Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, februari 04, 2016

Nog een gezellige middag met Kathleen

Rick heeft een "late" dag en neemt om half acht afscheid.  Ik sta meteen ook maar op en maak mijn kop koffie zoals iedere ochtend hier. Dan kleed ik me aan en loop naar de Crumpet Shop. Onderweg probeer ik te bedenken welke combinatie ik vanochtend wil proberen.

Dat wordt de pesto, Engelse kaas en tomaat crumpet en ook die smaakt weer fantastisch. Ik ga in onze buurt ook op zoek naar crumpets, want wat een lekker ontbijt!  Nu heb ik ook allerlei voorbeelden om erop te doen.


Na mijn ontbijt loop ik nog wat rond in de markt.  Ik maak een paar zeer kleurrijke foto's van de bloemen- en fruitstandjes en ga dan weer richting hotel.  In de sportruimte doe ik een  uur op de elliptical en wat bovenlichaam gewichtsoefeningen.  Mijn beenspieren zijn echt moe van alle heuvels, dus die geef ik even "vrij".

Vandaag heb ik om twaalf uur met Kathleen afgesproken.  Zij komt me bij het hotel ophalen en dan parkeren we de auto in de Target garage vlakbij Pike Place Market.  Intussen bespreken we waar we willen gaan lunchen, want er zijn heel wat restaurantjes en standjes hier.
De markt ligt tussen de wolkenkrabbers in

We lopen door de markt waar Kathleen wat gedroogde kersen en honing koopt.  Dan strijken we neer bij Pike Place Chowder.  Op het menu staan o.a. acht verschillende chowders. Chowders zijn vissoepen, al is er ook een veganistische keuze.

Kathleen neemt de scallops en ik  kies de crab, oester en chorizo chowder en die is bijzonder smakelijk!  Als het op is kan ik het niet laten ook een kopje van de Manhattan clam chowder te nemen, die is op tomatenbasis en zo krijg ik ook wat groente binnen.

Naast het restaurant ligt een winkel met alles gemaakt in de staat Washington.  We neuzen er rond en ik zie genoeg leuke dingen, maar heb geen zin ze mee naar huis te slapen.  Kathleen koopt een mooie glazen bal.

Dan lopen we naar het Seattle Art Museum.  We hebben geluk want de eerste donderdag van de maand blijkt gratis te zijn.  Het is er dan ook drukker dan ik had verwacht.  Het is ook stukken groter dan ik had gedacht!

We beginnen op de bovenste verdieping waar we van alles zien, waaronder ook Franse impressionisten en een aantal Nederlandse meesters. Er is allerlei porcelein, Romeinse, Egyptische en Griekse kunst en veel meer..

De tweede verdieping heeft veel moderne kunst, lokale kunst, die ik prachtig vind, en mijn favoriet, glaskunst.  Daar staan ook een aantal stukken van Chihuly bij.  Zo mooi wat die man kan maken!

Na twee uur doen mijn voeten pijn en heb ik meer dan genoeg gezien!  Kathleen is het met me eens en we besluiten op zoek te gaan naar een bar om wat te doen.  De eerste die we vinden is een Ierse bar.  Onder het genot van een wijntje praten we gezellig verder.  Jammer, dat we zo ver uit elkaar wonen, want we kunnen het supergoed met elkaar vinden en hebben veel gemeen.

Kathleen zet me af bij het hotel en we nemen voor een jaar afscheid. Boven heb ik even tijd heb om mijn voeten wat rust te gunnen voor Rick terugkomt. Vanavond hebben we voor onze laatste avondmaaltijd hier gereserveerd bij RN74. We lopen erheen en worden vriendelijk ontvangen.

Het is een gezellige bistro en het eten ook prima.  Rick begint met gevulde eieren en ik bestel drie van de smaakvolle plaatselijke oesters. Als hoofdgerecht neem ik het tonijn tartaar voorgerecht en het gecaramelliseerde spruitjes bijgerecht.  Rick heeft steak frites en alles is even smakelijk.  De spruitjes zijn het lekkerst dat ik ze ooit heb gehad en dat zegt wat!

Terug in het hotel pakken we vast wat in. Morgen heeft Rick nog een vergadering en dan gaan we weer terug naar het oosten van het land. Wat een leuke week was het!  Ik ben erg blij mee gegaan te zijn en ben van plan dat volgend jaar weer te doen.

5 reacties:

Anoniem zei

Leuk om te lezen wat je allemaal in Seattle hebt gedaan. Wij zijn daar 1x geweest. Maar met name door de daklozen voelden het een beetje eng aan.
Ik dacht ook dat je mee ging om te kijken waar Saskia heen zou gaan. Maar begrijp dat ze toch niet die kant op gaat. Ik heb met jullie te doen. Niets zo vervelend als niet weten wat je wil. Ik herken het helaas van mijn studiekeuzes.... Twijfel ..twijfel .. twijfel ..en dan op het laatst toch nog het verkeerde kiezen.
Succes!
Marjon

Anoniem zei

Wat een leuke trip. Prachtige foto's.
Goeie terugvlucht naar de oostkust.
Groet, Bea

Sandrah zei

Leuke stad is Seattle. Wij zijn er ooit een roadtrip begonnen, maar jammer genoeg geen tijd genomen/gehad om de stad in te gaan. Ach, dan moeten we nog maar een keer terug.
Die crumpets zien er inderdaad wel heel smakelijk uit!

Goede reis terug naar de oostkust!

Sandra

Anoniem zei

Een fantastische week heb je gehad, dank je wel voor je mooie foto's. Ik zal ook wel eens naar Seattle willen gaan, misschien als we een keer in Vancouver zijn. De stijle straten zijn net als de straten in San Francisco, moeilijk om te lopen en ook zo moeilijk om te parkeren. Een goede terugreis!
Groetjes, Ida

Petra zei

@Marjon - Inderdaad, dat had ik ook, toch het verkeerde kiezen dus ik herken veel in Saskia. Seattle is echt wel veilig hoor, al vond ik het naar al die mensen op straat te negeren, ik zou zo graag meer doen.

@Bea - Ik heb echt genoten deze week!

@Sandra - Het is werkelijk een heel leuke stad en er zijn nog altijd dingen, die ik er wil doen

@Ida - Grappig, ik wil juist weer eens naar Vancouver, maar dat is net iets te ver vanuit Seattle voor een dag