Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juni 22, 2016

Zomers genieten vandaag

Rond half acht word ik wakker en denk Saskia al beneden bezig te horen. Dat is vroeg!  Als Rick niet veel later boven komt beaamt hij dat Saskia op is. Het blijkt dat ze haar wekker voor zes uur heeft gezet en al naar Lifetime Fitness is geweest! 

Nu zijn Rick en Saskia niet de stilste en hoe ik ook probeer, het lukt me niet verder te doezelen.  Ach, ook wel fijn eens dichter bij achten op te staan. Vooral omdat de onweersbuien van gisteren de lucht weer hebben "schoongewassen" en het is prachtig weer met 25 graden.


Rick vertrekt natuurlijk naar zijn werk en Saskia en ik zitten buiten.  Ik heb een flinke bak koffie en mijn fruit en ei ontbijt.  Saskia vraagt of we naar de mall kunnen gaan voor ze moet werken.  Dat vind ik wel goed, want geeft me ook nog tijd om wat te sporten daarna.

De Whole Foods hier in Fairfax blijkt strengere regels omtrent kleding te hebben dan de Whole Foods waar Saskia in Richmond werkt.  Zo mag ze geen jurken of rokken dragen, zelfs niet over de knie zoals ze de eerste dag aanhad.  Alleen lange broeken mogen en daarvan heeft Saskia er maar een.  Ook wel erg warm in de hete zomers hier!

Maar goed, het is niet anders. Ook Saskia's topjes zijn niet goed voor haar werk.  We beginnen dus bij Forever 21 en komen daar nog voor ze open gaan aan.  We zijn dan ook de eerste klanten, maar Saskia ziet al gauw dat ze het hier niet gaat vinden.

Bij PacSun heeft ze meer succes, tenminste met topjes.  Hun jeans passen haar niet goed en ook bij American Eagle geen succes.  Saskia heeft maar een lange broek dus we moeten iets vinden.  Gelukkig heeft ze bij de Gap wel succes, die broek past haar zelfs enorm goed.  Wel een stuk duurder (maar niet voor Europese begrippen) dan ik had gehoopt, maar het moet maar.

Thuis verkleedt Saskia zich in haar nieuwe kleding en vertrekt naar haar werk.  Ze sms-t niet veel later dat ze denkt dat haar leidinggevende boos is dat ze zich zondag ziek meldde.  Dat was toen we Meike net doodziek gevonden hadden en Saskia was natuurlijk helemaal ontdaan die dag.  Ik betwijfel dat de dame in kwestie haar huilend aan de kassa had gewild.  Duidelijk is dit niet Saskia's "eigen" winkel.

De elliptical roept mij weer eens.  Ik heb in de mall al wat stappen bijeen gekregen en heb eigenlijk weer eens helemaal geen zin.  Toch maak ik de 10000 stappen erop vol en dat neemt drie kwartier in beslag. Het helpt wel met hoe ik me voel en daarom heb ik toch altijd weer de zelfdiscipline.

Het is niet overdreven warm dus ik lijn Cosmo aan voor zijn wandeling.  Terwijl hij overal ruikt en snuift maak ik wat foto's van bijtjes.  Die zijn weer overal heel actief gelukkig. Zin in een lange wandeling heeft Cosmo niet en dat vind ik prima.

Vervolgens rijd ik Vienna in om medicijnen op te halen bij Rite Aid.  Nu ik hier toch ben ga ik ook even gauw naar Whole Foods om daar spullen voor het avondeten te halen.  We (of liever Rick, ik maak de salade wel) gaan weer lekker grillen.

Tijd thuis om mijn bikini aan te trekken en naar het zwembad te lopen.  Morgen is de laatste schooldag hier dus het is vandaag nog lekker rustig.  Ik vind een ligstoel onder een parasol en ga liggen lezen. Niet veel later komt Chris ook naast me zitten. 

We kletsen wat en dan gaat Chris haar zwemroutine doen.  Ik ga ook het water in, maar het is me nog steeds te koud om meer dan een snelle dompeling te doen.  Chris zegt dat het gauw went, maar ik voel mijn spieren protesteren en dat is niet goed.  Ik ga dus maar weer lekker in de warmte zitten lezen.

Tegen vijven wordt het druk met zwemteam en coaches.  Chris en ik besluiten dat het genoeg is geweest voor vandaag en gaan huiswaarts.  Dat zwembad geeft de zomers hier helemaal een vakantiegevoel.

Thuis prepareer ik de komkommersalade met zout en azijn.  Rick maakt eerst even een fietstochtje na zijn werk en grilt dan de burgers.  Zalmburgers voor mij met tomaat en basilicum, Rick heeft "gewone" burgers, ze smaken prima zo buiten.

We blijven nog een tijdje buiten zitten en kijken naar de vele vuurvliegjes na zonsondergang.  De muggen weten mij ondanks dat ik muggenspul op heb weer te vinden en jagen me naar binnen.  De wereld zou zoveel fijner zijn zonder, op vierjarige leeftijd wist ik dat al want toen "kreeg" ik malaria van een van die rotbeesten.

4 reacties:

Marion2 zei

Heerlijk, die zomerse dagen. Hier wil het nog niet zo.

Ik bedacht me dat het in mijn jeugd juist minder netjes was om als meisje een broek te dragen. Tijden veranderen. Maar wel begrijpelijk dat ze willen dat hun mensen er verzorgd uitzien en dat er een soort eenheid in is. Dat de mall al zo vroeg open is, verbaast me een beetje.

Becs zei

Dat zwembad in de buurt is echt heerlijk volgens mij. Jammer dat Sas haar leiding gevende boos lijkt, maar ik denk altijd maar zo ziek is ziek. Of ze nu echt ziek was of gewoon helemaal emotioneel vanwege Meike, dat maakt niet uit. Daar zijn ziekte dagen nu eenmaal voor en daar heb je gewoon recht op. Malaria? Jeetje....

Anoniem zei

We hebben een zomerse dag maar van de woensdag op de donderdag heeft het hier behoorlijk gespookt. Onweer en hoosbuien . Meestal slaap ik er wel doorheen maar deze keer werd ik er toch wakker van, om 5.20 uur. Vandaag natuurlijk broeiend warm.
En al werkt Cathy achter de schermen bij de show in de Wynn ook zij moet zwarte kleding aan. Geen slippers , wel dichte schoenen. Op zich vindt ze dat niet erg want de airco staat altijd veel te koud afgesteld. Kijk maar naar de Malls of diverse restauants. En dan kom je buiten en krijg je die enorme hitte over je heen. Die overgang is veel te groot.
Groetjes Wil

Petra zei

@Marion - De mall was niet zo vroeg, hoor. Die opent om tien uur.

@Becs - Ja, als vierjarige had ik dat, doodziek was ik, ik herinner het me zelfs.

@Wil - Saskia heeft ook lange mouwen aan, maar het is niet zo koud in die winkel, althans niet waar de kassa's zijn.