Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, februari 18, 2016

Een nieuwe masseuse

Expres heb ik gisteravond de lamellen opengelaten.  Rick slaapt vanwege zijn verkoudheid nog in de basement, hij is altijd bang mij aan te steken, heel lief. De zon schijnt vrolijk binnen en zoals ik had gehoopt ben ik daardoor eerder wakker dan gewoonlijk.

Deze orchidee bloeit al sinds de zomer in onze keuken!

Rick vertrekt naar zijn werk en ik drink gauw koffie en eet een crumpet met ei voor ik naar Anytime Fitness vertrek.  Daar warm ik vast op en dan komt Sharon me om half tien halen voor een half uur personal training. 

Na afloop doe ik nog een uur cardio tot ik mijn stappendoel bijeen heb.  Dit ontlokt aan een van de andere personal trainers de opmerking dat Sharon me niet moe genoeg maakt.  Dat is dan ook het doel van de personal training niet.  Voor mij is het belangrijk gewichtenroutines te doen, maar het bewegen zelf is wat me helpt me beter te voelen.

Thuis kleed ik me warm aan, want ondanks de felle zon is het maar net boven het vriespunt en er staat een venijnige wind.  Voor de lunch heb ik dan ook zin in soep en haal een van de "broth bowls" van Panera.  Die smaakt altijd weer lekker.

Dan lijn ik Cosmo aan voor een wandeling.  Eigenlijk zou ik wel naar Great Falls of zo willen, maar ik ben bang dan niet op tijd terug te zijn voor mijn massage. Ik beperk me dus maar tot de buurt.  Cosmo vindt het allemaal prima en ik ben eigenlijk wel blij, want het is toch wel erg koud.
Winterse "bloemen"

Om kwart voor vier gaat de deurbel en staat Lisa met haar massagetafel voor de deur.  Cosmo weet even niet wat hij ervan moet denken, want het is natuurlijk meestal zijn vriendin Laura.  Lisa is mij aangeraden door een kennis en ik moet zeggen, haar massage is heel goed! 

Ze warmt een rol op in de magnetron en het matrasje op de massagetafel wordt ook verwarmd. Met sfeervolle muziek masseert Lisa mijn spieren net zo dat ik wel voel dat ze diepgaat, maar zonder de erge pijnen, die sommige masseurs me dan geven.  Ze is duurder dan Laura (en massages worden niet door verzekering vergoed), maar als ik het om de week doe is het te doen.

Met Laura zat ik wel een beetje in mijn maag eerlijk gezegd.  Tenslotte ken ik haar al zoveel jaren en het is zo'n lief mens.  Ik heb besloten Lisa gedurende de winter te boeken en daarna tussen de twee af te wisselen.  Dat heb ik Laura ook geschreven, want haar zomaar afschrijven vind ik ook niet terecht.  We zullen zien wat ervan komt. Voor nu heb ik vanavond tenminste minder pijn na de massage en dat is natuurlijk heel fijn.

Er komt verder niet veel uit mijn handen vandaag.  Ik had allerlei plannen, maar kom niet verder dan wat spelletjes spelen voor Rick thuiskomt.  We bestellen makkelijk pizza van Zpizza.  Voor mij de Thaise kip pizza met pindasaus en veel groentes. 
Eindelijk heb ik een speeltje voor Cosmo gevonden dat hem bijna een uur bezighoudt

Dan gaan de voeten omhoog en tv aan.  Morgen heb ik van alles gepland dus het is zaak om op tijd naar bed te gaan. Ik las vandaag dat wij over 24 dagen alweer zomertijd krijgen.  Het is te overzien (en dit weekend wordt het lenteachtig).

Vorig jaar keek ik naar een adelaarspaar in Pennsylvania op hun nest, maar dit jaar hebben we een adelaarscam in het arboretum hier in Washington.  Voor liefhebbers, het paar President en First Lady, heeft twee eieren en de webcam vind je hier.

5 reacties:

De Gulle Aarde zei

Dank je voor de link naar de cam van de adelaars. Vorig jaar elke dag met veel plezier even gekeken (totdat hij verdraaid was :). Fijn weekend alvast. Hier helaas nog geen lenteweer.

Marion2 zei

Het lijkt me zo ongemakkelijk met Laura. Uiteraard ben je haar niets verplicht, maar ja, je kent haar al zo lang. Ik vind het dapper en heel correct dat je het haar keurig hebt uitgelegd. Ik ben wel benieuwd naar haar reactie.

Ook hier staan er camera's op vogelnesten gericht. In het verleden heb ik weleens een uilenpaartje gevolgd. Ik geloof dat het via deze site was: www.beleefdelente.nl.

Anoniem zei

Ik heb de eagle link even vastgezet, leuk om te volgen.
Je bent loyaal naar Laura, fijn dat je aan anderen denkt, maar je moet ook aan jezelf denken. Ze zegt zo vaak af terwijl je de massage zo hard nodig hebt. Top dat je een nieuwe goede hebt gevonden.
Groet, Bea

Anoniem zei

Wat fijn dat je in Linda een goede masseuse hebt gevonden! Ik zou het ook moeilijk vinden om iemand te vertellen dat ik haar niet meer nodig heb. Maar het gaat wel om jou ennoet om haar.
Ik heb de link van het nest ook vast gezet, zo leuk om af en toe naar te kijken.
Fijne vrijdag!
Anja L.

Petra zei

@De Gulle Aarde - Hadden ze er vorig jaar niet op gepoept? Deze lijkt helemaal goed, ook in het donker zichtbaar.

@Marion - Ja, vind ik ook, hoor, eigenlijk zou ik het liefst doorgaan met Lisa, die is zoveel beter. Maar ja, maar ja, ik ga het maar langzaam afbouwen met Laura.

@Bea - Ik weet het, maar het lukt me niet zo koud te zijn. Ik zal het zeker erg verminderen met Laura.

@Anja - Jullie een fijn weekend!