Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 29, 2016

Nog een mooie lentedag

Vastbesloten iedere ochtend wat eerder op te gaan staan mag ik van mezelf maar tot kwart voor negen in bed blijven.  Ik voel me nog steeds niet goed en denk dat ik sinusitis heb, want mijn rechterwang doet pijn. 

Rick is al op en heeft mijn koffie klaar.  Dat ga ik de komende dagen missen (hem natuurlijk het meest).  Ik maak een paar gepocheerde eieren als ontbijt.


Dan vertrekt Rick naar zijn werk en ik naar de sportschool.  Daar doe ik een half cardio voor Sharon me komt halen.  In het halve uur personal training komen alle spieren aan bod.  Na afloop doe ik nog wat cardio en ga dan huiswaarts.

Rick en Sharon vinden dat ik naar de dokter moet vanwege mijn sinuspijn.  Ik las echter net een artikel dat 60-70% van mensen met sinusinfecties zonder antibiotica genezen en ik ben niet zo dol op antibiotica. Dat is tenslotte het enige wat een dokter voor me zou kunnen doen.

Vorige keer dat ik dit had raadde de dokter behalve de Sudafed en Mucinex, die ik al de hele tijd inneem, ook Flonase aan.  Dat was tot voor kort alleen op recept verkrijgbaar, maar nu ook zonder.  Ik rijd naar Rite Aid en vraag een consult met de apotheker daar.

Zij vindt ook dat ik het beste de Flonase er eerst bij kan proberen.   Als ik me over vier dagen nog niet beter voel raadt ze wel aan naar een dokter te gaan.  Nu ik toch in Vienna ben haal ik ook maar gelijk lunch aan de overkant bij Manhattan Bagel.
Gerookte zalm met cream cheese op een bagel, een van mijn favorieten

Thuis eet ik het voor in het warme zonnetje op met Cosmo naast me.  Lorraine komt langs met haar Deense dog Apollo.  Zij heeft dezelfde sinusproblemen en brengt me een stoomapparaatje.  Ik heb een grondige hekel aan stomen wat ik als kind eindeloos met een doek over mijn hoofd boven een pan moest doen.  Maar ja, als het helpt moet het maar.

Rick komt vroeg uit zijn werk. Hij pakt zijn spullen in en als Chris en PJ komen voor onze wekelijkse wandeling met de honden neemt hij afscheid.  Hij zal tot donderdagavond in Seattle zijn. 
De hondenvriendjes

Chris en ik lopen, genietend van het lekkere weer, een stuk door de buurt. De honden genieten ook. Helaas is de zon achter de huizen verdwenen als ik terugkom en dan is het te koel om buiten te zitten.
De esdoorns lopen ook uit waardoor veel bomen een rode of gele gloed krijgen

Vanavond heb ik besloten mezelf te trakteren op sushi, die ik van Yama ophaal.  Daar kennen ze me al, want mijn bestelling is vrijwel altijd dezelfde.  Met Snickers in mijn nek en Cosmo aan mijn voeten, beiden hopend een hapje mee te genieten, smul ik ervan.

Met de dieren hier voel ik me minder alleen, dat is zeker.  Een spinnende Meike ligt steevast naast me als ik 's avonds tv kijk.  Ik kan me een huis zonder huisdieren niet voorstellen.

7 reacties:

Ann zei

Ik moest lachen met je foto van schoothond Cosmo gisteren, we hadden vroegr een deense dog die vond dat hij perfect paste op mijn schoot ...
Niets zaliger echter dan een spinnende kat, zo rustgevend !

Anja L. zei

Wat vervelend dat je maar last blijft houden, ik hoop toch dat je aan het einde van de week een stuk bent opgeknapt.
's Avonds lekker met een kat op schoot tv kijken, heerlijk. Zo tegen half negen vindt de kat het tijd worden dat ik op de bank ga zitten zodat ze op mijn schoot kan gaan liggen. Dan moet er wel een fleecekleedje op anders vindt mevrouw het niet goed en gaat ze beledigd weg :-).
Fijne dinsdag!
Anja L.

Carla zei

Oh, dat stomen met een handdoek over je hoofd, ik doe de laatste dagen ook niet anders. En snuiven met zout water, dat vind ik nog erger, maarja, het helpt wel.
Beterschap, hopelijk ben je voor je leuke Disneyreis weer beter!

Anoniem zei

Na de zoveelste pijnlijke sinitus, kreeg ik vorig jaar de beste tip tegen sinitus van mijn huisarts. Vaak je neus ophalen (per neusgat) niet snuiten. (Ook niet bij een loopneus) Echt, het hele jaar geen last van gehad!

Heerlijk sushi, bij de Albert Heijn xl is tegenwoordig een kraampje waar ze sushi voor je maken.

Marjon

Anoniem zei

Wat vervelend dat je je nog steeds niet goed voelt. Ben jij bekend met de Neti-pot.
Bekijk anders eens een filmpje op youtube.
( De neti pot - geweldig tegen verstopte sinusholtes).
Ik wens je van harte beterschap.

Groetjes Wilma Loeffen

Anoniem zei

Hopelijk gaat het vandaag al wat beter.
En je hebt groot gelijk, lekker jezelf verwennen met sushi.
Ik kan me ook niet voorstellen dat we geen dieren hebben.
We zijn dit jaar 40 jaar getrouwd en hebben 40 jaar poezen en honden gehad.
Groet, Bea

Petra zei

@Ann - Grappig onze buren hebben een deense dog en die doet dat ook

@Anja - Ha ha, die eigenzinnigheid van kitten zo grappig!

@Carla - Jij ook beterschap!

@Marion - Dat ga ik de volgende keer (hopelijk over jaaaren) eens proberen.

@Wilma - Ja, ik heb er een, maar die wordt bij een ontsteking afgeraden hier

@Bea - Ik verbeeld me dat het wat beter gaat. Wij ook altijd zelfs voor we trouwden al een hond.