Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 09, 2017

Trots op de meisjes!

Alweer zo'n heerlijk zonnige dag daagt. Het is wel erg koud als we opstaan, maar een graad of acht!  Gelukkig zal het dankzij de sterke zon wel wat opwarmen, maar het blijft koeler dan gewoonlijk deze week.

Rick vertrekt naar zijn werk, maar heeft de koffie al klaarstaan voor mij.  Ik geef Orion een Whimzees vegetarische kluif en maak gebakken eieren met tomaat en kaas voor mezelf.  Die Gotham staal pan is zo fantastisch!  Geen olie of wat ook nodig en de eieren glijden er zo uit.  Afwassen is zo gepiept.

In de zon is het lekker genoeg om buiten te eten.  Orion vermaakt zich intussen in de tuin. Zo krijgt hij broodnodige beweging.  Ik zet na het eten mijn telefoon op.  Gelukkig heb ik een afdruk gemaakt van de volgorde van mijn apps op mijn startpagina.  Die startpagina is o.a. waarom ik Windows Phone zo fijn vind.

Dan doe ik Orion in zijn bench en rijd naar Anytime Fitness.  Daar doe ik een half uur interval op de elliptical en dan twintig minuten op de ARC trainer. Dan nog bovenlichaam gewichtenoefeningen en ik ben weer klaar.  Ik probeer mijn sporten op te schroeven, hopelijk krijg ik daar geen spijt van.

Na iets meer dan een uur ben ik klaar. Bijna vergeet ik mijn jas, want het is zo enorm mooi zonnig.  Als ik naar buiten stap word ik eraan herinnerd dat ik die nog wel even nodig heb. Het is weliswaar een graad of zestien, maar er staat ook een koele wind.

Katja heeft intussen haar laatste tentamen van dit semester ook gedaan. Zij heeft weer alleen A's, de hoogste "cijfers" die je hier kunt krijgen. Ook vertelt ze dat die beurs, die ze kreeg, maar aan een student in de regio wordt uitgereikt!  Echt super van haar, al het harde werk en studeren werpen hun vruchten af.

Ook Saskia is klaar met haar semester en haar derde jaar college.  Zij heeft het hoogst mogelijke cijfer voor organische scheikunde, terwijl veel van haar klas dat vak niet haalde.  Dat is een van de moeilijkste vakken en Katja vond het altijd supermoeilijk. Ook de rest van Saskia's cijfers zijn goed genoeg om de Dean's lijst te halen, zelfs calculus waar ze enorm mee worstelde.

Rick en ik zijn natuurlijk apetrots op onze dames, die beiden op hun manier enorme obstakels hebben overwonnen.  Een jaar geleden had ik bijvoorbeeld mijn twijfels of een universitaire studie wel wat voor Saskia was.  Nu heeft ze haar interesses gevonden en opeens gaat ze er helemaal voor en dan nog wat.

Katja is duidelijk helemaal op haar plaats in de medische wereld.  Zij zal een uitstekende verpleegster worden.  Nog twee zware semesters te gaan voor haar, in oktober is ze klaar.  Saskia neemt in de zomer wat online klassen en doet haar volgende semester dus in Australie.

Natuurlijk zijn we ook heel trots op Kai, maar zijn tweede semester is pas vorige maand begonnen.  Hij is nu ook bezig met tolken wat een nieuwe interessante dimensie aan zijn studie geeft.  Hij leert een soort stenografie om bijna simultaan te vertalen.

Na met Orion in de tuin gespeeld te hebben, train ik zo'n twintig minuten met hem. Hij doet het heel goed want met niemand bij de voordeur blijft hij keurig wachten tot ik hem roep.  Morgen komt Lisa voor een massage en later Katja dus ik ben benieuwd of Orion dan ook zo braaf is of toch weer gaat blaffen.

Voor mijn lunch ga ik naar Manhattan Bagel en neem Orion mee in de van.  Hij vindt dat prachtig! Ik heb geen hond aan hem.  Ik bestel een dunne bagel met cream cheese dun aan een kant, tomaat en kappertjes. 

