Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, augustus 18, 2015

Het zwembad lonkte, maar de beestjes hielden me te bezig

Het is lekker eens wat langer te kunnen blijven liggen, al ben ik eigenlijk al klaarwakker als Rick om half acht opstaat.  Ik blijf nog een uurtje doezelen en dan heeft Rick de koffie al klaarstaan voor me.  Ik maak een paar gepocheerde eieren en geniet ontbijt in de warmte op het deck. 


Het kolibrietje komt ook langs.  Gelukkig heeft zij mijn buisjes met nectar weer gevonden en de bijen (nog) niet.  Nu blijkt wel hoeveel die bijen dronken, want in een paar dagen is er nog niet een buisje leeg.

Er is zoveel te doen vandaag dat ik maar eens een lijstje maak.  Bovenaan staat een uur personal training met Sharon.  Tijdens het gewichten heffen kletsen we bij over de afgelopen tijd.  Sharon heeft er een derde hondje bij, een chiwiener puppy.  Dat is een kruising tussen een chihuahua en teckel.

Na het uur rijd ik naar Rite Aid om mijn medicijnen op te halen.  Daar haal ik ook gelijk mieren- en kakkerlakvallen.  Wie weet houden de kevertjes in onze basement daar ook van.  Vanmiddag ben ik van plan daar hard aan de schoonmaak te gaan.

Maar eerst rijd ik door naar Whole Foods.  Daar haal ik avondeten voor ons en alvast boodschappen voor als mijn Canadese broer, schoonzus en nichtje er zijn.  Zij komen morgen gedurende de dag hier aan.  Helaas heb ik wel een rondleiding, maar Kai zal thuis zijn en tijdelijk gastheer spelen.
Lekkere zomervruchten, pruimen, perziken en abrikozen (en bananen, natuurlijk)

Na alles thuis uitgeladen te hebben realiseer ik me dat ik een aantal dingen nodig heb, die niet bij Whole Foods te krijgen zijn.  Ik rijd dus maar weer terug naar het centrum van Vienna. 

Bij Noodles & Company besluit ik mezelf te trakteren op een buff Japanese noodle. Allemaal groentes en garnalen in een lekker pittig sausje.   Op hun terrasje geniet ik van alle vitamientjes.

Dan breng ik een bezoek aan de Giant.  Ik had gehoopt hier Nederlandse Goudse kaas te vinden, want het bedrijf is van Ahold.  Tot mijn teleurstelling zie ik echter alleen Parrano en verder geen Uniekaas produkten.  Ik neem dan maar provolone kaas mee.

De boodschappen zijn gedaan en ik kan het niet langer uitstellen.  Onze tweede voorraadkast beneden in de basement moet uitgemest worden en de kevertjes zoveel mogelijk verwijderd.  Deze kast is sinds we in dit huis wonen niet opgeruimd.  Ik vind er dan ook heel oude dingen achterin!

Het meeste is droog spul, maar de kevertjes zitten overal.  Tussen het plastic van de verpakking van de lampen, tussen de vuilniszakken, in het plastic om de keukenrollen, noem maar op.  Het duurt dan ook ruim drie uur voor ik alles of weggegooid of schoongezogen heb.

Vier volle vuilniszakken sjouw ik naar boven en nog zuig ik kevertjes weg.  Ik spray en zuig en het zijn er nu telkens maar een paar, maar toch.  Ook in de kamer waar mijn broer en schoonzus zullen slapen zie ik ze nog steeds.  Ik ga ze de keuze geven daar te slapen of anders op Katja's kamer.  Hoewel ik de insekten ook al in onze slaapkamer heb aangetroffen.

Inmiddels is het al half zes en ik wilde eigenlijk naar het zwembad vanmiddag.  Ik ga naar boven en zie dat het regent.  Dat is het dan voor mijn zwembadplannen, in plaats daarvan neem ik een lange douche en verzeker me ervan dat er geen beestjes op mij kruipen na al dat gedoe.

De afgelopen week op vakantie heb ik me niet druk gemaakt of ik 10000 stappen zou halen.  Ik zwom en liep op het strand, maar was meer actief in het water en liep daardoor een stuk minder.  Nu moet ik terug naar mijn doel en dat heb ik vandaag nog niet gehaald (hoewel wel 21 trappen, het zal het stofzuigen van het plafond geweest zijn).

Cosmo gaat maar al te graag mee voor een wandeling.  Ik heb de hele dag al foto's van supermarktbloemen gemaakt voor het "regenboogkleuren" maandthema, maar vind een foto, die ik van een bij op een gele bloem in de tuin van onze buren maak beter.
 
