Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, mei 19, 2017

Rick doet mee aan Bike to Work Day

Rick en Orion vertrekken rond acht uur naar beneden en ik blijf nog wat liggen.  Als ik beneden kom tref ik Orion in zijn bench.  Met een niet werkende ijskast heeft Rick besloten ontbijt te halen want de melk was zuur en Rick eet altijd cereal.

Er is een ham en kaas croissant van Starbucks voor mij als hij terugkomt waar Snickers zich meteen tegoed aan doet.  Ja, je leest het goed!  Als ik Rick hoor roepen denk ik dat Orion stout was, maar het was Snickers.  Gelukkig is tweederde van mijn croissant nog te eten.

We ontbijten op het deck en dan maakt Rick zich klaar om naar zijn werk te gaan.  Het is vandaag National Bike to Work Day en Rick heeft recentelijk zijn fiets helemaal gevonden.  Hij gaat dus naar zijn werk fietsen. 

Dat kan goed, want hij hoeft enkel door de buurt en dan het W&OD pad op wat hem direct bij zijn kantoor brengt.  De afstand is bijna zestien kilometer.  Rick heeft een rugzak met zijn laptop en droge kleding mee.  Het is namelijk al flink vochtig en warm als hij vertrekt.


Na Orion verzorgd te hebben vertrek ik naar Anytime Fitness.  Daar doe ik een half uur intensief interval cardio op de elliptical en dan een kwartiertje op de ARC trainer.  Daarna doe ik nog een kwartiertje bovenlichaam gewichten.

Thuis laat ik Orion uit.  Hij vindt dat duidelijk heerlijk en vooral de snoepjes, die ik hem iedere keer als hij naar me kijkt voer.  Hij leert zo op mij te letten en niet op zijn omgeving.  We lopen langs een aantal in de tuin werkende mensen en wat blaffende honden en het lukt me telkens Orion voldoende af te leiden. Het geeft ons allebei zelfvertrouwen, volgens mij, mij in ieder geval wel.

Overal zie ik cicades en in onze eigen esdoorn is er net een uitgekomen.  Deze zouden pas over vier jaar naar boven moeten komen, maar een heel aantal zijn vier jaar te vroeg "gekookt".  

Voor de lunch ga ik naar Chop't en bestel daar een van hun maandelijkse salade.  Volgens hen zijn ze in Californie deze maand en de salade heeft allerlei heerlijke ingredienten!  Het heet de Melrose Grain Bowl en er zitten een paar dingen in die ik nog nooit heb gegeten. Ik verander de dressing naar Tzatziki voor minder calorieen, zo vaak zijn de dressings zo zwaar dat ze een gezonde salade ongezond maken.

Zonnebloem spruiten

Voor een verandering van uitzicht ga ik aan een picknicktafel bij het sportveld in Vienna eten.  Die ligt in de schaduw en ik geniet echt van mijn lunch.  Ik hoop dat die salade nog lang op hun menu blijft staan!

Na afloop haal ik meer snoepjes voor Orion bij Petco en krijg maar liefst $15 korting.  Zo'n goede klant ben ik hier tegenwoordig!  De snoepjes gaan ook snel nu.  Maar het werkt, Orion komt als een speer als ik met het snoepjesdoosje schudt (ok, meestal, soms neemt het even).

Bij Whole Foods haal ik ook wat spullen en ga dan van het warme weer genieten op het deck.  Intussen houd ik de radar scherp in de gaten.  Rick moet namelijk terugfietsen en er dreigt allerlei onweer. 

Gelukkig houdt hij het vrijwel droog want de buien gingen letterlijk om hem heen.  Hij voelde slechts enkele grote spetters.  Ik vind het heel goed van hem dat hij dit deed.  Het is met Ricks drukke baan moeilijk genoeg beweging te krijgen en ik juich zijn fietsliefde helemaal toe.

Rick belt nog even zijn vader en dan gaan we naar Viet Aroma voor het avondeten.  Ik ben hier intussen een oude bekende!  De eigenaresse zegt dat ze verse soft shell crabs hebben.  Dan weet ik meteen wat ik ga bestellen!

Rick en ik delen wat loempiaatjes en Rick heeft ook de summer rolls, die in rijstpapier gerold zijn zonder frituren.  De soft shell krabben zijn heerlijk!  Rick vindt zijn gerecht ook erg lekker.  Het was zijn suggestie hier te gaan eten. 

Hopelijk wil Rick dat vaker want ik ben dol op Vietnamees eten en het feit dat er tenminste drie tafels van het kleine restaurant bezet zijn met Vietnamezen zegt veel over hoe authentiek hun eten is!  Ik zou ieder maal wel Aziatisch kunnen eten.  Ik ben duidelijk op het verkeerde continent geboren.

Thuis gaan de voeten omhoog.  We hebben beiden flink gesport vandaag.  Gelukkig hebben we een tweede ijskast in de basement zodat we wel koude drankjes hebben.  En zo begint een weekend zonder koelkast.  Het is vreemd hoe vaak je dat ding gebruikt, zelfs als je net als wij lang niet altijd thuis eet.

2 reacties:

Marion2 zei

Erg sportief van Rick om naar zijn werk te fietsen, want 16 km is nog best
een flinke afstand. Ik fiets dagelijks, maar de 20 km naar mijn werk vind ik
te ver. Dan ben ik al moe voor ik begonnen ben, haha.

Ik ben zó jaloers op jullie temperaturen!Ik ben al meer dan een week snipverkouden,
denk dat dat met een fijne temperatuur zo weg zou zijn.

Petra zei

@Marion - Hopelijk voel je je snel beter! Dagelijks naar het werk fietsen is hier ook niet te doen.