Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 09, 2015

Even een grijs dagje tussendoor

Doordat het donker blijft in de kamer word ik pas tegen kwart voor negen als Rick naar zijn werk vertrekt wakker.  Een blik naar buiten laat dikke soup van mist zien.  Dat komt hier maar weinig voor, maar dit is al de tweede keer in een paar weken.

Rick heeft de koffie al klaargezet en met een paar gepocheerde eieren geniet ik van mijn ontbijtje.  Saskia ligt nog te slapen na een late avond gisteren.  Op mijn vraag of ze mee wil gaan sporten komt dan ook enkel een kreun.


Als ik mijn motivatie eenmaal gevonden heb stap ik in Kai's auto en rijdt naar Lifetime Fitness. Vandaag doe ik er alleen een intensief uur cardio.  Dat gaat hier altijd een stuk sneller dan bij Anytime, omdat er zoveel te zien is.  De tien tv's allemaal op een andere zender alleen al!

Dat ik me goed heb ingespannen blijkt wel uit het feit dat ik de 10000 stappen in een uur en drie minuten haal!  Een record voor mij, volgens mij.  Omdat Saskia thuis is en ik vanmiddag een massage zal krijgen sla ik de hot tub dit keer over.

Thuis tref ik inderdaad Saskia wakker aan. Maar mijn hoop op een gezellige lunch vervliegt als zij verkondigt dat ze nu al terug naar Richmond wil.  Voor ze vertrekt druk ik haar op het hart langs de Jiffy Lube te gaan, want haar auto is hard toe aan een olieverversing.  Zeer belangrijk met al het rijden dat ze doet, iedere keer toch 160 kilometer enkele reis.  Ik krijg geen tegenwerking, want daar werkt vriendje Kyle.

Voor mijn lunch ga ik dan maar een van mijn favoriete maaltijden op sombere dagen eten, een lekker warme pho.  Na het eten loop ik naar de Safeway in dat winkelcentrum waar ik cadeaubonnen en kerstkaarten voor verscheidene mensen koop.  Ook voor Laura, want ik weet niet of vanmiddag al mijn laatste massage van het jaar zal zijn.
Grappige kerstkaarten bij Safeway, deze zegt "Hap-pee Holidays", lekker melig!

Dan rijd ik door naar Petco.  Daar kies ik voor iedere hond en kat een speeltje en wat lekkers voor in hun sok.  Voor vijf katten en twee honden is dat nog best heel wat!  Maar het is toch ook altijd leuk onze viervoeters wat te verwennen met Kerst.

Thuis besluit ik "Santa's workshop", zoals Rick de sportkamer boven noemt tijdens de cadeautjes inpaktijd, in te richten.  Er zijn al een aantal pakjes aangekomen en ik haal het pakpapier e.d. uit de basement en van zolder.  Ieder jaar kopen we weer nieuw en vergeten hoeveel er nog over was van het vorige jaar.  Dit keer gaat dat eens niet gebeuren.

Cosmo heeft een nieuwe kerst halsband en riem van mij gekregen en die gaan we eens uitproberen.  Met zijn lange vacht verdwijnt de halsband helaas bijna, maar met de riem erbij ziet hij er kerstachtig uit.  We maken het geen lange wandeling, want ik vind het maar kil buiten (maar kijk boven deze post en zie de warme temperaturen de komende dagen, heerlijk!).

Dan belt mijn tweede reden om de hot tub vandaag over te slaan.  Laura zegt zich steeds zieker te voelen en zo klinkt ze ook zeker.  Ze belt de massage dus af.  Gelukkig voel ik me op het moment niet zo slecht.

Aangezien ik altijd een haat-liefde relatie met die pijnlijke massages heb, ben ik er niet al te rouwig om.  In plaats van op de massagetafel liggen besluit ik te gaan kleuren als ontspanning.  Ik heb leuke kerstmandala platen en maak er een af.

Mijn kerstinkopen zijn nu bijna klaar, maar ik wil nog een bijzonder cadeautje voor Rick vinden.  We geven elkaar altijd wenslijsten, maar ik wil ook altijd een paar dingen waar ik echt naar gezocht heb voor hem.  Tot nu toe heb ik "het" nog niet gevonden. Dat heel doordachte, laat zien dat je iemand goed kent, want jij vond wat hij eigenlijk wilde hebben, maar niet aan dacht, cadeautje.
Na de mistige dag een mooie roze en blauwe zonsondergang

Rick komt thuis met avondeten van Sunflower voor mij en Turks eten voor hemzelf.  Saskia kan trots zijn, want ik eet vanavond veganistisch.  Sunflower is een compleet vegetarisch restaurant en ik vind veel van hun gerechten erg lekker.

Nu is het dan weer lekker onderuitgezakt naar kerstfilms kijken.  Ik mis dan Saskia wel extra, want dat is iets wat we ieder jaar samen keken.  Maar ach, gelukkig komt ze toch heel regelmatig thuis. 

5 reacties:

Anoniem zei

Vervelend hè zo'n kille grijze dag, zeker als je eruit moet.
Begint Saskia volgend jaar weer met haar studie of gaat ze nog wel naar lessen?
Soms is het lastig om nou net dat ene kado te vinden. Succes ermee.
Groetjes Anja L.

Jurgen de Bruin zei

Hahaha, Cosmo kijkt altijd zo van: "Gelukkig is het vrouwtje er wel blij mee...". Echt geweldig!!

Anoniem zei

Vandaag bij ons koud en grijs. Gedaan met het zachte weer van de afgelopen tijd.
Leuke kerstriem heeft Cosmo om.En nu gezellig de kerstcadeautjes inpakken!!!!
Ik vind het ook altijd lastig om net dat ene cadeau voor die persoon te vinden.
We slaan het dit jaar maar over, ons kringetje is inmiddels zo klein.
Wel stuur ik ieder jaar een pakje naar Las Vegas. Daar zijn toch heel veel kerst-
chocolaadjes en andere lekkernijen niet te krijgen. Cathy zegt weleens ; bij de
international market maar daar is't vast weer een jaar oud. Dat heeft ze al eens
meegemaakt. Kon laatst in Duitsland Lebkuchen kopen, ook in Nederland nergens meer te krijgen, dus daar gaan wel een paar pakjes van mee. Zorg wel dat het pakket niet te zwaar wordt en ik dus binnen een bepaald bedrag blijf.
Succes met het inpakken !!!!
Groetjes Wil

Anoniem zei

Oh wat zie ik heerlijke temperaturen aankomen. Dat wordt lekker genieten.
Hier is het vandaag grijs en een koude wind.
Muts op en handschoenen aan.
Groet, Bea

Petra zei

@Anja - In januari gaat Saskia verder met studeren, maar voor dit semester heeft ze geen lessen meer

@Jurgen - Ja, het arme dier. Hij heeft nu een bel om, jingle dog ;)

@Wil - Lebkuchen, ook zo lekker! Ik hoop dat Kai die meeneemt, ik zal hem een hint geven.

@Bea - Dit weer zou ik wel vast willen houden!