Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, februari 11, 2016

Zo ontzettend koud en het wordt nog kouder!

Allereerst mijn excuses als mijn blogs deze week als een klaagzang lezen.  Ik kan er even niets positievers van maken.  Mijn hele dag wordt besteed aan het proberen de pijnen te verminderen.  Het is even niet anders.

Rick heeft vannacht in de basement geslapen zodat hij mij niet wakker zou houden.  Hij is verkouden en dan slaapt hij bij uitstek slecht.  Ik heb lekker geslapen, maar word weer met messen in mijn schouders wakker.

Het is buiten werkelijk berekoud en er staat een keiharde wind.  Cosmo is dol op dit weer en vraagt meteen naar buiten te mogen.  Voor de zoveelste keer ben ik blij een grote achtertuin met hek te hebben.  Hij blijft ook buiten liggen, mij niet gezien, maar ik heb dan ook geen dikke vacht.

Zo blij met tulpen binnen!

Rick vertrekt naar zijn werk en ik maak een crumpet met stroopwaffel creme (ja, dubbele f, Duitse spelling) als ontbijt.  Niet zo gezond, maar wel erg lekker en dat mag wel voor een keer.  Na het ontbijt neem ik zoals gewoonlijk mijn vitamines en zink tablet en rijd naar Anytime Fitness.

Als Sharon me komt halen voelt mijn maag wat vreemd, maar we doen verder zonder problemen het uur personal training.  Als ik mijn cardio daarna op de elliptical wil doen word ik echter steeds misselijker.  Ik probeer tot 10000 stappen te komen maar met 6000 heb ik sterk het gevoel dat ik beter huiswaarts kan gaan.

Niets te vroeg want ik haal de auto zelfs niet.  Zo vernederend om midden op straat over te geven!  Ik probeer me achter een telefoonpaal te verschuilen en in een perkje te spugen.  Gelukkig zijn er weinig mensen die het kunnen zien en ik heb mijn kap op dus hopelijk herkent niemand me.

Thuis stap ik meteen onder een warme douche en dan voel ik me beter.  Ik besluit een soep te gaan halen voor de lunch. Ik haal de quinoa met groentes en ei bouillon bowl van Panera.  Gelukkig doet mijn maag verder niet moeilijk. 
Omdat Cosmo toch uit moet kleed ik me dik aan en wandel hem een paar straten.  Het is pure marteling ondanks hoe ik gekleed ben!  De wind gaat door merg en been en ik ben blij weer thuis te zijn.

Mijn nagels zien er niet uit en ik rijd naar Mint Lounge om ze door Thu weer mooi te laten maken. Ik besluit eens een heel andere kleur te nemen, donkerblauw/paars met glitters.  Ik vind het een mooie kleur, ook een beetje winters.

Intussen heb ik een email ontvangen van mijn massage therapeute Laura.  Ze kan haar afspraak voor half zes vanmiddag niet nakomen, want ze is gevallen en heeft haar pols verzwikt.  Ik baal daar enorm van! 

Dit is al de zoveelste keer dat ze afzegt, terwijl ik de massage hard nodig heb.  Natuurlijk doe ik het altijd voorkomen alsof het wel ok is, maar dat is het niet, zeker niet in deze tijd van het jaar.  Laura kan er niets aan doen neem ik aan en ik voel me wat schuldig dat ik na al die jaren naar iemand anders zoek, die huisbezoeken doet, maar het is wel mijn gezondheid.

Op Facebook plaats ik een berichtje en een van mijn lokale kennissen raadt haar massage therapeute aan. Ik zend haar een email en ze schrijft meteen terug.  Ze is een stuk duurder dan Laura, maar dat moet dan maar.  Hopelijk kan ik begin volgende week een afspraak krijgen.

Terug thuis kleur ik wat, puzzel ik wat en klets ik met Christine met mijn rug tegen de haard aan.  Dan haal ik mijn grote electrische Shiatsu massage staaf naar beneden.  Als Laura dan niet komt probeer ik het zelf wel, maar dat lukt niet goed. Als Rick thuiskomt houdt hij dat ding meteen op mijn rug en dat helpt wel wat.
Dan gaan we samen koken hoewel Rick het leeuwendeel doet, ach, ik heb de ingredienten gehaald, denk ik maar.  We maken kip fajita's voor het avondeten.  De salsa, die ik daarvoor had gekocht, heet "nuclear salsa" en niet voor niets. Mijn hemel wat pittig! 

Nogmaals dank ik mijn maag voor het niet verder vervelend doen. Het smaakt allemaal prima en dan is het lekker tv hangen. Vandaag voelde het met de wind als -13 en dit weekend komt het dicht bij record kou.  Een landklimaat, hete zomers, koude winters, maar ik zou wel wat minder koud willen!

15 reacties:

Marie zei

Oh wat vervelend zeg! Ik hoop dat de winter niet meer al te lang duurt en dat tot die tijd de massages uitkomst blijven bieden! Ik heb al lang niet meer gereageerd op je blogs, mijn excuses. Ik wens jullie een fijn weekend!

Marieke zei

Balen dat je zoveel pijn hebt! Hopelijk vind je nog eens een oplossing om het te verhelpen. Sterkte!

