Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 22, 2016

Inpakken en naar Huntsville, Alabama

Alweer heb ik zeer slecht geslapen.  Ik kon maar niet in slap vallen.  Gelukkig hoef ik er niet vroeg uit of zo en ik blijf tot negen uur doezelen.  Dan ga ik eens naar beneden waar Rick de koffie al klaar heeft staan.  Als ontbijt maak ik een crumpet met amandelboter en rode peper jam, erg lekker.

Cosmo gaat helemaal uit zijn dak als hij weer een eekhoorn aan de horrendeur ziet hangen, die probeert bij het vogeleten te komen.  Het is een komisch gezicht, maar het dier plast en poept ook, dus ik laat Cosmo naar buiten.  De eekhoorn vliegt letterlijk de tuin in! Ze zijn veel te snel voor Cosmo, zelfs voor de katten.


Op een dag als vandaag wanneer ik zo weinig energie heb ben ik altijd extra dankbaar voor de personal training.  Sharon doet een intensief half uur en ik merk dat ik niet helemaal de oude ben, want ik transpireer me te pletter en dat doe ik anders niet met gewichtenoefeningen.

Na afloop plant ik mezelf op een van de ARC trainer en doe een uur cardio. Dat gaat prima en als ik klaar ben heb ik bijna 10000 stappen bijeen.  Christine heeft al gezegd dat we bij haar ook naar de sportschool gaan, dus helemaal goed.

Thuis maak ik me klaar en pak de laatste dingen in.  Dan laat ik Cosmo even uit. Het is lekker weer met zo'n 12 graden en een zonnetje.  De komende paar dagen schijnt het hier vreselijk stormachtig te worden.  Ook in Alabama ziet het weerbericht er zeer matig uit, maar dat maakt ons niet uit, we zullen gezellig met vrienden zijn.
Paddestoelen op een stronk

Bij de kennel wordt Cosmo weer door iedereen begroet.  Ze zijn er dol op hem en gelukkig gaat hij altijd gewillig mee naar achteren.  Ik bemerk ook geen tegenzin als hij weet dat we erheen gaan en dat stemt me altijd gerust.

Het is intussen lunchtijd en op de terugweg besluit ik de kip pho bij Pho Thang Long te gaan eten.  Kippesoep is goed voor de ziel, maar ook voor mijn verkoudheid.  Het smaakt me weer opperbest en de verse limoen lemonade erbij ook.

Rick komt thuis uit zijn werk en we geven de katten extra eten, al heeft Patricia van de buren beloofd langs te komen om te zien of alles goed gaat met ze.  Dan laden we de tassen in de auto en rijden in Ricks autootje naar Dulles Airport.

Daar zijn we zo snel ingecheckt en door de TSA Pre veiligheidscontrole dat we nog een uur hebben voor we aan boord gaan.  We nemen onze laptops naar de bar en bestellen een biertje en wijntje.  Ik typ dit blog vast in, want heb daar vanavond waarschijnlijk weinig tijd voor.

Ons vliegtuig is wat we een "puddle jumper" noemen, heel klein met maar drie zitplaatsen in iedere rij.  Het gaat gelukkig snel al spelletjes spelend, want mijn oren doen enorm veel pijn de hele vlucht.  Na anderhalf uur landen we in regenachtig Huntsville.

Onze tassen komen meteen van de band en Rick heeft een Avis auto gehuurd.  Binnen het halve uur na landen rijden we de oprit van Chuck en Christine op.  We hebben hen al twee jaar niet gezien!  Het is echter net of we elkaar gisteren nog zagen.

Christine maakt een heerlijk diner van varkenshaas met prosciutto, asperges, rijst en salade. Verder genieten we van het gezelschap.  Morgen hebben Rick en Chuck werk en gaan Christine en ik ons vermaken.

7 reacties:

Sonja zei

Veel plezier morgen met je vriendin, hoop dat je je beter voelt!

Marieke zei

Beterschap en geniet van je trip!

Anoniem zei

Genieten jullie van elkaars gezelschap, zeker na 2 jaar elkaar niet lijfelijk gezien te hebben.
Groeten van Hilde uit B.

Anoniem zei

Heel veel plezier in Huntsville!
Ik hoop dat je je snel wat beter voelt.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Wat fijn voor jullie om goede vrienden na zo'n lange tijd weer te zien. Veel plezier!
Groetjes, Floor

Anoniem zei

Veel plezier in Huntsville en nu maar hopen dat je weer snel de oude bent!
Groetje van Henny Breedijk.

Petra zei

@Sonja - Dank je!

@Marieke - Doen we!

@Hilde - Het is of we elkaar gisteren nog zagen!

@Anja - Dat hoop ik ook

@Floor - Dat hebben we zeker, kan met niemand anders zo lekker lachen

@Henny - Dank je!