Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, februari 07, 2016

Super Bowl weekend

Zaterdag

Voor ons doen slapen we schandalig lang uit.  Natuurlijk voelt het voor ons als we om half elf opstaan eigenlijk als half acht.  Het streven om op tijd naar bed te gaan is gisteravond ook niet gelukt.

We rijden naar Starbucks voor broodnodige koffies en broodjes, die beter brunch dan ontbijt genoemd kunnen worden.  Het smaakt prima en wat zou ik graag luieren vandaag, maar er moet gesport worden.

Snickers en Meike zijn heel blij dat we er weer zijn

Boven stel ik de elliptical op drie kwartier in en intussen haalt Rick Cosmo op.  Als de deurbel gaat zie ik me dan ook genoodzaakt bezweet de deur te openen.  Mijn vriendinnen Mary en Tara staan op de stoep met Robert, die handtekeningen ophaalt om mee te mogen doen aan de Town Council verkiezingen in mei.

Natuurlijk teken ik graag en mag dit soort van deur tot deur campagne voeren wel. Het maakt het erg persoonlijk en je hebt echt het gevoel deel te zijn van een democratie.

Net als mijn sportroutine klaar is komt mijn hondenbaby naar boven rennen.  Heel blij is hij om mij weer te zien!  Wat is dat toch schattig.

Het is lekker weer vandaag en Rick en ik besluiten Cosmo een fijne wandeling te geven.  Er komt weer een heel koude periode aan dus het is zaak van de temperaturen boven nul en het zonnetje te genieten. 
De toverhazelaar bloeit mooi

Eigenlijk wilden we daarna naar de bioscoop, maar gisteravond zag Rick dat de thermostaat boven helemaal donker was.  We hebben daardoor geen verwarming en de temperaturen gaan komende week scherp naar beneden.  We wachten dus op de verwarmingsmonteur, die voor vandaag ook nog eens dubbele prijzen rekent, maar niets aan te doen, ijskou is funest voor mijn spieren.

Charles komt eindelijk aan het einde van de middag dus de film gaan we wel een andere keer zien.  Het blijkt om een zekering te gaan, die helemaal uitgebrand is.  Een beetje eng wel op zolder, gelukkig is er wel een rookmelder daar.  Jammer genoeg heeft Charles geen vervanging bij zich en zullen we waarschijnlijk tot maandag moeten wachten op verwarming boven.

Tot onze verrassing komt daar Saskia opeens binnenlopen!  Zo leuk haar weer te zien al is ze niet thuis om veel tijd met ons door te brengen.  Haar beste vriendinnen Laura en Kaylee zijn dit weekend hier in Vienna en Saskia komt om met hen te eten.  Ze moest vanochtend werken en moet dat morgenochtend weer dus gaat vanavond terug.  Het is wel weer zo gezellig dat gegiechel boven te horen, ik  mis dat soms toch echt.

Terwijl de meiden sushi gaan eten gaan Rick en ik naar Earls in Tysons Corner. We nemen plaats aan de gezellige bar en delen een lekkere calamari met verschillende groentes.  Als hoofdgerecht neem ik een kop van de heel erg lekkere Thaise wortelsoep en de "dynamite" sushi rol.  Erg lekker allemaal en een gezellig restaurant is het.

Saskia en vriendinnen nemen weer afscheid en Rick en ik hangen gezellig voor de tv.  Hopelijk lukt het vanavond wel op tijd naar bed te gaan, anders wordt het maandag een moeilijke ochtend.

Zondag

Oei, zodra ik wakker word weet ik dat dit een pijndag gaat worden.  Alles zit in de knoop!  Ik neem een pijnstiller, al weet ik dat die vrijwel niets doet, en spray Icy Hot op mijn rug.  Hopelijk helpt me dat genoeg om tenminste op te kunnen staan.

Ondanks dat mijn maag ook altijd minder aanvoelt met zoveel pijn gaan we toch naar Panera om ontbijt te halen.  De ei met spinazie en tomaatsandwich gaat er toch wel goed in.

Terwijl ik mijn spieren wat uit de knoop probeer te halen op de elliptical gaat Rick naar Wegmans.  We hebben daar wat sushi en wraps besteld voor vanavond.  Chuck en Lorraine van hiernaast komen om de Super Bowl te kijken.

