Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, juni 24, 2016

Een luie zomerse vrijdag

Rick vertrekt om kwart over acht naar Michigan.  Ik ben blij dat ik heb besloten niet mee te gaan.  Hij zal vandaag meer dan 1100 kilometer rijden en zondag weer terug.  Ik heb er gewoon teveel pijn voor en ken de bruid niet en haar ouders nauwelijks. 

De moeder van de bruid is Ricks moeders zus, die we eigenlijk pas vorig jaar voor het eerst na Ricks moeders overlijden weer zagen.  Aardige mensen, hoor, maar niet om me weer vreselijk door te laten voelen.  Voor Rick is het natuurlijk wel erg leuk zijn familie weer te zien en hij heeft mijn gezondheidsproblemen (gelukkig) niet.

Als ik Facebook opendoe zie ik allerlei berichtjes van mijn vriendinnen, die in Engeland wonen, die toch erg klinken alsof het VK uit de EU is gestemd.  Nee, toch?  Gisteren was men nog zo positief dat het referendum de andere kant op zou gaan. Onvoorstelbaar!  Iedereen reageert ook hier in de VS geschokt en de aandelenmarkt keldert honderden punten!

Het is weer heerlijk buiten en met een bakje fruit met slagroom en een gebakken eitje ga ik op het deck zitten.  Ook de door Rick gezette koffie smaakt prima.  Hij verwent me daar zo mee dat het vreemd zal zijn het morgen zelf te moeten zetten (neemt natuurlijk nog geen twee minuten, daar niet van).

De hibiscus is echt een genot!

Voor mijn personal training wil ik al wat cardio doen dus ik rijd naar Anytime Fitness.  Het nieuws onderweg op de radio gaat over niets anders dan Brexit en ook over de domme (what else is new) tweet van "the Donald", die toevallig net in Schotland is.  Wat heb ik toch een hekel aan die man.  Velen met mij, hopelijk genoeg dat hij geen president zal worden!

Na een kwartier op de ARC trainer komt Sharon me halen.  Om de een of andere reden heb ik meer last van mijn schouders en nek dan voor de massage gisteren.  Soms heeft zo'n massage het niet gewenste effect om mijn spieren teveel te stimuleren en geeft het meer pijn.

Sharon houdt er rekening mee en ontziet mijn schouders.  Dat wil niet zeggen dat het een makkelijk half uur wordt. Ze weet me altijd goed uit te dagen qua oefeningen.  Zo'n half uur vliegt dan ook voorbij.  Na nog meer cardio tot ik mijn 10000 stappen heb ga ik weer huiswaarts.

Saskia en Laura staan net op het punt om naar het zwembad te gaan.  Ik zou zo mee willen, maar bewaar dat tot na de lunch.  Eerst lijn ik Cosmo aan voor zijn wandeling.  Intussen maakt Katja zich klaar om naar een bruiloft te gaan en stuurt een foto van haar haar en jurk. Ze ziet er prima uit vindt deze trotse moeder. Katja schrijft dat ze ideeen op gaat doen voor haar eigen bruiloft, spannend!

Voor de lunch haal ik een nieuw favoriet broodje, de avocado BLT van Manhattan Bagel.  Dat klinkt decadent en veel calorieen, maar heeft heel veel smaak voor slechts 440 calorieen!  Ik smul ervan op het deck met zowel Cosmo als Snickers hopend een hapje mee te krijgen. Helaas voor hen eet ik het tot de laatste kruimel op.

Saskia denkt misschien naar Washington te gaan om een vriend te zien, dus haar krijg ik niet weer mee naar het zwembad.  Dan maar alleen, ik vind het zo ontspannend en krijg zo'n vakantiegevoel daar.  Rick belt dat hij in Ohio is, nog niet eens halverwege. Zijn rit gaat bijna 14 uur duren vanwege een file in Pennsylvania.

Ben ik even blij dat ik niet ben gegaan, want eigenlijk vind ik het niet leuk om Rick alleen te laten gaan.  Hij vindt het volgens mij wel prima, luistert naar zijn muziek (keihard!) en moet iedere ruwweg 100 kilometer een liter of acht bijtanken om door te kunnen.  Dit wilde hij in december al doen voor zijn vaders verjaardag, maar toen heb ik erop gestaan te vliegen.  Een man en zijn auto, het is toch wat!

Iedere keer als de kinderen het zwembad uitmoeten waag ik me aan een paar baantjes.  Het water is nog steeds te koel om er langer in te blijven, vooral met de pijnen, die ik vandaag heb.  Maar het is verfrissend om er even in te zijn.

Chris komt ook en we kletsen gezellig voor zij haar zwemroutine gaat doen. Om de een of andere reden wordt opeens de muziek keihard gezet.  Ook hebben ze een of andere sirene, die ze aandoen, die op Chris en mij werkt als nagels op een schoolbord! 

Chris zegt dat ze die vanochtend ook al hoorde toen ze buiten ontbeet.  Zij wonen aan de overkant van het zwembad.  Als dit gewoonte wordt zijn we vastbesloten erover te klagen!  Geen idee waarom dat nare geluid nodig is.

Voor ik het weet is het half zes en tijd om huiswaarts te gaan. Daar was ik mijn haar, zodat ik het morgenochtend niet hoef te doen. Saskia wil vanavond met Kaylee eten koken hier dus ik ben alleen voor het avondeten. 

Bij Sea Pearl hebben ze het "happy hour" van mijn dromen.  Natuurlijk gaan Sara en ik hier iedere maand ook heen, maar ik zou het wel wekelijks kunnen eten.  Ik kies twee oesters, wat sushi en een heerlijke watermeloen met feta salade.  Ik zou die zo thuis maken, maar Rick houdt niet van feta, of fruitsalade of noten in zijn salade.  Al die ingredienten zitten erin en dus geniet ik ervan bij dit restaurant.

Thuis is de keuken inderdaad overgenomen door Kaylee en Saskia.  Ze hebben een heerlijk boerenkoolgerecht gemaakt wat ik ook mag proeven.  Het smaakt inderdaad zeer goed. Ik denk dat de meisjes het komend schooljaar erg leuk gaan hebben samen.

Pas na negenen belt Rick dat hij bijna in Ravenna is waar ze met een groepje op hem wachten in de "pub".  Daarom alleen al is het goed dat ik niet mee ben.  Ik zou op zijn na zo'n rit en niet meer uit willen gaan.  Soms is het goed echt te luisteren naar mijn lichaam, maar Rick ook te laten doen wat hij wil. Hij wilde eerst niet gaan om bij mij te blijven maar dat vond ik onzin.  Ik ga straks lekker in mijn eigen bed slapen wetend dat mijn man zijn idioot lange rit veilig volbracht heeft.

3 reacties:

Anoniem zei

Je hebt groot gelijk dat je niet mee bent gegaan. Ik moet er niet aan denken en dat zonder jouw pijnen.
Katja ziet er heel leuk uit in die jurk. Fijn dat het weer beter gaat.
Fijn weekend, Bea

Marion2 zei

Ik krijg het idee dat Rick enorm veel energie heeft. Ongelooflijk dat hij na het volbrengen van zo'n vreselijk lange rit, nog puf heeft om wat te gaan doen.

Katja is echt beeldschoon. Ze zou zo een model kunnen zijn.

Petra zei

@Bea - Ja, ik vind het wel een beetje jammer, maar niet genoeg om zo ver te willen rijden

@Marion - Rick heeft inderdaad energie voor twee. Leuk dat je dat zegt over Katja, zij is zelf vaak zo onzeker over haar uiterlijk.