Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, december 12, 2015

Saskia twintig jaar oud!

Vandaag wordt het weer een bijna lenteachtige dag en dat maakt opstaan zoveel makkelijker!  Rick neemt bijtijds afscheid.  Ik maak op mijn telefoon een collage van wat babyfoto's van Saskia, maar mijn app blijft een ervan bedekken met een zwart veld.  Ik geef het op, want heb maar beperkt tijd, en besluit de collage dan toch maar zo op Facebook te zetten.

 
Na een ontbijt van gepocheerde eieren haast ik me naar boven op de elliptical.  Vandaag houd ik het bij drie kwartier cardio.  Om elf uur moet ik naar de grote Whole Foods in Fair Lakes.  Daar heb ik veganistische cupcakes voor Saskia besteld, drie chocolade en drie vanilla.  Bij de bakkerij wachtend watertand ik van de heerlijkheden in de vitrine!

Saskia is intussen onderweg naar huis en ik ben nog maar net terug als de jarige Job binnenloopt.  Voor de lunch heeft ze South Block Juice gekozen, die sinds deze week open is in Jammin Java in Vienna.  Voorheen moesten we er een flink stuk voor rijden dus ik vind het prima.

Bovendien heb ik op hun website gezien dat ze sandwiches hebben van Broodjes Co.  Ze hebben de Caprese, Den Haag en Vondel Park.  Ik vind het moeilijk kiezen tussen Den Haag en Vondel Park, maar het wordt de laatste en is heel erg lekker!  Saskia neemt een bagel met pindakaas, banaan en honing en een van de acai bowls.
Thuis wachten we tot Rick thuiskomt en Saskia geniet van de constante gelukwensen, die ze op social media in ontvangst mag nemen.  Ik kleur nog een kerstmandala af buiten in het zonnetje, want het is maar liefst 19 graden!

Rick heeft intussen een grote pick up truck opgehaald van Avis.  We gaan onze kerstboom ophalen bij de boerderij in de bergen waar we altijd heengaan.  Alleen realiseerden we ons dinsdag dat daar een probleem mee was zonder van.  Nu hebben we geen auto om de boom op te vervoeren.  Er zat niets anders op dan een truck of van te huren, want het DRAAKJE zal voor het nieuwe jaar niet klaar zijn.
Ford F150

Wij hebben nog nooit in een pick up truck gereden.  Dit is wel een heel luxueuze met plaats voor vijf personen.  Cosmo gaat ook mee en we rijden naar het westen.  Niet ver voor zonsondergang komen we aan bij de Moose Apple kerstboom boerderij.
Het warmste ooit dat we onze kerstboom gehaald hebben (65F is ongeveer 19C)

Deze boerderij is van Ricks vroegere wiskundeleraar, Paris, en we komen hier nu al een aantal jaren achtereen.  Onze boom van vorig jaar verloor zijn naalden helemaal en Paris raadt de "firs" aan.  Zoals ieder jaar zijn we eigenlijk te laat.  We zouden in oktober of november moeten komen om alvast een boom uit te zoeken.
 
Gelukkig is er nog wel genoeg keuze, maar ik ben met twee kieskeurige mensen en allang blij dat het dit jaar zeker een boom met korte naalden zal worden.  Ik probeer zelfs nog meegaand te zijn en wijs een paar met langere naalden aan, maar die kunnen Rick en Saskia niet bekoren.

Nota bene wijzen zij onze uiteindelijke boom aan.  Hij is mooi vol, al is hij niet zo hoog als gewoonlijk.  Rick haalt een zaag en begint met zagen.  Hij zaagt en zaagt, maar komt niet verder. Na een kwartier is Rick buiten adem en de boom weigert te vallen.
Gevonden!
 
Met Cosmo loop ik terug de heuvel op en vraag om assistentie.  Paris haalt zijn traktor en ketenzaag op en binnen een paar seconden ligt de boom om.  Voordeel is nu ook dat we hem niet op een slee naar boven hoeven te trekken, maar hij makkelijk op de traktor kan.


Zo'n pick up truck is ook wel erg handig.  De boom gaat gewoon in de bak met een paar touwen om hem vast te houden. Een uurtje later zijn we dan ook weer in Vienna.  Gewoonlijk moeten we onderweg een paar keer stoppen om zeker te zijn dat alles nog goed zit.

We halen Saskia's vriendje Kyle op van zijn werk en dan haar vriendin Kaylee van haar huis.  We zetten Cosmo thuis af en gaan dan naar Saskia's keuze voor haar verjaarsdiner.  Dat wordt Sunflower, het vegetarische/veganistische restaurant in Vienna.

Saskia en Kaylee zijn veganisten, maar de rest van ons niet en Rick en Kyle al helemaal niet.  Ik heb mijn strategie eerder vandaag al bedacht.  Ik bestel kleine hapjes en sushi en soep. Voor Kyle is het de eerste keer om een maal zonder vlees te eten. Net als Rick bestelt hij de General Tso's Surprise, ook gewoonlijk mijn bestelling en hij vindt het te pruimen.
Die gouden bogen naast het restaurant doen mij lachen, de mannen zouden daar veel liever eten!

Na het eten halen we egg nog (zowel gewone als veganistische) bij Whole Foods, want dat is Ricks traditie bij het optuigen van de boom.  We zetten Kaylee bij haar thuis af en Kyle en Saskia gaan naar de lichtjes bij Meadowlark Gardens.

Rick gaat aan de gang met de boom en dat is nooit makkelijk.  Deze heeft een te vette stam voor onze houder dus hij gaat met de kettingzaag aan de gang.  Dan kan hij de verlichting en snoeren daarvoor niet vinden.  Die blijven zoek dus met Kyle en Saskia draagt Rick de boom naar binnen.
Cosmo moet even in toom gehouden worden en hij legt zijn kop met liefde op mijn hand
 
Het neemt even tijd om hem recht te zetten, maar dan staat hij weer.  Een flink dikke boom is het dit jaar.  We vieren het met een glaasje egg nog met rum.  Morgen zullen we ons druk maken over de versieringen, want het is al na elven! 
Daar staat hij dan!

8 reacties:

Irene zei

Jeetje wat een joekel!
Veel plezier met het optuigen!

Haralson Art zei

Dat is inderdaad een volle boom. Nog gefeliciteerd aan Saskia!

Anja zei

Zo te lezen een fijne verjaardag voor Saskia!
Leuke traditie om zelf een kerstboom om te zagen, succes met optuigen.

Sally zei

Gefeliciteerd met Saskia. Wat een grote boom zeg.
Die mannen en vlees, hier thuis idem dito ;-)

Irene zei

Jeetje wat een joekel!
Veel plezier met het optuigen!

Petra zei

@Irene - Ja, Rick is niet van de kleine bomen

@Annemiek - Dank je en het is een mooie boom.

@Anja - Die traditie zal Rick nooit laten varen en ik vind het ook leuk

@Sally - Een kleinere boom krijg ik er hier niet doorheen.

Irene zei

Ben jaloers op je!
Mijn man vind een kerstboom eigenlijk al te veel in huis ....
En ik ben juist van de kerst.
Door het hele huis. (zelfs de wc moet eraan geloven)
En buiten het hele huis.

Petra zei

@Irene - LOL, hier ook versieringen in de wc. Rick is nog een grotere kerst(versieringen)liefhebber dan ik