Op het deck ga ik het opeten terwijl Orion met de hond van de buren langs het hek rent.  Volgens mij zou hij het goed met haar vinden als ze elkaar zonder hek zouden zien.  Jammer genoeg heeft die buurman wel duidelijk gemaakt daar geen interesse in te hebben.
Deze eekhoorn wilde van de mais eten, maar kijkt voorzichtig of Orion er nog is

Zolang er nog zon is op het deck blijf ik buiten zitten.  In de zomer is het fijn dat het deck 's middags in de schaduw ligt, maar nu is het dan nog te koel.  Ik verplaats me naar de voortuin met Orion en daar lees ik lekker in het zonnetje tot het tijd is om naar de kapsalon te gaan.

Daar knipt Mona eerst mijn haar en dan kleurt Carmen het weer keurig bij.  Onder het genot van een glaasje Libanese wijn (Mona is Libanees) wacht ik tot de kleur in is getrokken. Ik ben zeer tevreden met het eindproduct.  Het is weliswaar geen nieuw kapsel, maar voelt toch altijd weer zo.

Met een keurig gekapt hoofd ga ik naar Whole Foods.  Daar zie ik dat ik een moot zalm met twee bijgerechten voor $12 kan kopen, gewoonlijk $24 per pond.  Dat lijkt me een heel goed idee. Alleen heeft de man achter de balie het buskruit niet uitgevonden.  Hij is duidelijk nieuw, maar mijn hemel!

Om te beginnen zegt hij dat ik maar een moot zalm mag voor een $12 maal.  Dat begrijp ik natuurlijk, maar ik wil twee maaltijden.  Hij lijkt dat eindelijk te begrijpen.  Dan kies ik als eerste bijgerecht de Mexicaanse groene rijst. 

Hij wil die bij de moten zalm in het doosje scheppen.  Dat wil ik natuurlijk niet.  Hij moet er een andere medewerker bij roepen, die inderdaad beaamt dat de bijgerechten in aparte doosjes gaan.  Dan schept hij zo weinig rijst dat het zeker niet genoeg is voor twee personen.  Ik begin mijn geduld te verliezen maar blijf netjes en geef aan dat ik zeker dubbel zoveel wil.

Het tweede bijgerecht dat ik kies is de Mexicaanse cole slaw.  Die wil de goede man in dezelfde doos als de rijst doen.  Alweer protesteer ik en vraag hem of hij al zijn gerechten door elkaar eet.  Hij lacht schaapachtig en neemt dan maar een ander doosje.  Ook daar geeft hij maar heel weinig van en ik vertel hem dat ik meer wil.

Hij snapt nog steeds niet dat ik twee maaltijden koop en doet een sticker met $12 op het doosje met twee moten zalm.  Even overweeg ik niets te zeggen, maar de eerlijkheid gebied me hem op te dragen er een tweede sticker op te doen.  Ik voel me toch wel een beetje genomen, maar denk dat we genoeg te eten hebben.

Gelukkig smaakt het inderdaad allemaal prima vanavond.  We hebben net genoeg voor ons tweeen, maar dat is tenslotte alles wat we nodig hebben.  Mijn spieren klagen steen en been dus ik ga na het eten gauw met de benen omhoog tv kijken.

6 reacties:

Anja zei

Fijn dat jullie kinderen het zo goed doen! Heerlijk die Manhattan Bagel.

Marion2 zei

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met de kinderen! Niets fijner dan dat voor ouders en om zo de zomer in te gaan.

Ik bak tegenwoordig in keramische pannen. Daar hoeft niet of amper vet in om te bakken.
Je veegt ze ook zo schoon, ideaal. Ik weet niet of het hetzelfde soort pan is als die jij hebt:

https://www.bol.com/nl/p/bk-induction-ceramic-koekenpan-o-28-cm/9200000047951388/?suggestionType=typedsearch

Petr@ zei

Wat fijn dat het zo goed gaat met alledrie de kinderen. Je mag met recht trots op ze zijn!

Jee wat een engelen geduld zul je gehad moeten hebben met de samenstelling van je maaltijd...pfff. Belangrijkste is dat het lekker was.

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je knappe kinderen. Jullie zullen allebei wel apetrots op ze zijn.
Groetjes, Ida

Anoniem zei

Fijn als ze het goed doen en hun draai vinden.

Annemiek

Petra zei

@Anja - Ja, aan lekkere lunches geen gebrek.

@Marion - Nee, onze pan is toch anders, ik weet niet waar het van gemaakt is.

@Petra - Inderdaad, het was een oefening in geduld!

@Ida - Zeker zijn we dat!

@Annemiek - Vooral als het voorheen niet goed ging!