Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juni 21, 2016

Stormachtige middag

De zon schijnt vrolijk als we wakker worden.  Rick vertrekt naar zijn werk, Saskia ligt nog te slapen en ik neem mijn koffie mee het deck op. Het is al 28 graden om negen uur!  Als ontbijt besmeer ik een crumpet met amandelboter en geef Cosmo ook wat daarvan in zijn speeltje.


Katja zendt een berichtje dat het haar gelukt is naar haar werk te gaan vandaag. Ze is nog niet helemaal de oude, maar gelukkig een stuk beter.  Daar ben ik blij om, want ik maakte me echt zorgen om haar de afgelopen week.  Dan vind ik de afstand opeens een stuk moeilijker.

Het is zo lekker buiten en de vogels fluiten zo vrolijk dat ik mezelf er niet toe kan zetten op de elliptical te gaan sporten.  Ik besluit zo snel mogelijk op de plaats hard te lopen op het deck.  Na een uur heb ik zo mijn 10000 stappen bijeen en het gevoel goed bezig geweest te zijn, maar dan buiten.

Saskia is inmiddels ook op en samen gaan we naar Whole Foods.  Ik haal spullen voor het avondeten en Saskia doet ook wat inkopen.  Bij het afrekenen laat ik Saskia haar creditkaart gebruiken en betaal haar terug, want zij krijgt maar liefst 20% korting als medewerkster. Dat scheelt toch een slok op een borrel!
Het groente en fruit ligt hier altijd zo keurig opgestapeld, dat moet uren nemen om te doen!

Thuis pakken we de boodschappen uit en dan vertrekt Saskia naar Lifetime Fitness waar ze een zomerlidmaatschap gaat nemen.  Ze wil niet naar Anytime Fitness want daar kent ze teveel mensen. Grappig, ik vind dat juist leuk.

Er zijn nog dolmadakia (rijst en gehakt in druivenbladeren) en gyrovlees over van ons avondeten gisteren dus daar maak ik mijn lunch van.  Als "toetje" neem ik een bakje Rainier kersen, die afgeprijsd waren bij Whole Foods.  Meestal zijn ze me te duur, maar ze zijn zo lekker zoet, alsof je snoepjes eet.

Het lukt me nog om buiten te eten, maar ik zie een zeer donkere lucht aankomen en mijn telefoon zendt een "severe thunderstorm warning" waarschuwing.  Gauw wil ik nog mijn zwemkleding aan gaan doen voor een supersnelle duik in het zwembad, maar zodra ik boven ben hoor ik donder.  Niet veel later hoor ik ook de aankondiging dat het zwembad gesloten is.

Kijkend naar de radar denk ik niet dat het zwembad vanmiddag nog zal gaan lukken. want na iedere donder blijft het nog drie kwartier dicht.  De onweersbuien volgen elkaar constant op en sommigen zijn indrukwekkend.  Onze stroom blijft aan, maar veel mensen met electriciteit boven de grond raken het kwijt.
Kleurrijke radar om 15 uur

Arme Cosmo heeft ook een nare middag met al het lawaai.  De ene waarschuwing na de andere volgt op mijn telefoon.  Zware onweersbuien brengen ook overstromings- en tornadokansen.  Gelukkig blijft die laatste hier weg, maar niet ver hiervandaan wordt er wel een gesignaleerd.
Geen wonder dat er overstromingen zijn

Nu ik toch nergens heen kan besluit ik wat huishoudelijke taken, die Rick gewoonlijk doet, op me te nemen.  Ik voel me ondanks het onweer best goed.  Ik verschoon ons bed en doe de was en afwasmachine.  Ook help ik Saskia mee haar kamer op te ruimen, zodat de schoonmaaksters er morgen kunnen stofzuigen.

Saskia krijgt Laura en Kaylee over en ik vind het weer zo gezellig het gegiechel te horen.  Er mag dan wat meer niet op zijn plaats liggen in huis, maar er wordt weer in geleefd.  Ik "speel" intussen op Pinterest en zoek naar zwemoefeningen.

Als Rick thuiskomt is het net even droog, maar er dreigt nog een flink onweer in het westen.  Gauw maak ik de tomaat, augurk en olijfsalade en zet de krieltjes met rozemarijn en zeezout in de oven. Rick haast zich naar buiten om de kipspiesjes te grillen.  Wonder boven wonder houdt hij het droog en we smullen van een zomers maal, helaas wel binnen vanavond.

Eindelijk zijn de onweersbuien voorbij voor vandaag! Wat kan het hier toch huishouden soms, in die paar uur is er maar liefst vijf centimeter water naar beneden gekomen volgens mijn Mickey regenmetertje.  Gelukkig staat er morgen weer een zonnetje voor het weerbericht.

4 reacties:

Anja L. zei

Als je op de plaats hardloopt loop je dan niet heel erg op de bal van je voet? De beweging is toch heel anders dan als je echt hardloopt, krijg je daar geen last van?
Lekker dat Saskia 20% korting krijgt op de boodschappen, dat scheelt lekker.
Hier verwachten ze morgen ook zwaar onweer en regen, we zullen het afwachten.
Het zal best gezellig zijn om Saskia weer thuis te hebben en dan dat meidengechiegel te horen.
Fijne woensdag!

Anoniem zei

Zo dat ziet er heftig uit.
Hopelijk is Katja niet te vroeg terug naar haar werk gegaan.
Groet, Bea

Reny zei

Jammer dat je niet meer kon gaan zwemmen.
Leuke kleur nagellak!
Die kersen lijken me heerlijk, ik ga eens kijken of ik die hier ergens kan krijgen

Petra zei

@Anja - Nee, valt wel mee, eigenlijk. Vervelend al die regen bij jullie. Hier zijn het enorme plensbuien tussen de mooie dagen door, maar dat is ook af en toe wel nodig.

@Bea - Het lijkt goed te gaan met Katja.

@Reny - Ze komen oorspronkelijk dus uit de staat Washington, maar ik zag vandaag dat ze ook in Californie worden gekweekt nu