Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 12, 2015

Heerlijke zomerse dinsdag

Arme Rick voelt zich echt niet lekker en hoest erg.  Hij raakt ook zijn stem kwijt en is daar niet blij mee, want hij moet vanmiddag een belangrijke presentatie geven. Hij gooit zich dan ook vol met tabletten en vertrekt naar zijn werk.

Kai en ik ontbijten op het deck, want het is weer zomers weer.  Voorlopig even voor het laatst, want de komende dagen wordt het "maar" rond de twintig graden.  Terwijl ik zit te eten komt er ook een kolibrietje uit het buisje aan het raam drinken.  Ik hoop daar nog eens een foto van te maken.


Na het eten ga ik gauw naar boven voor een half uur op de elliptical.  Meer tijd heb ik niet, want ik heb een doktersafspraak voor mijn bloeddruk.  Zoals altijd is die weer hoog hier, maar gelukkig heb ik een prachtig Excel spreadsheetje met opnames, die ik thuis heb gedaan.  Die zijn allemaal prima dus er wordt niets aan mijn medicijn veranderd.

Beneden laat ik nog even bloed prikken en maak een afspraak voor over een half jaar.  Hopelijk hoef ik tot dan niet terug te komen.  Thuis ga ik op het deck zitten met helemaal niets, enkel genieten van de af en aan vliegende vogeltjes en de kleuren.  Alles is nu helemaal groen, we zien de achterburen bijna niet meer.

Voor de lunch heb ik met Martine bij Cafe Sano in Reston afgesproken.  Dat kende ik nog niet en het is een leuk tentje.  Mediterranees eten en het ligt aan een van de meren van Reston.  We krijgen nog net het laatste tafeltje op hun gezellige terras.

Terwijl we van onze salades smullen kletsen we gezellig bij.  Het is alweer even geleden dat we elkaar zagen dus voor we het weten is er meer dan een uur voorbij.  We lopen nog even de Safeway in, maar vinden daar geen van beiden wat we zoeken.  Dan nemen we afscheid met de belofte dit over een maand of zo weer te doen.

Op de terugweg ga ik dan maar naar Whole Foods om mijn benodigdheden te halen.  Ik neem ook gelijk avondeten mee.  Ook gaat er een boeketje bloemen mee.  Ze zijn fair trade en maar zes dollar en staan meer dan een week.  Dit keer kies ik oranje.

Thuis besluit ik dat het te zomers is voor de lente accenten in en voor het huis.  Eerst hang ik de teenslippers hangers met "Life's a Beach" aan de voordeuren en mijn nieuwe vlaggetjes, een ervan ook met teenslippers.  Nu nog het vlinderbankje dat ik op het oog heb bestellen en het oude kapotte houten bankje weggooien.

Dan ga ik de heel hete zolder op en haal de zomerspulletjes naar beneden.  Het ziet er even later weer vrolijk uit met oranje, groene en gele accenten.  Bij Whole Foods heb ik ook een grappig gietertje in de vorm van een bijtje gekocht wat leuk staat op het deck en handig is om de geraniums water te geven.
 

Intussen zeg ik Saskia ook zich ervan verzekeren dat het appartement ook echt van hen is in augustus.  Dat is maar goed ook, want de huisgenote heeft haar aanmeldingen nog niet ingestuurd en als die er morgen niet zijn gaat het appartement hun de neus voorbij. 

Gauw bel ik de moeder van het meisje en die verzekert me ervan dat alles vanavond wordt gestuurd.  Haar dochter had haar niet verteld dat dat moest.  De familie komt vriendelijk, maar ongeorganiseerd over, maar hopelijk is het nu dan geregeld.

Om mijn tienduizend stappen bijeen te krijgen lijn ik Cosmo aan voor een wandeling door de buurt.  De azalea's staan nu in volle bloei en zijn zo prachtig!  Het grootste deel van het jaar zijn het saaie groene struiken, maar nu zijn alle tuinen in zeeen van kleur veranderd.

De rest van de middag genieten Kai en ik van het lekkere weer.  Hij is aan het werk en ik computer lekker wat.  Rick komt moe thuis met nog minder stem dan vanochtend.

Gelukkig heb ik een heel makkelijk maal van zalm, komkommersalade, wortelpuree (niet favoriet) en olijvenbrood.  Natuurlijk eten we dat buiten op.  Morgen heb ik weer een rondleiding dus bijtijds naar bed vanavond!

3 reacties:

Marion2 zei

Maar 20 graden? Haha, hier vinden we dat helemaal fantastisch!

Ik bedacht me van de week toevallig ook dat de azalea wel wat is voor in de tuin. Ze bloeien zo prachtig en best lang ook, lijkt het.

Anoniem zei

Wat een pech voor Rick. Gelukkig heeft hij dus wel zijn presentatie kunnen houden. Beterschap voor hem.
Wat ziet dat terrasje van Café Sano er leuk uit zeg!
Jullie huis ziet er weer gezellig uit hoor met die nieuwe kleuren en vlaggen.
Wat vervelend dat de ouders van het kamergenootje van Saskia het zo op het laatste moment laten aankomen. Ik zou er de zenuwen van krijgen.
Fijne dag!
Anja L.

Petra zei

@Marion - Ja, maar je raakt heel snel aan warmte gewend en dan voelt dat koel (vooral met de harde wind vandaag)

@Anja - Ik krijg het gevoel dat dat de schuld van het meisje is en niet de ouders