Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, februari 28, 2016

Een rustweekend

Zaterdag

Me nog steeds niet veel beter voelend blijf ik tot na negenen in mijn zeer comfortabele bed.  Als ik naar beneden loop ruik ik de koffie al.  Een lekker sterke kop en een toaster scramble gaan er goed in.

Rick gaat hardlopen, maar het is mij te koud buiten.  Ik ga boven op de elliptical mijn tienduizend stappen bijeen halen.  Helaas is mijn energie nog steeds ver te zoeken, maar ik krijg het voor elkaar.

Kan niet wachten tot deze in de natuur bloeien! 

Het is toch weer koud vandaag dus ik kleed me warm aan.  Rick stelt voor naar Panera te gaan voor onze lunch, want hij heeft zin in hun chili.  Ik vind met mijn sinuspijnen soepen erg lekker dus bestel een quinoa broth bowl.  Ik hoor van verschillende kanten dat dit virus lang duurt, ik hoop er voor vrijdag toch echt vanaf te zijn.
 

Als we terug thuis zijn organiseren we onze Disney reis de tweede week in maart.  We gaan met Saskia en Laura en het is zaak restaurants en fast passes van tevoren te reserveren.  Ik heb enorme zin in die warmte en kleuren, die Disney World altijd brengt.

Rick gaat wat boodschappen halen en ik besluit mijn eerste feetje in het kleurboek van Amy Brown te gaan kleuren.  Ik vind haar feetjes ontzettend leuk en geniet dan ook van het bedenken van de kleurenmix, die ik zal gebruiken.  Het eindresultaat bevalt me goed, alleen wil ik de volgende keer de huid ook wat minder eentonig maken.

Voor het avondeten besluiten we naar Turmeric te gaan.  We zijn dol op Indiaas eten en ik weet dat ze hier een lekkere kip gember soep hebben.  Die neem ik als voorafje, maar het is zo'n bak dat ik de helft mee naar huis neem.

Als hoofdgerecht neemt Rick de saag met lam en ik de saag met Indiase kaas (saag is een mix van spinazie en mosterbladeren met kruiden).  Ook dit is weer teveel en dan ben ik blij dat er "doggy bags" bestaan hier.  Ik neem de rest mee voor mijn lunch morgen.

Thuis gaan de benen omhoog en de tv aan.  Ik hoop dat de vrij rustige dagen helpen met opladen voor zowel Rick als mij. 
Cosmo komt af en toe "schoothond" zijn, alleen is hij daarvoor wat te groot

Zondag

Alweer blijf ik langer in bed dan ik eigenlijk zou willen, maar ik ben gewoon zo moe de hele tijd!  Rick komt net terug met ons zondagse ontbijt van Panera en Starbucks als ik eindelijk beneden kom.

Het is schitterend weer en we besluiten Cosmo mee te nemen voor een lange wandeling door Vienna.  We lopen door het park en daar zie ik dat de krokussen bloeien, hoera!  De narcissen zitten ook helemaal in de knop.  Verder zingen de cardinaaltjes, de lente is echt in de lucht!


Omdat het zulk lekker weer is besluiten we vanavond te grillen.  We brengen Cosmo terug thuis en rijden dan naar Whole Foods.  Daar halen we de ingredienten voor een lekker zomerse maaltijd.

Thuis warmen we de overblijfselen van de Indiase maaltijd van gisteravond op.  Het smaakt weer prima, ook als lunch.  Toch handig zo twee maaltijden ervan te hebben.

Nu het zulk lekker weer is ben ik ook klaar met de sneeuwpoppen buiten op de stoep en op onze vlaggetjes.  Rick brengt ze naar zolder en ik hang lente vlaggetjes voor het huis.  Ook ruim ik Fairyville op, de winterfeetjes en sneeuwpopjes gaan de la in voor volgende winter.  Binnen staan ze nog even, maar dat gaat deze week ook veranderen.