Nelice zei

Sterkte, Petra. Ik vind dat je je kranig weert, hoor. En je hoeft niet altijd sterk te zijn :-). Hou je taai. Hopelijk kun je snel weer opgelucht ademhalen.

Reny zei

Wat vervelend dat je weer zoveel pijn hebt, Petra.
Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt om op zoek te gaan naar iemand anders maar je hebt iemand nodig waarop je kunt bouwen.

Heel veel sterkte en succes met zoeken!

Groetjes,
Reny

PS: schitterende kleur nagels !

Corry zei

Sterkte Petra. Ik duim voor heeeeeeel snel warmer weer voor je!!!

Jort & Suus - On the road zei

Wat ontzettend balen dat je er zoveel last van hebt. Ik heb wel altijd een zeurderige pijn in mijn rug, (zeker met kou en vermoeidheid), maar kan me niet voorstellen hoe het voor jou moet voelen. Ik hoop dat het snel weer warmer wordt.

En daarbij inderdaad de massages, die dan niet doorgaan, ideaal he? Aan huis. De mijne komt ook thuis. Zo fijn. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

Lieve groetjes,
Suus

Caro zei

Wat akelig voor je! Het overgeven maar ook die ellendige pijn. En als je massage dan niet door kan gaan is dat helemaal niet fijn. Ik hoop dat het snel lente wordt met bijbehorend weer.

Caro zei

Wat akelig voor je! Het overgeven maar ook die ellendige pijn. En als je massage dan niet door kan gaan is dat helemaal niet fijn. Ik hoop dat het snel lente wordt met bijbehorend weer.

Anoniem zei

Wat een pech dat Laura al weer iets heeft. Hoe aardig ze ook is het gaat wel om jouw lichaam. Dus ik zou me er niet (heel erg) schuldig om voelen. Ik hoop dat je snel een goede therapeut vindt.
Verschrikkelijk als je misselijk wordt op de openbare weg maar je kunt er niks aan doen. Waarschijnlijk was je ontbijt te zwaar in combinatie met het sporten.
Sterkte met je pijnen de komende dagen!
Anja L.

Irene zei

Zou een massage mat of stoel niet iets voor jou zijn vraag ik me af.

Irene zei

Zou een massage mat of stoel niet iets voor jou zijn vraag ik me af.

Tineke zei

Leuke nagels heb je , echt een winterkleur.
Sterkte dit weekend met de kou. Mijn dochter heeft congres in Washington dc, daarom is ze dit jaar voor het eerst sinds de jaren in de vs 'thuis'/' om de hoek' met haar verjaardag.
Hier komt ook weer een koude periode; maar de tuin geeft al helemaal voorjaar aan; met honderden bloeiende sneeuwklokjes, heleborrussen, violen, narcissen, primulaatjes en toverhazelaar.

Anoniem zei

Heel vervelend voor je , ik weet hoe naar het is constant met pijn te moeten leven.
Dat koude weer ook altijd , je treft het niet. Hoop voor je dat je een goede masseuse kunt vinden, daar heb je toch het meeste baat bij.
Doe rustig aan en geniet van het weekend.
Wij hebben ook weer een paar koude dagen en nachten.Maar niet zoals bij jullie.
In Las Vegas is het zomers met 23 gr. Onvoorstelbaar voor deze tijd van het jaar.
Groetjes Wil

Sandrah zei

Wat naar dat je weer zoveel pijn hebt. En voel je niet te schuldig dat je op zoek gaat (moet) naar een andere masseur. Zoals je zelf al zegt: het is wel jouw gezondheid die er onder lijdt.
Hopelijk wordt het snel lente.

Sandra

Petra zei

@Marie - Ik probeer me eraan op te trekken dat we minder dan een maand weg zijn van een weekje in Orlando.

@Marieke - Massage is heel goed voor me, vandaar dat ik zo baal als Laura zo vaak afzegt

@Nelice - Dank je voor je lieve berichtje :)

@Reny - Laura ken ik al sinds Saskia heel klein was, maar ze heeft zoveel gezondheidsproblemen. Ik weet dat ze het geld ook hard nodig heeft, maar de kwaliteit van haar massages is ook flink achteruit gegaan. Toch voel ik me wat schuldig.

@Corry - Dank je, ik ook!

@Suus - Thuis massages krijgen is zoveel fijner. Dan ben je ook al warm en hoef je naderhand niet weer naar buiten om naar huis te gaan.

@Caroline - Dank je, ik hoop ook op snel warmere tijden!

@Anja - Ja, ik moet zakelijk denken en niet persoonlijk. Is wel moeilijk.

@Irene - Ik heb verschillende electronische deep tissue massage dingen, die helpen wel wat, maar natuurlijk nooit zo goed als een therapeut

@Tineke - Jee wat een kleur al in jullie tuin! De toverhazelaar bloeit hier ook, maar er zijn maar een paar tuinen met sneeuwklokjes. Misschien toch eens planten

@Wil - In december had ik nog zo'n goede hoop op een milde winter. Heerlijk 23 graden!

@Sandra - Ik moet inderdaad zakelijk denken, maar ik ken Laura al zo lang en dan bouw je toch een soort vriendschap op.