Hornsby geniet van de zomer

Precies als ik thuiskom heb ik de 10000 stappen bijeen.  Rick is bezig de hot tub weer in werking te krijgen.  Die was stuk en konden we de afgelopen winter dus niet gebruiken.  Ik hoop er meer gebruik van te gaan maken. Lekker in het warme water bubbelen, hoewel het op het moment buiten zo warm is dat koel water aantrekkelijker is.

Voor het avondeten grilt Rick worstjes voor ons allemaal.  Ik heb kipworstjes met spinazie en knoflook en de mannen chorizo en Italiaanse pittige worstjes.  De broodjes zijn brioche hot dog broodjes.  Dat is hier opeens de rage en ze smaken inderdaad als een Franse brioche.  Een beetje te zoet voor mijn smaak is het echter.  Als groente hebben we Mexican "cole slaw", pittig koolsalade.  Het smaakt prima!

Vannacht ga ik goed slapen ondanks dat er ook een paar van die bruine kevertjes in onze kamer rondkropen.  Ze bijten niet en ik had er een op mijn been, die ik niet eens voelde vanmiddag.  Toch willen we ons huis niet delen met deze "schatjes".  We hebben al wat suggesties gekregen en anders bellen we zeker de Orkin man (het grote bedrijf dat insektenplagen hier bestrijd).

Leuk van een weekje weg en geen tv is dat er allerlei tv shows zijn om nog te kijken.  Rick en ik genieten van twee afleveringen van America's Got Talent.  Rond kwart voor tien gaan we toch ook weer even naar buiten om het International Space Station over te zien komen.  Fascinerend, we zien het heel duidelijk en dan is het opeens uit zicht midden boven ons.  Waarschijnlijk geen zon er meer op dan, waardoor het niet meer reflecteert.

9 reacties:

Anja zei

Wat naar die beestjes, ik zou maar snel die Orkin man bellen.
Fijne tijd met je broer en schoonzus.

Tineke zei

Wat een ellende, zoveel beestjes in je huis; brrr
Met onze kleindochter met de Lym ziekte gaat het gelukkig weer goed; ze heeft de antibiotica kuur, na onbreking door een allergische reactie op de antibiotica af kunnen maken. ze zijn voor een korte vakantie naar Denemarken geweest en ik zie ze vandaag na mijn werk weer.
We zijn onze badkamer aan het (laten) verbouwen; bad eruit en inloopdouche erin; wat een herrie en een stof geeft dat, maar we hebben mooie tegels en badkamerwasbakmeubel dus het gaat vast heel mooi worden.
Leuk dat je broer met gezin langs komt.
Mis je je vriendin lerares Karin al erg en bevalt het haar in nederland; zal wel een cultuurshok geven na zoveel jaar?

Anoniem zei

Ik krijg al de kriebles als ik lees over die beestjes. Wat een ellende zeg. Ik hoop dat ze snel weg zijn.
Wat gezellig dat je broer komt. Veel plezier met z'n allen.
Groetjes Anja L.

Sandrah zei

Oh bah, die beestjes! Ik hoop dat ze snel verdwenen zijn. Wij hebben die beestjes gehad die in meel enzo gaan zitten. Was blij toen we er weer vanaf waren.

Wij hebben ook al een aantal keer 's avonds buiten staan staren naar het internationaal ruimtestation. Heel bijzonder om dat te zien.

Sandra

Petra zei

@Anja - Ik hoop het allemaal nog steeds zelf op te lossen. Heb al wat tips gekregen.

@Tineke - Fijn dat het goed gaat met je kleindochter!! Succes met de verbouwing. Ik heb niet zoveel contact met Karin meer, helaas, ik zou graag horen hoe het ze vergaat, maar ze hebben het vast heel druk.

@Anja - Ze zijn er nog steeds, maar heel veel minder.

@Sandrah - Ik zal ook blij zijn als ze weg zijn!

Reny zei

Vervelend te lezen over die beestjes in jullie voorraadkast, ik krijg er bijna jeuk van.

Hopelijk is dat probleem snel opgelost.

Veel plezier met de familie uit Canada

Groetjes,
Reny

Barthelomeus zei

Leuke blog! lekker ook een zwembadje in de tuin

Richelle zei

Wij zitten in de zomer altijd in ons zwembad en als dan het mindere weer begint hebben wij een hottub staan en daar kunnen wij zo van genieten na een hele dag bezig zijn. Dus ik hoop dat de hottub snel gemaakt is bij u dan kunt u er weer lekker van genieten.

Anoniem zei

Heerlijk al die luxe in de tuin. Zelf hebben we een zwembad thuis en daarop een warmtepomp aangesloten. Zo kunnen we tot oktober lekker genieten van het zwembad.