Dan is het zaak om van het zonnetje te gaan genieten.  Ik neem de Surface mee naar buiten en Rick en ik kletsen bij met de kinderen.  Kai is blij Bea weer terug te hebben, nadat zij een week bij haar ouders in Italie was.  Kai vond het wel even lekker om zijn eigen dingen te kunnen doen, maar Bea kon moeilijk zonder hem.  Hij is haar met een bos bloemen van het station gaan halen gisteren.

Saskia en Kaylee zijn gisteravond naar Katja en Kevin's appartement gereden.  Vanochtend namen Katja en Kevin hen mee voor een veganistisch ontbijt.  Daarna namen Saskia en Kaylee de trein naar New York waar ze een ontmoeting hadden met een veganistische groep van Tumblr.  Vannacht zullen ze weer bij Katja en Kevin logeren en morgen weer huiswaarts gaan.

Terwijl Rick en ik buiten zitten zijn onze naaste buren hard bezig hun huis klaar te maken om te verkopen.  Gisteren was er al een geinteresseerd stel dus ik denk dat het niet lang gaat duren.  We zullen Don en Wendy missen en zij hebben er ook wat moeite mee, maar willen aan het water in Maryland gaan wonen.

Als de zon achter de huizen zakt steekt er een koel windje op en gaan we naar binnen na een heerlijke middag.  Ik heb zelfs het gevoel een beetje verbrand te zijn! 

Rick zet de grill aan.  Voor mij grilt hij een moot zalm en voor zichzelf een paar hamburgers.  Daarbij grilt hij lekker gekruide worteltjes en we hebben er olijfbrood bij.  Dit is voorlopig weer ons laatste maal samen, want Rick vertrekt morgen naar Seattle en komt pas donderdagavond weer thuis.

Zo eindigt een toch weer leuk weekend ondanks dat ik me nog steeds lang niet de oude voel.  Gelukkig lijkt het wel beter te gaan. Hopelijk kan ik het zonder doktersbezoek afronden, want mijn sinussen doen flink pijn.

4 reacties:

Anoniem zei

Lekker relaxed weekend! Hier bloeien de narcissen en krokussen etc al een week of 2 (ik las ergens dat de natuur 5 weken voor loopt ivm zachte winter).
Even een vraag over springbreak; ik weet niet beter dat je deze juist ver weg zonder ouders en met (veel) drank wil vieren.....of is ook gebruikelijk om het met je ouders te vieren??
Hoop dat je je wat beter voelt!
Groetjes
Evelyn

Anoniem zei

Heerlijk zo'n relax weekend. Goed om weer op te laden.
Vervelend dat je nog zo moe bent. Hopelijk heb je deze week nog tijd om bij te tanken voor je lekker naar Florida afreist.
Volgens mijn Florida vriendin hebben ze heerlijk voorjaarsweer.
wij moeten nog 4 weekjes wachten.
Groet, Bea

Sandrah zei

Wat een heerlijk vooruitzicht om al zo snel weer op reis te gaan. En Disney is altijd leuk!

Een rustig weekend is soms ook wel lekker. Knap dat je, ondanks dat je je niet lekker voelt, toch die 10000 stappen bij elkaar krijgt. Hopelijk knap je snel weer op.

Sandra

Petra zei

@Evelyn - Hier is het ook vroeger dan de afgelopen paar jaar, maar geen vijf weken. Veel jongeren gaan inderdaad naar Florida of zo voor spring break, maar ik ging bijna ieder jaar met Katja en Kai op reis en nu wilde Saskia naar Disney met haar beste vriendin Laura en ons. Onze kinderen zijn niet zo van het partyen en vele drinken.

@Bea - Inderdaad, het weer ziet er heerlijk uit. Gaat genieten worden.

@Sandra - Dank je, ik hoop het ook, anders zal ik toch aan een dokter moeten geloven.