Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, mei 25, 2017

Podcast over mijn rondleidingen

Alweer is het grijs en grauw als we opstaan.  Het miezert wat, maar de temperatuur is prima met zeventien graden.  Rick maakt koffie voor mij en ik eet een Weight Watchers Smart Ones ei en ham gerecht uit de magnetron. 

Een eekhoorn familie heeft ons deck gevonden en Orion wordt er helemaal gek van!
Zo nat zijn de bloemen

Dan haast ik me naar de sportschool, terwijl Rick LG weer eens belt om te kijken wanneer we eindelijk weer een werkende ijskast zullen hebben. Ver komt hij niet ondanks allerlei beloftes.  We hebben nog steeds geen afspraak om het apparaat gemaakt te krijgen!

Voor de personal training begint doe ik veertig minuten cardio.  Ik heb veel pijn dus van harte gaat het niet.  Het valt me ook op hoe vies het hier is.  Ik liet dinsdag een blauw stukje van een waterfles vallen en dat is er nog steeds! Overal ligt stof, bah!

Als Sharon me komt halen voor mijn personal training laat ik haar zien hoe dat blauwe stukje daar al twee dagen ligt en volgens mij is er al sinds het weekend niet schoongemaakt!  Sharon is het met me eens en stuurt een sms naar de eigenaresse.  Ik vind properheid het belangrijkste in een sportschool waar tenslotte allerlei ziektes kunnen rondwaren als het vies is.

Het halve uur personal training gaat snel.  Na afloop haast ik me naar huis waar ik Orion snel uitlaat.  Dan maak ik me klaar om naar Maryland te gaan.  Ik rijd naar de Irish Inn at Glen Echo. Dit restaurant bestaat al heel lang en vroeger kwamen we er weleens als de kinderen in het nabije park met o.a. een draaimolen gespeeld hadden.

Hier heb ik om half een afgesproken met Pascal, die podcasts maakt met Nederlanders, die in de omgeving van Washington wonen.  Ik ben er al om twaalf uur dus wacht even in de auto. Tegen half een ga ik naar buiten, maar zie niemand, die Pascal zou kunnen zijn.

Bij de hostess vraag ik of er misschien al iemand is die op een ander wacht.  Dat is niet het geval, maar dan zie ik achter haar een man met een laptop zitten.  Ik ga eens kijken en dat is inderdaad Pascal.

We maken kennis en kletsen wat ter introductie. Dan bestellen we lunch, voor mij een kop gazpacho en de gerookte zalm met bruin brood.  Pascal heeft een halve wrap en champignonsoep.  Hij zet een toepasselijk oranje gekleurde microfoon tussen ons in en begint, tussen de happen van het heel lekkere eten door, het interview voor de podcast.

Het onderwerp is natuurlijk mijn rondleidingen.  We praten over de leuke plekjes in Washington en erbuiten.  Ik geef tips hoe je kunt luisteren naar het Huis van Afgevaardigden of de Senaat en natuurlijk prijs ik de Library of Congress aan als een plek waar veel toeristen niet van afweten. 

Na het interview praten we nog een tijdje na en dan moet Pascal zijn zoontje van school halen.  Saskia sms-t net wanneer ik thuis zal zijn en ik stuur terug dat ik er over een half uurtje zal zijn.  Ik ben benieuwd naar de podcast en zal hier posten als die online staat.

Thuis wacht Saskia me al op.  Zij stopt hier even onderweg naar Katja en gaat dan naar haar vriendin in New Hampshire. Ze wil graag snacks halen bij Whole Foods voor ze die lange rit gaat maken.

Orion gaat mee in de van, nu het nog kan en niet te heet is.  Saskia rijdt voor mij uit.  Zij koopt haar dingen en dan nemen we weer afscheid.  Voor het avondeten zal Saskia bij Katja zijn, die een veganistisch quinoa gerecht voor haar maakt. Zo leuk om de meisjes zo samen te weten!
Inmiddels schijnt de zon warempel en is het lekker genoeg om buiten te zitten. Orion en ik genieten van het deck, hoewel er heel wat gelegenheden zijn voor hem om te blaffen.  Gelukkig heeft hij al door dat hij een snoepje krijgt als hij ophoudt. 

Vanavond is mijn maandelijkse "happy hour" bij Pazzo Pomodoro voor de dames, die ik in Vienna ken.  Dit keer is het gewoon druk! Er komen maar liefst zes dames en het is erg gezellig.  Voor we het weten is  het zeven uur en is het happy hour voorbij.

Rick komt ook net en kent de meeste dames dus er volgt nog een kort gesprek.  Dan rekent de een na de ander af en blijft alleen Kirsten, mijn Deense vriendin, nog over.  Zij wil ook afrekenen, maar Rick en ik nodigen haar uit te blijven om te eten.  Dat neemt ze graag aan.

Wij, en vooral Rick, hebben Kirsten al lang niet gezien dus er is heel wat bij te praten.  Rick en ik genieten van een pizza en Kirsten neemt de capellini met tomatensaus.  Pas tegen half negen nemen we afscheid. 

Voor Rick (en mij) is nu een korte vakantie begonnen, want dit weekend is Memorial Day weekend. Morgen gaan we naar "het strand" zoals ze dat hier noemen.  Dat "strand" hier is nogal uitgebreid van New Jersey helemaal naar North Carolina en wij gaan naar North Carolina.  Het volgende blog dus van "het strand"!

5 reacties:

Marion2 zei

Wat bijzonder van de podcast. Voor wie/welk publiek is het bestemd?
Ik loop altijd achter in die dingen, heb er zelfs nooit een gehoord,
dus misschien is het een wat onnozele vraag.

Inderdaad heel fijn om te weten dat de kinderen zo goed met elkaar
omgaan. Onze kinderen doen dat ook en het stemt me altijd weer heel
erg blij.

Veel plezier aan het strand!

Anoniem zei

Geniet van jullie strand weekend. Heerlijk.
Groet, Bea

Anja L. zei

Ik ben benieuwd naar de Podcast.
Goede reis vandaag!

Anoniem zei

Wat een narigheid met je ijskast. Wij hebben het hier ook eens meegemaakt, werkelijk dagen gewacht en geen resultaat. Net als Rick was mijn man tamelijk kwaad en heeft eindelijk de CEO van de maatschappij opgebeld. Daar kreeg hij de secretaressy te spreken en die had beloofd het verder goed te maken. Inderdaad hadden we binnen 1 dag onze ijskast weer gerepareerd met een lange brief met excuses van de company.
Wat fijn dat de meisjes het zo goed met elkaar kunnen vinden. Wij hebben ook geluk gehad met onze kinderen die werkelijk zo goed met elkaar kunnen opschieten. Jullie hebben natuuurlijk een goede invloed op ze gehad.
Groetjes, Ida

Petra zei

@Marion - Die podcast is voor het Nederlandse publiek bestemd. Mensen geinteresseerd in Washington of het buitenland of die ook een rondleiding zouden willen.

@Bea - Ja, er gaat toch niets boven de zee voor mij

@Anja - Ik ben ook benieuwd!

@Ida - Of wij de CEO van LG te pakken gaan krijgen betwijfel ik, maar de sage duurt voort, zucht!