Voor mijn lunch heeft Rick heerlijke sashimi en sushi mee als verrassing, zo lief!  Hij vindt het altijd vreselijk voor mij als ik me zo slecht voel.    Ik baal er ook enorm van, want ik heb me de afgelopen weken juist wat beter gevoeld.
Een van onze eekhoorns poseert leuk op het deck, hier meer foto's

Het is altijd zaak in beweging te blijven met mijn spierkrampen en ik neem Cosmo mee voor een lange wandeling door de buurt.  Ik zie Lois en klets even gezellig bij.  Zij gaan o.a. kippenvleugeltjes eten vanavond.  Online las ik dat Amerikanen tijdens de Super Bowl miljoenen ponden aan kippenvleugeltjes verorberen! Ik heb die liefde daarvoor nooit zo begrepen.
Wij hebben o.a. lekkere wraps

Weer thuis doet Rick Icy Hot spray op mijn rug en dat helpt goed.  We maken alles klaar voor vanavond en om zes uur komen de buren.  Het is altijd heel gezellig met Chuck en Lorraine. 
De sushi is erg lekker!

We hebben verschillende wraps, sushi en kaas met fruit, helemaal goed.  Het wordt een spannende wedstrijd met een heel leuke "halftime" (pauze). De Broncos winnen zoals wij allemaal wilden.  Chuck moet morgen om half zes al op reis dus zij nemen meteen afscheid.  Erg leuk om zo met zijn vieren te kijken!
Beyonce, Coldplay en Bruno Mars samen
Cosmo snapt niet waarom we opeens in de basement zijn
 

8 reacties:

Corry zei

Wat een gezelligheid!!! Sterkte met de fibro. ONDING!!!!! Tijd voor een cure.

Jurgen de Bruin zei

Ik had de foto van je roll ook op Facebook gezien en dacht eerst dat het een frikandel speciaal was. Ik snapte niet waar je die vandaan had, maar toen keek ik wat beter. :) Ook dit jaar heb ik de super bowl niet kunnen zien. Ik ga toch eens kijken of ik volgend jaar niet toevallig vrij ben op de maandag erna. Ik moet namelijk om 5 uur op staan en dan moet ik echt op zondag op tijd naar bed. Ik ben anders de hele week van slag. Ik denk dat de finale in de VS gaan kijken net iets te veel gaat kosten, hoewel het met fans in een bar kijken we ook een hele belevenis lijkt.

Sally zei

Leuk hoor dat Saskia ff haar neus liet zien. Balen toch die pijnen. Icy hot ken ik niet, eens kijken if dat hier ook te vinden is. En het eten zag er lekker uit hoor. Zalig sushi en wraps , altijd goed.

Anoniem zei

Wat vervelend dat je zo lang op een monteur moet wachten en dan kan hij de klacht ook nog niet meteen oplossen. Ik moet donderdag gaan wachten op iemand die komt opmeten of het nieuwe bankstel via de trap naar onze huiskamer kan. Nu maar hopen dat hij vroeg komt!
Die wraps zagen er lekker uit, gezellig om die wedstrijd met meer mensen te kijken, vind ik toch leuker dan met z'n tweeën.
Leuk dat Saskia even een bliksembezoek bracht.
Fijne maandag!
Anja L.

Marion2 zei

Wat een heerlijke hapjes! Ziet er erg goed uit. Ik hoorde dat de toegangskaarten voor het evenement wel $25.000,00 kosten. Is dat echt waar?

En wat een leuke foto's van de eekhoorn! Ook de foto van Cosmo met kat ziet er heel lief uit.

Anoniem zei

Wat gezellig dat Saskia even langs kwam.
De hapjes zien er heerlijk uit. Ik vind zelf kippenvleugeltjes ook heel lekker. Maar geen kilo's.
Hopelijk heb je vandaag een betere dag. Waarschijnlijk weet je lichaam al dat er weer kouder weer aan komt.
Groet, Bea

Sandrah zei

Die wraps en sushi ziet er lekker uit, beter dan de kippenvleugeltjes. Ook ik heb nooit begrepen wat men daar lekker aan vindt. :)

Wel jammer dat je zoveel pijn hebt, maar wel fijn dat de icy hot wat verlichting geeft. Hopelijk kan de thermostaat snel gerepareerd worden, zodat het in het hele huis in ieder geval lekker warm is.

Aww, wat schattig dat Cosmo zo naar boven komt rennen.

Sandra

Petra zei

@Corry - Ja, dat is zeker!

@Jurgen - Het is inderdaad altijd een erg leuke sfeer in bars voor de Super Bowl. Wij maakten dat vorig jaar mee

@Sally - Icy Hot is geloof ik niet te krijgen in Nederland. Laat maar weten als je het opgestuurd wilt hebben

@Anja - Oh dat wachten inderdaad, hopelijk past het bankstel!

@Marion - Ja, belachelijke prijzen! De gemiddelde prijs was iets van $2700. Ik zou het er nooit voor over hebben!

@Bea - Ja, dat lichaam laat me af en toe echt in de steek als lopende barometer

@Sandra - Sommige Amerikaanse gerechten vind ik na zoveel jaren nog niet bijzonder. Root beer en wintergreen vind ik niet te eten/drinken bijvoorbeeld.