Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 10, 2015

Leuk sociaal dagje

Hoera, de zon is er weer en maakt het zo veel makkelijker om fris en fruitig mijn bed uit te springen.  Nou ja, tenminste om op te staan. Rick is al vroeg vertrokken, maar hij heeft wel nog heel lief koffie voor mij gezet. Altijd heel belangrijk voor het begin van de dag.  Ik rooster een paar wafels als ontbijt.  Ook vind ik eindelijk dat laatste cadeautje voor Rick, klaar met kerstinkopen, hoera!


Dan haast ik me naar Anytime Fitness en heb nog net een paar minuten voor Sharon me komt halen voor een half uur personal training.  Na afloop doe ik cardio op de elliptical tot ik 7000 stappen bijeen heb.  Het is zulk mooi weer dat ik zeker weet dat ik de rest met Cosmo bij elkaar zal krijgen.

Thuis lijn ik hem dus meteen aan en loop een lekker stuk door de buurt.  Halverwege kan ik zelfs mijn jas uitdoen!  Er zijn ook grappige en mooie kerstversieringen te bewonderen, aangezien ik weer eens een andere route neem.
Selfie met Cosmo
Een sneeuwpop overval!

Het is inmiddels lunchtijd en ik besluit kippensoep en een tonijnsalade sandwich van Panera te halen.  Ik picknick buiten in gezelschap van Snickers.  Die ruikt de tonijn natuurlijk en bedelt nog beter dan een hond het zou kunnen!  Na afloop gaat hij zelfs de papieren zak in om het omhulsel van mijn broodje te vinden en ik geeft het aan hem.  Geen stukje tonijn gaat zo verloren.
 
 
Met dit weer kan ik het niet over mijn hart verkrijgen binnen dingen te doen!  Het is nota bene zestien graden!  Ik haal mijn kleurboek en Cosmo naar buiten en kleur een uurtje of wat in alle rust.  Cosmo is makkelijk bij te houden, want ik heb hem een grote kerstbel om zijn nek gehangen en nu is hij "jingle dog".

Wat een genot is dit en wat voel ik me beter dan vorige week.  Het is werkelijk onbeschrijfelijk hoe ik vorige week leefde om de pijnen in toom te houden en deze week leef ik gewoon, niet zonder pijn, maar het overheerst niet alles.

Tegen drieen is het eens tijd om me te gaan opfrissen, want ik zit nog steeds in mijn sportplunje.  Jingle dog vergezelt me natuurlijk.  Het is met dit weer wel moeilijk te bedenken wat aan te trekken.  Overdag is het vrij warm, maar zodra de zon ondergaat wordt het koud.

Om vier uur komen Chris en haar hond PJ ons ophalen voor onze wekelijkse wandeling.  We lopen langer dan gewoonlijk omdat het gewoon zulk heerlijk weer is! Onderweg spreken we over het onderwerp dat velen van ons op het moment bezighoudt: Donald Trump.  Net als ik zijn veel mensen bang te zien hoeveel aanhangers hij heeft volgens de verhalen.  Ik moet er nog altijd een ontmoeten, gelukkig.

Terug thuis roep ik een Uber, die me naar het Mosaic District moet brengen.  Daar heb ik om half zes afgesproken met Sara voor het maandelijkse happy hour van de Meetup groep, die inmiddels is opgeheven.  Alleen kan de Uber chauffeur ons huis niet vinden en kom ik een kwartier later dan afgesproken aan bij Sea Pearl.

Sara zit al aan een van de tafeltjes en we bestellen wat sushi en sashimi.  Sara is joods en we kletsen wat over Hanukkah en haar gewoontes.  Hanukkah wordt hier in de VS veel gevierd.  Er staat ook een menorah voor het Witte Huis.  Het is een feest (net als Halloween) waar ik voor ik naar de VS verhuisde nooit van gehoord had, maar ik leer er steeds meer over.

Het gesprek gaat ook over reizen, want de liefde daarvoor hebben Sara en ik zeker gemeen!  Zij heeft plekken in Europa bezocht waar ik nog nooit ben geweest en omgekeerd.  In ieder geval vliegen de anderhalf uur voorbij en voor ik het weet komt Rick het restaurant binnenlopen.

Hij maakt kennis met Sara, die ook nog eens helemaal een Windows fan is, inclusief telefoon.  Rick geeft haar wat tips en dan neemt Sara afscheid en neemt Rick haar plaats in.  Ik bestel mijn favoriete gerechten hier: de gefrituurde spruitjesbladeren met granaatappel en pindakaas en de crispy tonijnrijstcakes.  Rick neemt een kipgerecht.

Het is weer smullen en thuis gaan de benen omhoog.  Dit is mijn laatste avond als moeder van een tiener! Morgen vieren we Saskia's twintigste verjaardag en ze is toch nog zo mijn "kleintje"!

5 reacties:

Anja zei

Hier gaat het andersom......ik heb de koffie voor Marcel klaar staan.
Wat een leuk happy hour met Sara.
Felicitaties voor Saskia en jullie gefeliciteerd met jullie jarige dochter.
De jongste blijft altijd het "kleintje".

Marieke zei

Alvast gefeliciteerd met Saskia en jammer dat de meet-up groep alweer opgeheven is. Misschien houd je er toch nog een leuke kennis aan over. Fijne dag.

Gerda Heek zei

Van harte gefeliciteerd met Saskia!
Ik wens haar een heel gelukkig nieuw jaar toe.
Groeten uit Harderwijk.

Tineke zei

Alvast gefeliciteerd met Saskia's verjaardag. Ik vier morgen mijn verjaardag nog voor de werkende; dus ook nog feest.
Kleindochter gaat morgen haar B diploma halen , dus dubbel feest.
Vandaag huis al grotendeels in kerstsfeer gebracht en nu morgen de boom nog vanuit de tuin naar binnen halen.

Petra zei

@Marieke - Dank je wel, het was een leuke dag

@Gerda - Jij ook dank je wel!

@Tineke - Dank je en een fijn weekend gewenst!