullie in de buurt werk gaat zoeken, zodat ze meer in de buurt van jullie kunnnen wonen.

Petra zei

@Bea - Ja, ik zie me er ook vaak heengaan in de winter zeker

@Tineke - 1000 stukjes is inderdaad wel veel. Nee, nog niet gekeken wanneer we naar Katja kunnen. Ze vindt haar werk echt vreselijk, helaas. Ze zitten nu aan een jaarcontract vast met hun appartement en het is ook misschien wel goed. Ze zullen het toch samen moeten rooien.