Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 07, 2015

Genieten van prachtig weer

Altijd wat moeilijk om na zo'n leuk weekend weer aan de week te beginnen.  De mijne begint ook nog eens pijnlijk, want toen onze boodschappen zaterdag bezorgd werden bleek mijn merk contactlens vloeistof niet voorradig te zijn en hadden ze er een ander merk voor in de plaats gestuurd.

Daar zag ik niets mis mee tot ik vanochtend mijn lenzen indoe en het gevoel krijg dat mijn ogen uit mijn hoofd gebrand worden!  Jeetje, wat doet dat pijn!  Zo gauw mogelijk haal ik de lenzen er weer uit, maar ik blijf nog zeker een uur na tranen.  Gauw vis ik mijn bril uit mijn reistas, want die lenzen gaan het vandaag niet worden. 

Santa Cosmo (is de foto eindelijk gelukt, vrouwtje??)
 
Desondanks ben ik nog half blind en gelukkig werpt Rick zich op om de van naar de garage te brengen.  Die heb ik de komende twee weken dus niet en nu is het wel heel handig dat Kai's auto hier nog staat.
Mijn autootje deze weken en ik vind het heerlijk om wat kleiner te rijden!

Na een ontbijt van gepocheerde eieren rijd ik naar Anytime Fitness.  Ik warm even op en dan komt Sharon me halen voor een half uur personal training.  Zij heeft mij nog nooit met bril op gezien, zegt ze.  Dat kan kloppen, want ik heb nog nooit met mijn bril op gesport.  Gelukkig valt hij niet van mijn neus.

Na het halve uur doe ik nog cardio tot ik 7000 stappen bijeen heb. De rest krijg ik bij elkaar tijdens een wandeling met Cosmo.  Dit weekend zijn er weer meer kerstversieringen bijgekomen en in sommige tuinen vieren de opblaasbare figuren hoogtij.  Vroeger vond ik die echt vreselijk en we willen ze nog steeds niet, maar sommige zijn wel grappig.
 
 
Hoogstbelangrijk na het debakel van vanochtend haal ik mijn oude vertrouwde contactlens vloeistof bij Walgreens. Als lunch haal ik een Japanese pan buff bowl van Noodles & Company er praktisch naast.  Voor op de stoep geniet ik ervan.  Ik zit gewoon in mijn korte mouwen op 7 december!  En later in de week zal het nog warmer worden.  Heerlijk, want ik voel me zoveel beter met dit weer.

Het gevolg is wel dat ik mezelf er gewoon niet toe kan zetten naar binnen te gaan, terwijl ik zoveel te doen heb. Maar de zon voelt te lekker.  Om een uur of drie komt er wat bewolking en dat zie ik als mijn teken om verder te gaan met mijn lijstje.

Om Lorraine en Chuck te bedanken voor het passen op Cosmo haal ik een doosje bonbons bij Cocoa Vienna.  Ik kan me nog net inhouden om niet ook wat voor ons te kopen, want oh, wat ruikt het heerlijk!  Ik sms Rick dat dit een plek is waar "Santa" (hint, hint) ook chocolaatjes voor mij kan vinden.

Als ik dan toch in Vienna ben besluit ook gelijk wat meer traditionele kerstinkopen te doen.  Bij Big Planet Comics haal ik Ricks striptijdschriften, o.a. Donald Duck en D.C. Comics. Ook voor Kai slaag ik hier altijd met een paar MAD tijdschriften.  En ik denk dat een van de boeken van The Oatmeal ook wel Kai's humor is. 

Als laatste haal ik de mini likeurflesjes, die we altijd in de stockings doen, bij de ABC Store.  Dat is Virginia's versie van een slijterij, aangezien wij wijn en bier overal elders kunnen kopen.  In iedere staat is dat anders geregeld.

Thuis breng ik de chocolade naar de buren en klets daar gezellig even bij.  Intussen komen er verscheidene auto's door onze cul de sac rijden om de lichtjes te kijken.  Wij zijn bij mijn weten de enige straat waar ieder huis kerstverlichting in de tuin heeft hier in de buurt.
Hornsby, het varken, speelt dit seizoen Rudolph, the Red Nosed Reindeer

Rick komt thuis en na het avondeten maken we de kerstlijsten van de kinderen af.  Het is toch wel lekker zo uit onze luie stoelen shoppen.  Ik ben zeer tevreden met de dingen, die we voor Kevin hebben.  Tenslotte kennen we hem niet zo goed, maar ik denk dat ook hij blij gaat zijn met zijn cadeautjes.

Intussen kijken we naar National Lampoon's Christmas.  Die film verveelt toch echt nooit!  En wat is Chevy Chase er nog jong in!  Een aantal jaren geleden zag ik hem wachtend op rondleidingklanten en hij is bijna niet herkenbaar.  De kerstfilms iedere avond zijn zo leuk in dit seizoen!
Ik ben populair! (maar ik denk dat het de kaas is, die ik eet)

6 reacties:

Corry zei

Je bent NATUURLIJK populair want je voorziet ze van ETEN!!! What more can you want????

Anoniem zei

Weet je dat ik tegenwoordig met feestdagen zit te wachten hoe Hornsby er uit ziet!
Jammer dat er bij ons nooit zo uitbundig versierd wordt, ik vind het wel feestelijk.
Als je iets lekkers hebt ben je altijd populair bij je dieren, als ik 's ochtends aan de yoghurt zit krijg ik steeds een kattenpootje tegen mijn been omdat ik niet snel genoeg eet (de ene kat mag het schaaltje leeglikken en de andere krijgt een klein likje boter).
Fijne dinsdag!
Anja L.

Irene zei

Je hebt waterstofperoxide gekregen! Die moet je 's nachts gebruiken en dan 's morgens zet je de lenzen ca 20 minuten in de neutralisatie vloeistof. Oei, dat is een flinke vergissing van je leverancier.

Irene zei

Je hebt waterstofperoxide gekregen! Die moet je 's nachts gebruiken en dan 's morgens zet je de lenzen ca 20 minuten in de neutralisatie vloeistof. Oei, dat is een flinke vergissing van je leverancier.

Sandrah zei

Au! Uit ervaring weet ik hoe het voelt om de verkeerde vloeistof te gebruiken bij het inzetten van lenzen. En dat is pijnlijk. Jaren geleden zette ik mijn lenzen in met schoonmaakvloeistof in plaats van de inzetvloeistof. Geloof me, die vergissing heb ik nooit meer gemaakt!

De smekende blikken van huisdieren als je iets zit te eten, heel herkenbaar! :)

Sandra

Petra zei

@Corry - Ha ha, niet alleen de liefde van de man gaat door de maag!

@Anja - Op Facebook heb ik ook mensen, die op Hornsby's foto wachten, zo grappig!

@Irene - Ja, maar in de instructies stond heel duidelijk dat je geen verdere produkten nodig zou hebben. Wel dus! Gelukkig is alles weer helemaal goed

@Sandra - Inderdaad, die vergissing maak je nooit weer!